Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maha ei pienene synnytyksen jälkeen

Vierailija
19.03.2022 |

Vauva on jo 6kk, maha pullottaa edelleen isona. Raskausaikana kiloja kertyi vain 8. Miten ihmeessä tuon mahan saa pois? Koko keskivartalo tuntuu aivan levähtäneen, ei toivoakaan että saisin vanhat farkut jalkaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ajatellut että kävisin fysioterapeutilla kun on muutakin vaivaa. En osaa sanoa onko tuota erkaumaa vai ei. Jos on, ei ehkä kannata omin päin alkaa tekemään mitään rankkoja vatsalihastreenejä? Ap

Erkauma olisi pitänyt tutkia jälkitarkastuksessa, jolloin lääkäri myös antaa "luvan" tehdä vatsalihasharjoitteita. Syvillä vatsalihaksilla aloitetaan, ettei pahene.

Erkaumaa minäkin veikkaan. Itse olen vielä viimeisilläni raskaana, mutta huomaan kyllä, että taitaa tällä kertaa aikamoinen erkauma jäädä kun tuntee "tyhjän" osan keskellä vatsaa näin raskaana ollessakin. Saa nähdä millainen pallomaha on itsellä puolen vuoden päästä...

Vierailija
42/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ihan selkeä homma, että on erkauma ja pahempi jos 6 kk synnytyksestä vatsa pullottaa vielä kuin raskauden lopulla. Se pitää kuntouttaa, ettei pahene, muuten elämästä tulee kivuliasta. Mulla mahtui 26" farkut ekan lapsen jälkeen jo synnärillä, kahden seuraavan synnyttyä noin 2 vk synnytyksistä viitsin pistää. Ei tarvitse ottaa nopeasta palautumisesta pakkomiellettä, mutta pitää nyt jotain (yrittää) tehdä sen eteen, että kroppa pysyy toimintakykyisenä. Ei voi olla entuudestaan kovin hyvässä kunnossa jos tuollaiseen päättää vain sopeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on edelleen 7 kk synnytyksestä iso maha, mutta jälkitarkastuksessa sanottiin, että erkaumaa ei ole.

Vierailija
44/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla niin, että ei se keho vaan enää palaudu. Tästäkin voitaisiin puhua enemmän etukäteen, että miten tämmöisestä henkisesti selviää. Kun elintavat on kunnossa ja aivan samat kuin ennen raskauttakin. Jos lähtisin niihin tekemään muutosta, niin kyseessä olisi joku dieetti mitä en jaksaisi pitää. Tuntuu todella epäreilulta ja kyllä tätä asiaa ihan rehellisesti myös suree.

Vierailija
45/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keisarileikkaushaava tehdään pystyyn niin jää pussivatsa.

Vierailija
46/46 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 9cm erkauma ja olisin saanut leikkauksen. En ottanut. Vaarallinen pitkä monen tunnin leikkaus, anestesia. En halunnut.

Päätin kuntouttaa. Vuoden ajan joka päivä 15-20min jumppaa, fyssarin ohjein. Sain hirveällä työllä sen 1,5cm mittaan ja tän kokoisena sille ei tehdä mitään (eli ei ole toiminnallista häiriötä vaikka pieni erkauma onkin).

Näin itsekin olisin tehnyt. täällä varmaan porukka ei ole ikinä ollut edes raskaana ja synnyttänyt ku luulee että tuollainen erkauma ylleensä edes suositaan leikkaa, no sulla nyt on ollut monen monta senttiä, saati että se ois ihan pikku juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä