Kuolinpesän valokuva-albumien jakaminen pesän osakkaiden kesken riidattomasti, miten?
Leskiäitini kuoli ja häneltä jäi valokuva-albumeja melkoinen läjä.
Nyt ne kaikki valokuva-albumit ovat minulla.
Onko minulla oikeus pitää valokuvat itselläni. En nimittäin aio antaa niitä kenelläkään, en edes luovuttaa niitä lainaksi yhdellekään pesän osakkaalle.
Kommentit (25)
Intiimit "perhekuvat" on ollut tapana hävittää!
Kopioit kaikille halukkaille kansiot. Maksakoot mitä maksaa. Espoon kirjastossa voi kopioida 20 sivua ilmaiseksi per kerta. Mitä se tekee jos hommasta joutuu maksamaan jotakin.
Voisithan sä skannatakin ne ja senkin voi tehdä kirjastossa ja ilmaiseksi ja laitat siis kaiken tikulle. Helppoa. Kirjastosta saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatva hakuaa isoja määriä albumeita kotiinsa tilaa viemään, MUTTA on sairasta jos ei anna sukulaisten kopioida haluamiaan kuvia itselleen...!
Itse olen päin vastoin pyrkinyt jakamaan (digitaalisena) ja usein myös ihan paperikuvina (kopioita) sukulaisille. Aina, siis ihan joka kerta, ihmiset ovat ilahtuneet/kiitelleet kovasti, on sitten ollut kyse ns. vanhoista sukukuvista, tai esim. lapsuuden kuvista missä entisiä (luokka)kavereita.
Miksi joku haluaa olla niin ilkeä että omii kuvat itselleen...?!? Sori nyt, mutta veemäisen aka/ukon kuvan saa kylöä AP:stä :(
Antaisitko itse v..päisille ja sairaille sukulaisillesi omien vanhempiesi valokuva-albumejaan, kun ja jos osa on osoittautunut sellaisiksi jo vainajan eläessään itse vainajaakin kohtaan?
Ilmeisesti kulkee suvussa jos kaikki v-päisiä... On myös hyvä muistaa, että tarinoissa on aina kaksi puolta! On myös eri asia _antaa_ albumit pois, vs. _kopioida_ kuvat niistä. Tuo kuvien kopiointi on muutenkin fiksua, jos tulee tulipalo tmv. vahinko, niin on itselläkin ne kuvat jossain pilvipalvelussa tmv. tallessa.
Jos on hyvä puhelin, saa jo sillä skannattua suht hyvin kuvat. Toki jos arvostaa omaa aikaa, kannattaa antaa ammattilaisen hoitaa maksua vastaan.
"Sulle, mulle, sulle, mulle" Tätä niin kauan, että kuvat on jaettu.
Ne ovat sinun tietenkin. Jos siellä on kuvia jotka haluat antaa vaikka äidin siskolle tai serkuille, niin katso erikseen. Nykyään voi teettää myös albumeita kuvista netissä, skannata.