Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ikinä tehdä samaa työtä kuin äitisi?

Vierailija
30.08.2015 |

Tuli mieleen, että minä suuntasin peruskoulusta samalle alalle kuin äitini oli, pari vuotta olinkin valmistumisen jälkeen töissä kunnes huomasin ettei se ole mun juttuni ja opiskelin toisen ammatin. No, siinä olinkin 10 vuotta kunnes sekin vaihtui kolmanteen ammattiin ja uuteen työpaikkaan.

Sitten taas pari kaveriani on nimenomaan hankkinut ekan ammatin siltä ikiomalta alaltaan, kunnes jonkun 15 vuoden kuluttua löytänyt kuitenkin itsensä tekemästä ihan samaa työtä kuin äitinsä :)

Ympäri mennään, yhteen tullaan!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa.

Vierailija
2/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en, äiti on ollut 20 vuotta kotiäiti, ja pyöräyttänyt sinä aikana 13 lasta. Ei yhtään mun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, teen nytkin osittain. kutsumustyö ja lahjat tälle alalle. Ei auttanut vaikka nuorempana kuinka pokkuroin alaa vastaan. :)

Vierailija
4/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja teenkin. Kutsumusammatti.

Vierailija
5/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:09"]

Hyi en, äiti on ollut 20 vuotta kotiäiti, ja pyöräyttänyt sinä aikana 13 lasta. Ei yhtään mun juttu.

[/quote]

Niin varmaan. 

Ei kukaan puhu äidistään tuohon sävyyn. Ei edes pahin femakko. 

Vierailija
6/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Äitini teki suurimman osan työurastaan ruokakaupan lihatiskillä ja kassalla. Ennen eläkkeelle jäämistä oli 10 vuotta elektroniikkatehtaassa, jossa itsekin olin kyllä kesätöissä. En moisia töitä haluaisi ikinä tehdä. Itse olen toiveammatissa hoitoalalla. En tiedä onko äidilläni ollut haaveammattia. Ilmeisesti kaupanalalle ajautui siitä syystä, kun äidinäiti oli myyjä myös, elektroniikkatyöhön sitten joutui työkkärin kautta.

Vierailija
7/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:09"]

[/quote]

Sullahan on nyt komea ura täällä av:lla :D

Vierailija
8/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on insinööri, ja voisinhan minä. Kirjoitin ällät pitkästä matikasta ja fysiikasta, joten olisin varmaan ihan soveltuvakin alalle. Saapa nähdä päädynkö samalle alalle äidin kanssa kunhan ensin vietän tämän välivuoden. Ei se huonoin vaihtoehto olisi.

Vierailija
9/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen tehnytkin. Nyt en enää kykenisi, kun kroppa on paskana. 

Vierailija
10/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:09"]

[/quote]

Sullahan on nyt komea ura täällä av:lla :D

[/quote]
Kuin?

Vierailija
11/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti on taiteilija... ei mun juttu. Ei tarpeeksi lahjoja ja muutenkin läheltä katsottuna liian henkisesti raskas ammatti minulle.

Vierailija
12/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei oo mun juttu ja muutenkin varmaan kuolisin.

Vierailija
13/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten erilaisia ihmiset ovat. Oma äitini oli eronnut ja oli paljon töissä kun olin lapsi. Itselläni on nyt kaksi lasta ja ihan alusta saakka olen tiennyt, että olen nimenomaan kotiäitinä niin pitkään kuin suinkin. Kai tahdon antaa lapsilleni sen mitä en itse lapsena saanut - vanhemman jakamattoman huomion. Olen siis tyystin äitini vastakohta tässä asiassa. 

Vierailija
14/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Molemmat olemme kyllä opettajia, mutta täysin eri alalla. Hänen opettamastaan aineesta en pystyisi pitämään edes yhtä oppituntia.

Vierailija
15/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:09"]

[/quote]

Niin varmaan. 

Ei kukaan puhu äidistään tuohon sävyyn. Ei edes pahin femakko. 

[/quote]
No mikähän minä sitten olen? Vl-perhe ja olen vanhin tyttö, joten olen sydämeni kyllyydestä "saanut" hoitaa lapsia. En koskaan jäisi kotiäidiksi niin pitkäksi aikaa, saati sitten hankkisi enempää lapsia kuin mitä jaksan hoitaa

Vierailija
16/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Äitini menetti terveytensä kaupan alalla kylmissä olosuhteissa sorrettuna, alistettuna.

Vierailija
17/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja ehkä haluaisinkin mutten ikinä valmistuisi vaadittavasta koulutuksesta koska ei oo matikkapäätä alkuunkaa

Vierailija
18/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Sosiaalivirkailijan duuni vaikutti varsin leppoisalta. Haittana voisi mainita joidenkin piripäiden random riehumiset ja uhkailut.

Vierailija
19/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen introvertti enkä halua olla ihmisläheisessä työssä. Enkä halua käännellä mummoja (vaikka arvostankin sitä, että joku toinen sitä tekee). T.DI

Vierailija
20/45 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kotiäiti, siivooja ja sen jälkeen pitkäaikaistyötön eläkeikään saakka. Sanotaan, että en koskaan halua joutua samaan asemaan kuin äitini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän