PIDÄN sairaanhoitajan palkkaani oikein hyvänä 3618e kkk
Ihmettelen kollegoitani. Minusta palkkamme on hyvä. Koulutukseen nähden. Saan yli 3600e kk. Olen siitä hyvin kiitollinen enkä hyväksy lakkoa.
Kommentit (162)
On siinäkin summassa meillä veronmaksajilla jo maksamista.
Varsinkin kun omat tulot ovat alle puolet tuosta.
On tuo sh palkaksi ihan hyvä. Itse olen kebabravintolantyöntekijä ja saan 2400€ brutto.
Koulutus pk.
Liikaa. Kannatan kuntien palkkaharmonisaatiosuunnitelmaa. Kunnilla on paljon laahaavia matalapalkka-aloja.
Ihan hyvä palkka, kun ei ole edes akateeminen koulutus taustalla. Moni akateeminen tienaa vähemmän, esim. papit.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sinulle, jos olet tyytyväinen. Itse sairaanhoitajana saan bruttona 2640 euroa/kk ja en ole tyytyväinen.
Anteeksi, miksi et ole tyytyväinen? Onko summa vakiona joka kuukausi tuon? Sulla ei siis ole niitä kuuluisia lisiä tai ylitöitä ikinä? Jos tuo on pohjapalkka, on se koulutukseen nähden oikein hyvä.
Hoitoalan palkoista valittavat henkilöt ilmoittavat palkakseen aina sen peruspalkan ilman lisiä ja vertaavat muiden alojen plkkoihin, jotka ilmoitetaan lisineen. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 20 v. työtä tehnyt. Hoitoalan logiikalla voisin ilmoittaa palkakseni 2100e.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se paljon vaipanvaihdosta.
Törkeetä tekstiä. Jos joudut joskus sairaalahoitoon niin voi mieli muuttua.
Mä oon kaupan kassa ja saan alle kaks tonnia täysistä tunneista. Pitäs varmaan opiskella sairaanhoitajaksi jos niillä on oikeesti tommoset palkat :D
On tuo ihan mukavalla tasolla, minäki pidän omaani tradenomina ihan siedettävänä. Joku lastentarhaope akateemisena saa puolet siitä.
Tuolla liksalla toivottavasti käytät työaikaasi potilaiden parissa. Etkä istu kollegoiden kanssa yhteistilassa rupatellen, niin että potilaan vieras joutuu ovella odottamaan kunnes tarinatuokionne päättyy...
Täh? Ja nuo haluu lisää palkkaa hamennä lakkoon?
En koskaan perehtynyt alan pallkoihin, mutta jos AP palkka on normi, niin sit on enemmän kuin hyvä palkkaa tehtävään nähden.
Olen asiantuntija ja saan 5800. Hoitoalan palkat liian suuret tai minun liian alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kaupan kassa ja saan alle kaks tonnia täysistä tunneista. Pitäs varmaan opiskella sairaanhoitajaksi jos niillä on oikeesti tommoset palkat :D
Suosittelen! Tuollainen palkka toisaalta edellyttää kolmivuorotyötä, mihin kaikki eivät sovellu. Toki nykyisin kaupan alallakin on kolmivuorotyötä tarjolla niin ehkä sinulla on siitä jo kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähihoitaja ja saan alle kaks tonnia käteen täysistä tunneista epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä. Onneksi kohta ohi on ja uusi työ kutsuu ihan toisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sinulle, jos olet tyytyväinen. Itse sairaanhoitajana saan bruttona 2640 euroa/kk ja en ole tyytyväinen.
Anteeksi, miksi et ole tyytyväinen? Onko summa vakiona joka kuukausi tuon? Sulla ei siis ole niitä kuuluisia lisiä tai ylitöitä ikinä? Jos tuo on pohjapalkka, on se koulutukseen nähden oikein hyvä.
Ei ole lisiä, työaikani on pääsääntöisesti 7 - 15. Pyrin myös lähtemään töistä kun työaika loppuu, kun on muutakin elämää. Toki joskus on pakko jäädä ylitöihin kun työtehtäväni on sellainen, ettei kukaan muukaan kesken jääviä töitä jatka, mutta tosiaan pyrin välttämään. Työni on todella vastuullista ja stressaavaa enkä koe tällä hetkellä rahallista korvausta siitä riittäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan palkoista valittavat henkilöt ilmoittavat palkakseen aina sen peruspalkan ilman lisiä ja vertaavat muiden alojen plkkoihin, jotka ilmoitetaan lisineen. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 20 v. työtä tehnyt. Hoitoalan logiikalla voisin ilmoittaa palkakseni 2100e.
?? Läheskään kaikki eivät saa mitään lisiä. Minun bruttopalkkani on tuo 2100 enkä saa mitään siihen päälle.