Hoitovapaalla olijat, saatteko ikinä viikonloppuaamuisin nukkua?
Mua on ruvennut v*tuttamaan se, etten ikinä saa nukkua niin pitkään kuin haluan. Viime yönäkin urvahdin jo kymmeneltä ja muksu heräsi puoli kasilta, joten periaatteessa sain kai tarpeeksi unta. Mutta kun lapsi herättää aina jotenkin väärässä unen vaiheessa! Tänä aamunakin jouduin vääntäytymään ylös silmät päässä seisoen enkä millään olisi jaksanut pysytellä hereillä. Mies taas tapansa mukaan veteli sikeitä puoli kymmeneen.
Miten teillä muilla? Onko edes joskus vuorottelua?!
Kommentit (50)
Meille kävi niin, että varta vasten pyysin mieheltä että sopisko että koisin äitienpäivänä niin pitkään kuin haluan. Viikkoa ennen sanoin ja viikolla vielä ystävällisesti muistutin. Ja ei kelevetti mies valvoi äitienpäivän aattona, ja valvoi, ja valvoi... Kello tuli 2, silloin menin itse nukkumaan ja jaksoin vielä uskoa että saan nukkua. En edes tiedä miten myöhään mies valvoi ja arvatkaa kumpi lopulta nousi lapsen kanssa :(. Mies vaan käänsi kylkeä vaikka yritin herätellä. En viitsinyt ruveta metelöimään ja suoraan sanottuna vitutti niin, etten olis enää saanut muutenkaan nukuttua. Sitten kun äijä heräsi, se kävi lykkäämässä kouraan paketoimattoman lahjan. Että tämmöinen romantikko meillä :(. ap
Mies tietää kyllä että mä yleensä herään aikasin ja annan sen nukkua joten riittää että aamulla sanon että nyt mä en jaksa niin ihan ilman mitään marttyyriutta kyllä ottaa lapset sitten hoiviin.
vapaata viikonloppuaamua. Ei ole tullut sittemmin pyydettyä.
Ja muinakin aamuina, jos mies lähtee myöhemmin kouluun. Minä sitten heräilen yöllä, kun vauvaa pitää syöttää. Eli jopa 10 kertaa yöllä. Mukava sitten aamulla saada nukkua edes 2-3 tuntia putkeen, onneksi mies ymmärtää tämän.
vauva nukkuu ilta puoli yhdeksästä yhteentoista, yhdellä heräämisellä...
Siis jos ollaan ihan vaan kotosalla, eikä ole mitään erikoista menoa tms. Mies aamunvirkkuna heräilee 7-8 aikaan, keittää kahvit, lukee lehden, joskus käy pesemässä auton tai jopa lenkillä (!), sitten heräävät aamuntorkut lapset joskus yhdeksän ja puol kymmenen välillä. Ikää heillä nyt 2 ja 3v. Painelevat iskän luo, joka antaa heille aamupalan. Sitten viimeisenä herään minä, unikeko. Yleensä siinä kymmenen aikaan. Katselen yleensä telkasta jonkun Innon tms. sängystä käsin ja nousen sitten aamukahville. Tämä kuvio on toistunut jo pian 4 vuotta, eikä loppua näy :) Viikolla heräilen lasten kanssa siinä puoli yhdeksän aikaan riippuen päivän ohjelmasta. Mies herää puoli kuusi..
Ja ihan vapaaehtoisesti mies sen minulle suo.
Ja moni muukin vastaaja, kateellisena luen. Ap.
ihan minäkin kateellisena kyselen, olen nimittäin itse aamuntorkku..
Meillä kuopus herää viimeistään 7.30, nukkuu n. tunnin päikkärit, mutta nukahtaa viimeistään 20.30.. Onhan se oma aika illallakin kiva, muttei sitä aamulla jaksa aina muistaa..
Harvoin mä edes pystyisin nukkumaan kovin pitkään (siis en ole tottunut) mutta joskus olen ihan totaalisen unessa kun lapset herää viikonloppuna ja sitten mies nousee ja mä saan nukkua ihan niin kauan kun huvittaa. Lapset on aamusin aina hyvällä tuulella, leikkivät yksikseen. Mies sitten nousee ja laittaa aamupalat ja pukee vaatteet ja lähtee yleensä uloskin lasten kanssa että saan lorvia vaikka puoleen päivään.
Mutta yleensä siis menen hyvissä ajoin nukkumaan ja nousen ihan mielelläni siinä seitsemän kahdeksan maissa kahden pienimmän kanssa. Jos huomaan että miestä väsyttää niin nukkukoon. Joskus taas kaikki lorvitaan sängyssä yhdeksään kymmeneen ja sitten mennään yhdessä aamupalalle. Meillä on makuuhuoneessa tv ja dvd niin siihen voi vaikka laittaa lasten filmin päälle.
Kent ja lapset 7v, 3v ja 1v5kk