Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingissä vanhoillislestadiolaisia?

Vierailija
29.08.2015 |

En tiedä onko tämä tyhmä kysymys mutta en ole koskaan ainakaan huomannut ja helsinkiläiset perheet ovat aina kauhean pieniä. Nyt näin puistossa kuitenkin ehkä reilu parikymppisen pariskunnan viiden lapsen kanssa. Nainen oli tuskin edes 25 täyttänyt mutta en voi olla varma. Joskus niin huono arvioimaan. Mistä heidät tunnistaa muusta kuin isosta lapsiluvusta? Ei millään pahalla siis olen vain utelias ja pidän erikoisuuksista. =)

Kuuntelin salaa niiden juttuja ja niistä ei paljastunut mitään erikoista. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä lestadiolaisia, ollut 1800-luvulta saakka. Jäsenmääräkin on aika iso, olisiko toiseksi suurin Suomessa, Oulun jälkeen.

Vierailija
2/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"]

Onhan siellä lestadiolaisia, ollut 1800-luvulta saakka. Jäsenmääräkin on aika iso, olisiko toiseksi suurin Suomessa, Oulun jälkeen.

[/quote]

 

Missä niihin törmää? En ole koskaan huomannut yhtäkään isoa perhettä Helsingissä. Siis että olisi vaikka 10 lasta jollain mukana tai nuorella ikäänsä nähden hyvin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös esim. neokatekumenaaleja, niilläkin on monilla jopa lähemmäs 10-lapsisia perheitä. Helsingissä ja Oulussa niitä taitaa olla eniten.

Vierailija
4/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö lestadiolaisvaimot töissä?Tämä kävi.

Vierailija
5/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti niitä on. Terkut Pohjois-Helsinkiin.

Vierailija
6/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ne töissä. Ihan tavallisia ihmisiä. Ei korviksia, ei meikkiä (ainakaan räikeää). On satoja pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot perheet taitaa muuttaa Helsingistä vähän väljemmille asuinpaikoille. Mutta ei kaikilla lestadiolaisilla ole isoa perhettä. Itse tunnen kyllä kolme monilapsisissa lestadiolaisperhettä jotka asuvat Helsingissä. 

Kyllä monet lest.vaimot käy töissä.

Vierailija
8/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]

Käy ne töissä. Ihan tavallisia ihmisiä. Ei korviksia, ei meikkiä (ainakaan räikeää). On satoja pk-seudulla.

[/quote]

En tajunnu katsoa korviksia, meikkiä ei ainakaan ollut paljon jos oli yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 47 v ja täältä kotosin. En ole eläessäni tavannut velaa. Tai ainakaan en ole ollut asiasta tietoinen, eikä mikään asia ole sitä paljastanut.

Vierailija
10/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä, Puistola... kämpistä näkee et perhe on iso......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]

Minä olen 47 v ja täältä kotosin. En ole eläessäni tavannut velaa. Tai ainakaan en ole ollut asiasta tietoinen, eikä mikään asia ole sitä paljastanut.

[/quote]

 

Harvalla ei-uskiksella parikymppisellä on viisi lasta? Harvoin edes vanhemmilla. 

Vierailija
12/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää leikkiä lisää salapoliisia jos käyvät samassa puistossa uudestaankin. Kolmen lapsen keski-ikäisellä kotiäidillä on niin tylsää! =)

Katsotaan kasvaako nuorikon maha kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"]

Onhan siellä lestadiolaisia, ollut 1800-luvulta saakka. Jäsenmääräkin on aika iso, olisiko toiseksi suurin Suomessa, Oulun jälkeen.

[/quote]

 

Missä niihin törmää? En ole koskaan huomannut yhtäkään isoa perhettä Helsingissä. Siis että olisi vaikka 10 lasta jollain mukana tai nuorella ikäänsä nähden hyvin paljon?
[/quote]
Meillä on 13 lasta ja ei kyllä varmaan ikinä oo oltu koko perheellä missään, ihan koska autoon ei mahdu kaikki, ja minun (olen vanhin) ja nuorimman ikäero on 20, joten en ole edes asunut yhtä aikaa kotona, samoin kuin kolme muutakin sisarusta

