Auttakaa läheisriippuvuus
Tajusin kärsiväni läheisriippuvuudesta. Riippuvuus rajoittaa pahasti omaa elämääni. Mistä saisin apua olen opiskelija joten terapeuttiin tuskin on varaa :(
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:56"]
Todellakin sille voi tehdä, ja paljonkin. Itse aloitin siitä, että lakkasin puhumasta itsestäni. Kaikki yksityisasiani, jotka ennen kaadoin muiden niskaan, pidinkin omana tietonani. Pitäydyin yleisissä, helpoissa aiheissa. Keskustelu pysyy mukavan keveänä, ja muut ihmiset eivät saa aseita minun psyykeni hajoittamiseen. Toisekseen, opettele sanomaan ei. Muista, että sinä et voi kantaa vastuuta muiden ihmisten onnellisuudesta ja elämän kulusta.
Saako kysyä, että kenestä olet riippuvainen?
[/quote]
Eikö ystävien kanssa kuulukaan jakaa kaikkia yksityisasioitaan ja keskustella niistä? Minua se on ainakin vähän helpottanut, kun olen päässyt puhumaan. Minua on kuitenkin häirinnyt se, etteivät ystävät puhu asioistaan ja tunteistaan yhtä avoimesti. T. Itsekin masentunut, huonoissa parisuhteissa ollut ja läheisriippuvaisuutta epäillyt
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:40"]Hirveen vaikea myöntää tarvitsevan apua osalta hävettää ja pelottaa miten muut reagoi ehkä pidän salassa muilta :( -ap
[/quote]
Minulla sama tilanne, olen sanonut tutuille olevani sairaslomalla unettomuuden takia. Jotenkin helpompaa. Yksi oireista sekin, kaikkien ei ole pakko tietää aiheuttajaa. En ole vain vielä valmis kertomaan.