Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ikinä tehdä samaa työtä kuin äitisi?

Vierailija
30.08.2015 |

Tuli mieleen, että minä suuntasin peruskoulusta samalle alalle kuin äitini oli, pari vuotta olinkin valmistumisen jälkeen töissä kunnes huomasin ettei se ole mun juttuni ja opiskelin toisen ammatin. No, siinä olinkin 10 vuotta kunnes sekin vaihtui kolmanteen ammattiin ja uuteen työpaikkaan.

Sitten taas pari kaveriani on nimenomaan hankkinut ekan ammatin siltä ikiomalta alaltaan, kunnes jonkun 15 vuoden kuluttua löytänyt kuitenkin itsensä tekemästä ihan samaa työtä kuin äitinsä :)

Ympäri mennään, yhteen tullaan!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Äiti on sairaalan laboratoriossa töissä. Itse kammoan neuloja kamalasti

Vierailija
22/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Vihaan taloushallintoa ja lukujen pyörittämistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tekeväni suunnilleen samaa työtä, siis sama ala, mutta pieni ero. Mutta, mutta... en saa alalta töitä. Haluaisin tehdä sitä duunia, mutta teen ihan toista, kunnen pääse töihin haluamiini töihin. Ottaa tietysti päähän ja äitini on ihan ihmeissään...

Vierailija
24/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja teenkin samaa hommaa, vaikka jo lapsena ymmärsin vuorotyön veemäisyyden ja alan raskauden. Joku sukuvika kai meillä on, tosi moni sukulainen on hoitajana, lääkärinä tai yrittäjänä hoitotyön saralla.

Vierailija
25/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri ja äitini on siivooja joten tarviiko vastata edes?

Vierailija
26/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on lastenhoitaja päiväkodissa, ja pitkään harkitsin lastentarhanopettajan koulutusta. Ammatti ei siis olisi sama, mutta työympäristö kylläkin. Toive paremmasta palkasta ajoi kuitenkin muualle, lto:n palkka ei kuitenkaan ole montaa satasta parempi kuin äidilläni ja se oli melkoista kituuttamista välillä. 

Vierailija
27/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en, äiti teki elämäntyönsä liikunnanopettajana ja musta ei olis siihen.

Vierailija
28/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Vanhemmat ovat leipomo-alan yrittäjiä. Kohta 40 vuotta  vääntäneet leipää ja kakkuja ihmisille. Olen toki tehnyt sielä paljon töitä nuorena mutta nykysin nautin suuresti että saan viettää myöskin vapaata, Ilman ainaista stressiä. Juhlapyhät oli aina kiireellisintä aikaa. Ahkeria ovat <3

Vierailija
29/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äitini on ollut jo liki 30 vuotta lastentarhan opettaja, minä tuskin kestäisin sitä duunia paria päivää. Kaikki se möly, vastuu, ärsyttävät vanhemmat sekä minun stressaamiseni ja äkkipikaisuuteni eivät matchaisi yhteen, vaikka lapsista ihan tykkäänkin. Äitini sen sijaan on maailman lapsirakkain ihminen ja osaa pysyä rauhallisena ihan uskomattomissakin tilanteissa.

Vierailija
30/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Äitini oli kotirouva. :)

Vierailija
31/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on hoitaja. En voisi koskaan tehdä hoitoalan töitä. Inhoan hoivaamista.

Vierailija
32/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on lähihoitaja. En voisi tehdä tuota työtä, koska pelkään koskea vieraisiin ihmisiin. 

Vanhusten kanssa rupatteleminen on kyllä ihan mukavaa. Tai lähinnä niiden kuunteleminen. Voisin olla vähän niinkuin "seuralainen". 

Vierailija
33/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:30"]

Voisin. Sosiaalivirkailijan duuni vaikutti varsin leppoisalta. Haittana voisi mainita joidenkin piripäiden random riehumiset ja uhkailut.

[/quote]

*Reps* - Mä repesin tälle. Olen itse tämmöinen "sosiaalivirkailija leppoisassa duunissa" :DD - en voisi tehdä samaa kuin äitini. Ei minusta olisi maatilan emännäksi.

Vierailija
34/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äitini on jonkinlainen käsityöläinen, mun mielestä sillä ei edes ole kunnon ammattia, eikä ole mun elämän aikana koskaan tehnyt "kunnon palkkatyötä".

Mä tykkään omasta työstäni ja säännöllisestä kuukausipalkasta.

Vierailija
35/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:07"]

[/quote]

No voisitko? On niitä insinöörin koulutuksella olevia siivoojia muitakin.

Vierailija
36/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eka- ja tokaluokkalaisten opettaja en voisi olla, kieltenopettaja ehkä jos ei muuta työtä olisi löytynyt.

Vierailija
37/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 03:10"]

[/quote]

[/quote]

Siis vapaaehtoisesti siivoavat, vaikka on insinöörin koulutus? No jos mielenterveys ei ole kunnossa tai olisi muutoin työhön, muuten en usko.

Vierailija
38/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 03:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 03:10"]

[/quote]

[/quote]

Siis vapaaehtoisesti siivoavat, vaikka on insinöörin koulutus? No jos mielenterveys ei ole kunnossa tai olisi muutoin työhön, muuten en usko.

[/quote]

No en tiedä tuota, että olisko muuten töitä, mutta ainakin on aikaisemmin insinöörin hommissa ollut ja vaihtanut siivoamiseen. Syytä en siis tiedä.

Vierailija
39/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Äitini on tarjoilija ollut ikänsä. Rakastaa rupattelua ja touhuamista.

Mä en siedä ihmisiä, että joutuisin sellaisia joka päivä näkemään. Mä koodaan mieluummin täällä pimeässä mökissäni.

Äitini on aina sanonut mua hänen mörökölli lapsekseen. Nykyään ymmärrän vitsin. On mulla mies, koodari kanssa, mutta hemmetin sosiaalinen. Olen nainnut äitini.

Vierailija
40/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö. En ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän