Suomalaiset haluavat kaikki palvelut ilmaiseksi
Päivähoito, lääkäri, hammashoito, yliopistokoulutus - kaiken pitäisi olla ilmaista tai lähes.
Meillä on liian hyvin asiat. Voidaan ihan hyvin maksaakin jotain.
Esim toisen yliopidtokouluksen suorittaminen pitäisi kyllä maksaakin opiskelijalle.
Nyt puhutaan elinikäisestä oppimisesta, mutta onhan se outoa jos jollain on esim pari korkeakoulututkintoa...tai neljä alempaa tutkintoa.
Päivähoito voi maksaa esim 400 €/kk.
Kommentit (63)
Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi.
[/quote]
Se, että jollain on asiat huonosti, ei tarkoita sitä, että kaikki pitää siltikään saada ilmaiseksi.
Hyvinvointivaltiossa on saatu aina jotakin takaisin veronmaksusta.
Sivistynyt ihminen on käynyt kouluja. Käykää itse niin ei käy kateeksi. Teitä tyhmiä moukkia kyllä riittää!
Ihmiset eivät osaa huolehtia itsestään ja asioistaan nykypäivän Suomessa. Suomalaiset ovat tyhmistyneet reilusti. Sen huomaa kun sieltä tullaan ulkomaille. Mitään ei osata, tajuta tai ymmärretä. Vaatimukset ympäristöltä ja muilta ihmisiltä ovat kohtuuttomia mutta itse ei tehdä mitään, edes ei osata käyttäytyä.
Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.
[/quote]
Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.
[/quote]
Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?
[/quote]
Suomalaisilla on myös rahan arvon-taju kadonnut kokonaan. Jostain vaan heitellään tuhansia ja kuvitellaan että se on vähän. Säälittävää.
Suomessa verovaroin maksetut "ilmaiset" palvelut ovat luoneet moukkamaisen itsestään liikoja luulevan suomalaisen. Suomi on paska maa jossa paskat ja ilkeat ihmiset yrittävät hyötyä mahdollisimman paljon toisten ihmisten työstä tekemättä itse mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.
[/quote]
Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?
[/quote]
Suomalaisilla on myös rahan arvon-taju kadonnut kokonaan. Jostain vaan heitellään tuhansia ja kuvitellaan että se on vähän. Säälittävää.
[/quote]
Sinulleko 3800 e/kk hoitopaikasta kunnallisessa laitoksessa on vähän, kun joudut itse sen maksamaan?
Ilmaista ei olekaan! Aina unohdetaan, että kaikki maksaa ja palvelut ne vasta maksavatkin, sillä niihin sisältyy suomessa kalliita henkilöstökuluja. Mutta ihmiset pitävät verovaroista maksettavaa palvelua ilmaisena, vaikka se olisi tehottomasti järjestettyä ja maksaisi yhteiskunnalle esimerkiksi 1000 euroa, samaan aikaan kun palvelun saisi muualta 600 eurolla. Toisessa vaan ihminen on veroissaan jo maksanut tuon 1000 euroa ja pitää sen vuoksi ilmaisena.
Jos kaikki ap. mainitsemista palveluista perittäisiin todellinen hinta, Suomea pidettäisiin takapajulana, eikä se enää olisi sivistysvaltio, sillä sivistysvaltion osoitus sivistyksestään on, miten se kohtelee heikompiosaisia.
Monet kuvittelevat Suomen olevan lintokoto ja ilmaiset palvelut, näin ei suinkaan ole, vaan ne ovat eu-maiden keskitasoa, jopa heikommat, josta Eu on monesti huomauttanut Suomea - juuri nyt esim. perustoimeentulotuesta, joka ei ole riittävä.
"]Se, että sinulla on asiat liian hyvin, ei tarkoita, että asiat on kaikilla muilla liian hyvin. Tosin yksi korkeakoulututkinto ihmistä kohti riittäisi. Alempia tutkintoja voisi sitten lukea lisäksi. [/quote]
Se, että jollain on asiat huonosti, ei tarkoita sitä, että kaikki pitää siltikään saada ilmaiseksi."
Ilmainen koulutus perustuu täysin elinkeinoelämän tarpeisiin, ei niinkään henk.koht. tarpeisiin, jotta elinkeinoelämän rattaat pyörisi. Juuri koulutuksen avulla Suomen elintaso on luotu.
Opiskelija ei saa opintotukea enää toiseen yliopistotutkintoon. Rajatut tukikuukaudet, täyttyvät varmaan jo sen ekan tutkinnon 5-6v aikana.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]
Suomessa verovaroin maksetut "ilmaiset" palvelut ovat luoneet moukkamaisen itsestään liikoja luulevan suomalaisen. Suomi on paska maa jossa paskat ja ilkeat ihmiset yrittävät hyötyä mahdollisimman paljon toisten ihmisten työstä tekemättä itse mitään.
[/quote]
Paskapaskajapaska... Mua niin vituttaa tämän mantran hokeminen, vaikka minuakin on elämä potkinut persuuksille. On totta että liian iso osa suomalaisista on kommunisteja, joille kaiken pitää olla ilmaista, työpaikkoja pitäisi muka luoda lisää, mutta samalla työmäärä pitäisi vähentää ja palkan pitäisi silti nousta 150 %. Suomea paskempia maita kyllä löytyy ja nämä kommarit voisi viedä sinne. Tuossa itärajan takana on yksi paikka.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Olen sosiaali- ja terveysalan yrittäjänä huomannut juurikin tämän: kunnan/valtion pitäisi kustantaa kaikki. Palveluja halutaan, mutta niistä ei haluta maksaa mitään. Jos kunnan tarjoama vaihtoehto on omasta mielestä huono niin valitetaan ja haukutaan sen sijaan että maksettaisiin paremmasta palvelusta. Ei ymmärretä että suomessa esim. vanhus saa laitoshoitopaikkansa pilkkahintaan ja siksi niitä paikkoja on nyt pakko ajaa alas. Meillä ei ole enää varaa.
[/quote]
Minusta 3800 e/kk ei ole ihan pilkkahinta. Mikä tulee olemaan sinun eläkkeesi aikanaan? Onko sinulla varaa maksaa tuo?
[/quote]
Ja missähän asuminen maksaa tuon verran? En ole ikinä kuullutkaan nelinumeroisesta summasta kenekään hoitolaskussa paitsi jos on yksityinen palveluntuottaja joka ottaa esim. 80% eläkkeestä/kk täyttä ylläpitoa vastaan. Tuollaisella summalla saisi jokainen hoidettava kaksi omaa lähihoitajaa, mutta nyt hoitajia on 1 per 10 hoidettavaa. Kotihoito on monen kunnan KALLEIN palvelu ja nekin laskut pyörivät sadoissa EI tuhansissa euroissa. Toki voi olla että olen ollut niin perähikijöillä töissä että siellä on väkisinkin pienemmät hinnat kun vanhuksilla on vain pienet kansaneläkkeensä. Mutta mikäs siinä on asua laitoksessa ja maksaa vaikka koko eläke sitä ylläpitoa vastaan? Kotihoidossa tuppaa nyt käymään niin että eläke on 1000e ja hoidot maksaa sen 600e. Vuokra, ruoat, lääkkeet, laskut pitäisi maksaa tuolla 400eurolla.
Haluan ilmaisen terveydenhoidon ja koulutuksen. Päivähoito voisi maksaa sen, mitä sen tuottaminen maksaa.
Vanhuksille jää liian vähänbkäyttörahaa. He ovat liian tiukilla.
Minullekin kävisi, että ihmiset joutuisivat enemmän maksamaan käyttämistään palveluista. Ihan älytöntä, että ne ketkä palveluita käyttävät saavat enemmän vastinetta verorahoille kuin ne, jotka eivät käytä. Lisää vastikkeellisia palveluja.