miten saan ystän tajuamaan että en halua lahjoja?
Ystävä kantaa mulle käytännöllisiä lahjoja ja tuliaisia vaikka olen nätisti sanonut että en tarvitse mitään. En edes sitä hänelle liian isoa keltaista paitaa jonka kiellosta huolimatta toi minulle. Nytkin on lähdössä kellarin kautta kirpparille pahvilaatikollinen tätä kamaa, uusia ja käyttämättömiä keittiövälineitä, kenkiä, laukkuja, vaatteita, kirjoja jne. Ilmoittamatta toi myös ovelleni puutarhatuolit, kahvinkeittimen ja stepperin (käytettyjä), koska ilmeisesti katsoi minun niitä tarvitsevan. No en tarvinnut. Miten saada tämä tavaratulva loppumaan, ilman että loukkaan ystävääni? Onko teillä muilla yli-innokkaita lahjanostajia ystäväpiirissä, miten selviätte?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:44"]
Onko teillä muilla yli-innokkaita lahjanostajia ystäväpiirissä, miten selviätte?
[/quote]
itse asiassa ystäväsihän ei ole ostanut sulle kaikkea tuota krääsää, vaan käyttää sua kaatopaikkanaan. esim. käytetyn kahvinkeittimen tuominen ei välttämättä tarkoita sitä että hän olisi lopettanut kahvin juonnin, vaan on ostanut itselleen paremman. kun ei raski heittää vanhaa roskiin niin tuo sen sulle. jotkut sukulaiseni ovat tämmöisiä. mummot usein juuri antavat omia tavaroitaan, kun eivät itse käytä, ja niistä on sairaan vaikea kieltäytyä kun ei halua olla tyly.
tavaroiden kierrättämisessä ei sinänsä ole mitään pahaa. siksi onkin reilumpaa järjestää garage sale, ja laittaa kaikkien romujen hintalappuun 50 snt. silloin ihmiset saa hakea kolikoilla sellaista tavaraa mitä tarvitsevat, itse saa pienen korvauksen myynnin järjestämisestä, mutta paljon suuremman hyödyn vapautuvasta tilasta. loput tavarat, jotka ei kelpaa kellekkään, pitää viedä kaatopaikalle tai tuhota asianmukaisesti. ei niitä ihmisten ovien taakse voi jättää.
Outoja kavereita sulla.