Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ikinä tehdä samaa työtä kuin äitisi?

Vierailija
30.08.2015 |

Tuli mieleen, että minä suuntasin peruskoulusta samalle alalle kuin äitini oli, pari vuotta olinkin valmistumisen jälkeen töissä kunnes huomasin ettei se ole mun juttuni ja opiskelin toisen ammatin. No, siinä olinkin 10 vuotta kunnes sekin vaihtui kolmanteen ammattiin ja uuteen työpaikkaan.

Sitten taas pari kaveriani on nimenomaan hankkinut ekan ammatin siltä ikiomalta alaltaan, kunnes jonkun 15 vuoden kuluttua löytänyt kuitenkin itsensä tekemästä ihan samaa työtä kuin äitinsä :)

Ympäri mennään, yhteen tullaan!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on instrumenttiasentaja. Joo, en tosiaankaan voisi tehdä niitä hommia. En oppisi sitten millään sitä aihetta, tekisin varmaan tappavia ratkaisuja työskennellessäni. Toki tuosta ammatista hyötyisi kotioloissakin.

Vierailija
42/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kaavoitusarkkitehti. Mielettömän mukavan oloista puuhaa, kun miettii miten paljon itse on saanut seistä päällään yrittäessään raapia elantoa kasaan korkeine koulutuksineni. Tekisin riemusta kiljuen. Siistiä sisätyötä, jossa välillä pääsi pellonreunalle pällistelemään. Ei iltatöitä jos sitten ei halunnut vähän piirustaa ihmisille laajennuksia ja pari taloa silloin tällöin muistin virkistykseksi. Lyhyt työpäivä, Voisin sitten iltaisin tehdä väitöskirjaa, kun sille ei maksajaa nykymaailmasta löydy.

Eihän tässä tarvittaisi kuin vähän koulua ja muutama avoin työpaikka niin lähtisin heti. Vaikka alunperin olisin kokenut sen resurssieni haaskaamiseksi väärällä alalla. Ne kuitenkin ovat haaskaantuneet siellä oikeallakin alalla, kun kerran maksajia ei ole ilmaantunut samaan tahtiin kuin on koulutettu kollegaparvi rinnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja itse asiassa teenkin. Aina halunnut työskennellä lasten parissa....

Vierailija
44/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:35"]

Äitini oli kotiäiti, siivooja ja sen jälkeen pitkäaikaistyötön eläkeikään saakka. Sanotaan, että en koskaan halua joutua samaan asemaan kuin äitini.

[/quote]

Hyvin samanlainen tarina kuin omalla aidillani. Nyt on tosin sairaselakkeella. Aitini on mukava ja ystavallinen ihminen, mutta erittain epavarma itsestaan ja on osittain taman myos opettanut minulle. Tosin yritan kamppailla sita vastaan ja olen opiskellut pitkalle ja ollut monenlaisissa toissa. Arvostan tosin siivoojan ja muiden sellaisten "manuaalisten" toiden tekijoita todella paljon siita johtuen, etta oma aitini teki sellaisia toita ja nain miten rankkaa se on.

Vierailija
45/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Äitini on ammattikoulun käynyt Citymarketin myyjä, minä opiskelen luokanopeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme