Onko Helsingissä vanhoillislestadiolaisia?
En tiedä onko tämä tyhmä kysymys mutta en ole koskaan ainakaan huomannut ja helsinkiläiset perheet ovat aina kauhean pieniä. Nyt näin puistossa kuitenkin ehkä reilu parikymppisen pariskunnan viiden lapsen kanssa. Nainen oli tuskin edes 25 täyttänyt mutta en voi olla varma. Joskus niin huono arvioimaan. Mistä heidät tunnistaa muusta kuin isosta lapsiluvusta? Ei millään pahalla siis olen vain utelias ja pidän erikoisuuksista. =)
Kuuntelin salaa niiden juttuja ja niistä ei paljastunut mitään erikoista.
Kommentit (25)
Pidät erikoisuuksista... vl:t eivät ulkoisesti juuri poikkea valtaväestöstä muuten kuin juurikin nuo meikit ja korvikset. eikä juuri tavallisissa puistopuheissa, joita ääneen puhutaan. siksi luulet, ettet ole törmännyt, kun etsit erikoisuutta. Helsingissä on satoja. Suunnitelmissa on mennä ensi lauantaina kuuden lapseni kanssa Suomenlinnaan. Sen kun tulet Kauppatorin rantaan katselemaan menoamme. Mikäli pistää silmään, saa tulla juttelemaan.
en tiedä, mutta kusipäitä on koko Suomen tarpeisiin.
Asun Espoossa ja minulla on ollut lestadiolaisia työkaverina.Veljelläni oli aikoinaan vl luokkakaveri, jonka perheessä oli 18 lasta.Kyllä lestadiolaisia asuu ympäri maata kuten meitä muitakin uskovaisia ja uskonnottomia.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:44"]
Pidät erikoisuuksista... vl:t eivät ulkoisesti juuri poikkea valtaväestöstä muuten kuin juurikin nuo meikit ja korvikset. eikä juuri tavallisissa puistopuheissa, joita ääneen puhutaan. siksi luulet, ettet ole törmännyt, kun etsit erikoisuutta. Helsingissä on satoja. Suunnitelmissa on mennä ensi lauantaina kuuden lapseni kanssa Suomenlinnaan. Sen kun tulet Kauppatorin rantaan katselemaan menoamme. Mikäli pistää silmään, saa tulla juttelemaan.
[/quote]
Oletko 25v kuuden lapsen äiti?
Asiassa silmiinpistävää oli lasten syntymisen tiheys. Jos joka vuosi tulee yksi lisää niin se on omituisen tiheä lisääntymistahti. Nuori ikä myös erikoista yhdistettynä isoon lapsimäärään.
Puistolassa on esikoislestadiolaisten seurat, kyllä heitäkin siellä riittää.