Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset haluavat kaikki palvelut ilmaiseksi

Vierailija
29.08.2015 |

Päivähoito, lääkäri, hammashoito, yliopistokoulutus - kaiken pitäisi olla ilmaista tai lähes.
Meillä on liian hyvin asiat. Voidaan ihan hyvin maksaakin jotain.
Esim toisen yliopidtokouluksen suorittaminen pitäisi kyllä maksaakin opiskelijalle.
Nyt puhutaan elinikäisestä oppimisesta, mutta onhan se outoa jos jollain on esim pari korkeakoulututkintoa...tai neljä alempaa tutkintoa.
Päivähoito voi maksaa esim 400 €/kk.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:36"]Mistä esim. niiden uudestaan opiskelevien pitäisi saada raha siihen opiskeluun, yleensä kun siihen opintoihin palaamiseen on joku hyvä syy? Ja haluatko siise jenkkityylisen yhteiskunnan missä osa ihmisistä ajetaan kaduille asumaan, tai kuollaan hoidettavissa oleviin sairauksiin kun ei ole rahaa? Tai jätetään lapset yksin kotiin vanhempien töiden ajaksi kun ei ole rahaa viedä lapsia päivähoitoon? Haluat siis ilmeisesti ajaa alas tasa-arvon ja tilalle jo lapsuudesta asti eriarvoistavan yhteiskunnan? [/quote]pitäis luoda opintolainasysteemi. Toisen tutkinnon suorittaminen voisi maksaa esim. 7000 € lukuvuosi. Jenkeissä se on 65 000 € lukuvuosi. Jos joku opiskelee esim 10 v putkeen niin tulee veronmaksajille kalliiksi. [/quote] Ja jenkeissä tuloerot on aivan jäätävät koska sitä palkkaa pitää saada että ne opinnot saadaan maksettua. Ei suomen tulotasoilla makseta tuollaisia lainoja yrittäkää nyt se ymmärtää. Onneksi tämän ketjun porukka ei ole asioista päättämässä koska olette niin pihalla siitä miten yhteiskunta toimii...

[/quote]

 

Tietenkin maksetaan. Eihän tuota ole vuodessa eikä kahdessa ole tarkoitus maksaa. 

Jos ihmiset täällä ostelee aivan ylikalliita asuntoja (lain-ajoilla 20-30 vuotta), ostetaan lainalla uusia autoja vaikka ollaan tavallisia duunareita ja reissataan ulkomailla niin kyllä silloin on varaa maksaa myös opiskelusta.

Varsinkin kun korkeakoulun/yliopiston käyneillä on paljon korkeampi palkka kuin ammattikoulun käyneillä.

 

Vierailija
62/63 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:40"]

Minä toivon parantavani elämänlaatuani sillä, että opiskelen aikuisiällä yliopistotutkinnon - sen ensimmäiseni. Olen ollut työkyvytön ja luottotiedoton, ja jos koulutus maksaisi, se jäisi minulta ikuisesti saamatta. Luottotiedoton ei saa opintolainaa :/

[/quote]

 

Luottotietojen menetys on AINA oma vika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 08:50"]

Mun mielestä energiaveroa ja sähkön hintaa on nostettu niin perkeleesti ettei ok.Talossa ole kohta varaa asua pienituloisen. Lapsi kun aloitti päivähoidon tuli vielä 220€/kk lisää maksettavaa. Onko siinäkään mitään järkeä että joutuu vanhalla diesel autolla ajamisesta maksamaan valtiolle 600€/vuosi.

[/quote]

 

Turhaa sinä mitään veroja syytät jos olet ostanut liian kalliin asunnon asua omille tuloillesi. Muuta selvästi pienempään asuntoon kerrostaloon niin säästyy sähkössäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi