Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi miehet on hauskoja, jotka muka puhuu koko sukupuolensa suulla.
Itse en naisena ole erityisemmin halunnut lapsia, mutta jo alle parikymppiset poikaystävät ovat nimenomaan sanoneet haluavansa lapsia joskus.Juu, ja sinä naisena olet oikea ihminen puhumaan miesten suulla, kuultuasi muutaman klopin puheet, kloppien joilla ei ole vielä hajuakaan oikeasta elämästä?
Pointti on se, että ei ole yhtä "miesten mielipidettä", ihan yksilöitä te miehetkin olette.
Miehesi on outo mutta ydin asia ei nyt ole se onko hän sika vai ei. Ydinasia on se että olet yhdessä lapsia haluamattoman miehen kanssa, ja sinä haluat lapsia. Usko pois, tiedän miten ahdistavaa on deittailla tuo asia niskassa mutta homma on nyt niin että sinä olet vetänyt vesiperän ja mitä pikemmin sen ymmärrät sitä parempi. Peräänny, mikäli haluat vielä lapsia.
Jos haluat lapsia ja mies ei halua, niin asiahan on hyvin yksinkertainen. Silloin sinun on parasta etsiä uusi mies. Sellainen joka niitä lapsia haluaa.
Kyllä monet miehet haluavat lapsia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en naisena ole erityisemmin halunnut lapsia, mutta jo alle parikymppiset poikaystävät ovat nimenomaan sanoneet haluavansa lapsia joskus.Juu, ja sinä naisena olet oikea ihminen puhumaan miesten suulla, kuultuasi muutaman klopin puheet, kloppien joilla ei ole vielä hajuakaan oikeasta elämästä?
Pointti on se, että ei ole yhtä "miesten mielipidettä", ihan yksilöitä te miehetkin olette.
Se mielipide vaan kummasti korreloi sen elämäntilanteen ja iän kanssa. Poikkeuksiakin toki on.
Definitiivinen ja lopullinen vastaus:
On miehiä ja naisia, jotka eivät halua lapsia. On miehiä ja naisia, jotka haluavat lapsia.
Näin siis tuolla netin ulkopuolella.
Ja Sirpa yhä rakastaa, rakastaa ja uskoo. Elämä on joskus tyhmiä valintoja. Ehkä sinun miehesi on se kaikkein tyhmin valinta. Aivan oikeasti koitapa etsiä parempitasoinen mies. Minunkin ex-mieheni tuli kolmessa vuodessa aivan tosi hulluksi, onneksi olen uudessa avioliitossa tosi kultaisen miehen kanssa.
man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D
Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.
En ole tuo jolle vastasit, mutta:
Kaikista maailman miehistä ja naisista osa haluaa lapsia, osa ei. Jotkut yhden, toiset monta, ja loput ei lainkaan. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Hehe, mieheni sanoi joskus samaa, ettei voi uskoa että joku mies haluaisi lapsia, aivan absurdi ajatuskin. Siihen vain suostutaan, koska se hinta on useimmiten vain pakko maksaa suhteesta naiseen. No, nyttemmin tietää paremmin kun lähipiiristä löytyi vauvakuumeileva mies ja totesi, että ehkä hän sitten vain on vela ja laitatti piuhat poikki.
huoh... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen mies tokaisi lastenvalvojalla, että sinähän ne halusit.???Oli kuulema minun mieliksi ollut mukana asiassa. Ja kukaan lapsista ei ole ns. vahinko. En voinut kuvitella että joku mielistelee tuollaisessa asiassa. Meillä kotona oltiin aina hyvin suorapuheisia, ja kuvittelin, että ihminen sanoisi suoraan jos ei halua lapsia.
Eikö mene jakeluun että miehellä ei ole parisuhdetta jos kieltäytyy lasten tekemisestä?
Parisuhde ei ole mikään subjektiivinen ihmisoikeus, joka tulee olla kaikilla. Ihan ohiksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D
Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.
Ja tämän johtopääksen teit mistä?
Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.
Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.
Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.
No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.
-Se on nimenomaan yleistys, ei mitään muuta. Yleistykset ovat mielekkäitä toteavan väitteen tasolla silloin, kun ne on luotettavasti ja toistettavasti, laadukkain menetelmin tehnyt useampi eri puolueeton ammattitutkija tai tutkijaryhmä, joilla on tulostensa perusteeksi laaja aineisto tai tilasto laajalla otannalla ja kompetenssia tulkita tuloksia kontekstissaan. Silloinkin useimmat ymmärtävät, että keskiarvo ei ole milloinkaan suoraan sovellettavissa yksilöön.
Nyt hiukan jäi minulle tuosta kommentistasi sellainen mielikuva että sinulla ei ole tällaisia kriittisesti arvioituja tuloksia esittää väitteesi tueksi.
Kieltämättä on tosi vaikea ymmärtää, miksi jotkut miehet haluavat lapsia. En vain pääse ollenkaan siihen haluun sisälle. Ihan yhtä etäinen asia kuin se, että joku haluaa naimisiin autonsa kanssa tai amputoida kätensä.
Vierailija kirjoitti:
huoh... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen mies tokaisi lastenvalvojalla, että sinähän ne halusit.???Oli kuulema minun mieliksi ollut mukana asiassa. Ja kukaan lapsista ei ole ns. vahinko. En voinut kuvitella että joku mielistelee tuollaisessa asiassa. Meillä kotona oltiin aina hyvin suorapuheisia, ja kuvittelin, että ihminen sanoisi suoraan jos ei halua lapsia.
Eikö mene jakeluun että miehellä ei ole parisuhdetta jos kieltäytyy lasten tekemisestä?
Parisuhde ei ole mikään subjektiivinen ihmisoikeus, joka tulee olla kaikilla. Ihan ohiksena.
Tästä huolimatta iso osa miehistä järjestää itselleen sen suhteen valehtelemalla lasten hankinnasta.Suhde loppuu sitten kun nainen tajuaa huijauksen.
Kyllä minä ainakin kaikki lapseni halusin. Ehkä puolet tutuistani haluaa aktiivisesti lapsia ja ehkä kolmasosa jos nainen haluaa.
Ehkä voi tarkoittaa sitä, että siinä vaiheessa kun joku nainen osaa synnyttää kolmipäisen kerubin, joka ratsastaa kultaisella varsalla saturnuksen auringon nousuun... niin sitten hän haluaa lapsen. Mutta mikäli tuo ei ole mahdollista, on vastaus EI.
Ei kaikki miehet ole samanlaisia, kuten ei naisetkaan. Mieheni on aina halunnut lapsia kunhan löytyy se oikea rakkaus eka, eikä taatusti ole naimisissa kanssani seksin takia vaikka siihen osa-alueeseen ollaan hyvin tyytyväisiä 😊 On ihana isä mein lapselle.
Säännöllinen seksi, nimenomaan siinä syy.
huoh... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tyhmä trolli olet. Yrittäisit edes :D Idioottimainen jankkaaminen lakkaa olemasta hauskaa provoa noin ensimmäisen kommentin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en naisena ole erityisemmin halunnut lapsia, mutta jo alle parikymppiset poikaystävät ovat nimenomaan sanoneet haluavansa lapsia joskus.
Totta. On aina yhtä hämmentävää kun aikuinen ihminen kuvittelee tietävänsä puolen ihmiskunnan ajatukset läpikotaisin samankaltaisen sukupuolielimen perusteella :D Mutta jokainen tietysti ajattelee sillä kapasiteetilla mitä on, jotkut aika vähäiselläkin.
Ei voi yleistää, että kaikki miehet olisivat sellaisia, etteivät he halua lapsia. Tuskin niin moni nainenkaan oikeasti haluaa, joka hankkii. Naiset tekevät vain enemmän asioita kuten toisetkin naiset. Miehillä sosiaalinen paine ja odotukset ovat pienemmät. Biologisesti miehet myös kiintyvät lapsiin heikommin kuin naiset. Se on ymmärrettävää, koska nainen kantaa lasta sisällään 9 kuukautta. Kyllä miehetkin varmasti oppivat lapsia rakastamaan, mutta se on siltikin erilaista kuin naisen rakkaus. Monelle miehelle ei ole niin väliä, vaikka lapset jäisivätkin hankkimatta.
Ne alle parikymppiset poikaystävät ovat monesti päätyneet isiksi ja tajunneet vasta liian myöhään mikä katastrofi on saatu aikaan.