Vierailija
14/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"] Onhan siellä lestadiolaisia, ollut 1800-luvulta saakka. Jäsenmääräkin on aika iso, olisiko toiseksi suurin Suomessa, Oulun jälkeen. [/quote]   Missä niihin törmää? En ole koskaan huomannut yhtäkään isoa perhettä Helsingissä. Siis että olisi vaikka 10 lasta jollain mukana tai nuorella ikäänsä nähden hyvin paljon? [/quote] Meillä on 13 lasta ja ei kyllä varmaan ikinä oo oltu koko perheellä missään, ihan koska autoon ei mahdu kaikki, ja minun (olen vanhin) ja nuorimman ikäero on 20, joten en ole edes asunut yhtä aikaa kotona, samoin kuin kolme muutakin sisarusta

[/quote]

 

Mihin osa perheestä puistoillessa jätetään jos vanhinkin on alle kouluikäinen? Tässä perheessä oli alle tai sitten juuri ekaluokkalainen korkeintaan siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]

Minä olen 47 v ja täältä kotosin. En ole eläessäni tavannut velaa. Tai ainakaan en ole ollut asiasta tietoinen, eikä mikään asia ole sitä paljastanut.

[/quote]

 

Harvalla ei-uskiksella parikymppisellä on viisi lasta? Harvoin edes vanhemmilla. 

[/quote]

kyllä minä uskovaisia tunnen, helluntailaisia mm, heillä on toisinaan paljon lapsia. Ystävälläni oli 6 sisarusta, he kuuluivat vapaakirkkoon. Mutta veloja en tunne.

Vierailija
16/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Espoossa on paljon vl-perheitä enkä minäkään ollut niistä mitään kuullut ennenkuin muutimme tänne tuolta eteläisemmästä Espoosta.

Vierailija
17/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]

Minä olen 47 v ja täältä kotosin. En ole eläessäni tavannut velaa. Tai ainakaan en ole ollut asiasta tietoinen, eikä mikään asia ole sitä paljastanut.

[/quote]

 

Harvalla ei-uskiksella parikymppisellä on viisi lasta? Harvoin edes vanhemmilla. 

[/quote]

kyllä minä uskovaisia tunnen, helluntailaisia mm, heillä on toisinaan paljon lapsia. Ystävälläni oli 6 sisarusta, he kuuluivat vapaakirkkoon. Mutta veloja en tunne.
[/quote]
Mitä se sana "vela" susta tarkoittaa? Meistä muista se tarkoittaa vapaaehtoisesti lapsetonta.

Vierailija
18/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunkylässä rauhanyhdistys menkää sinne huomenna seuroihin. Yllätyt miten paljon heitä sinne saapuu.

Vierailija
19/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"] Minä olen 47 v ja täältä kotosin. En ole eläessäni tavannut velaa. Tai ainakaan en ole ollut asiasta tietoinen, eikä mikään asia ole sitä paljastanut. [/quote]   Harvalla ei-uskiksella parikymppisellä on viisi lasta? Harvoin edes vanhemmilla.  [/quote] kyllä minä uskovaisia tunnen, helluntailaisia mm, heillä on toisinaan paljon lapsia. Ystävälläni oli 6 sisarusta, he kuuluivat vapaakirkkoon. Mutta veloja en tunne. [/quote] Mitä se sana "vela" susta tarkoittaa? Meistä muista se tarkoittaa vapaaehtoisesti lapsetonta.

[/quote]

-:) Niinkö? Näin vähän asiasta ymmärrän... Piti kirjoittaa varmaan vl.

Vierailija
20/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"] Onhan siellä lestadiolaisia, ollut 1800-luvulta saakka. Jäsenmääräkin on aika iso, olisiko toiseksi suurin Suomessa, Oulun jälkeen. [/quote]   Missä niihin törmää? En ole koskaan huomannut yhtäkään isoa perhettä Helsingissä. Siis että olisi vaikka 10 lasta jollain mukana tai nuorella ikäänsä nähden hyvin paljon? [/quote] Meillä on 13 lasta ja ei kyllä varmaan ikinä oo oltu koko perheellä missään, ihan koska autoon ei mahdu kaikki, ja minun (olen vanhin) ja nuorimman ikäero on 20, joten en ole edes asunut yhtä aikaa kotona, samoin kuin kolme muutakin sisarusta

[/quote]

 

Mihin osa perheestä puistoillessa jätetään jos vanhinkin on alle kouluikäinen? Tässä perheessä oli alle tai sitten juuri ekaluokkalainen korkeintaan siis.
[/quote]
Asuttiin maalla, joten puistoa ei edes ollut :D mutta siis jos johonkin lähdettiin, niin ne saivat lähteä jotka halusivat. Vanhimmat lapset jäi hoitamaan jos halusivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan