Olen raskaana enkä uskalla kertoa miehelle :-(((
Kuinkahan kauan raskauden pystyy salaamaan? Kolme kuukautta? Jouluun asti siis?
Kommentit (20)
Asiat järjestyvät kyllä. Väkivaltaisen miehen kanssa on tyhmää jäädä elämäänsä pilaamaan.
Raskauden pystyt kyllä salaamaan mainiosti ekat kuukaudet.
Aitko tuossa tilanteessa raskauden jatkua? Olisiko abortti / adoptio mahdollinen?
Niille miehille on tärkeää hallita ja mikäpä oivempi tapa hallita ja kiristää naista, kuin viaton lapsi :(
Jätä se mies! Olet saanut täällä hyviä neuvoja ja nyt rohkeasti toteuttamaan niitä ;) Kyllä sinä pystyt siihen ja sinulla todellakin on oikeus onnelliseen ja turvalliseen elämään! Samoin tulevalla lapsellasi! Onnea matkaan sinulle ;)
Lähde niin nopeasti kun vaan voit!!!
Mitä jos/kun tietää ja suuttuu.. Kannattaisi ajatella mitä sille lapselle mahdollisesti silloin tapahtuu.. Varjele kalleintas ja lähde pois!!
Turvakoti on muuten oiva paikka, sinne ei väkivaltaiset puolisot pääse!!
Halauksia ja voimia suunnattomasti!!
Tee se, vielä kun voit. Jos miehesi on väkivaltainen hermostuessaan, niin aivan varmasti tuelee hermostumaan pienen vauvankin kanssa.
Et VOI ottaa sitä riskiä, että altistaisit lapsesi väkivallalle.
Sosiaalivirasto auttaa, voit mennä turvakotiin, siellä autetaan ja on ihan hyvät oltavat, kunnes pääset muualle!
Sitten kun olet ensin päässyt asumaan muualle, voit kertoa miehelle tilanteen ja velvoittaa häntä johonkin vihanhallinta terapiaan ja katsoa tulevaisuutta pikkuhiljaa!
Hei ap! Minulle kävi niin kuin sinulle eli tulin raskaaksi väkivaltaiselle miehelle. Itse kerroin hänelle. Mies tietysti pani koko raskauden minun piikkiini ja toisekseen huoritteli eikä myöntänyt että lapsi olisi hänen. Koko alkuraskauden mies jatkoi haukkumistaan ja mielensä näyttämistä. Lopulta kävi käsiksi raskaana olevaan naiseen: löi ja töni! Minun raskauteni päättyi onnellisesti: sain keskenmenon! Tämä kaikki (lähinnä miehen suhtautuminen lapseen) avasi minun silmäni. Tajusin, etten halua tuollaisen kanssa lasta ikinä enkä missään tilanteessa.
Sinua neuvon omasta kokemuksestani. Tee niin kuin täällä neuvotaan. Mene turvakotiin tai ystävän/sukulaisen luokse asumaan. Jätä mies. Väkivaltainen ihminen ei muutu. Lapsi voi jopa pahentaa tilannettasi. Missään tapauksessa lapsellekaan ei tee hyvää kasvaa väkivaltaisessa kodissa. Ota lapsestasi liittolainen. Yhdessä te selviätte elämässä eteenpäin. Voimia sinulle tehdä oikeita päätöksiä! Onnittelut raskaudestasi!
Kohtalotoverisi
Tee, kuten täällä niin moni on neuvonut, LÄHDE! Jo lapsenkin parasta ajatellen, sinun on otettava vastuu itsestäsi ja lapsesta. Moni taho varmasti sinua auttaa. Neuvolat, turvakodit, sukulaiset, ystävät...
Toivon sinulle sydämestäni voimia tehdä ratkaisu, joka on sinun ja lapsesi parhaaksi, niitä ei ole kuin yksi!!!!
Voimahaleja!!!!!!!
läheiseni, jolla samankaltainen tilanne.
Kannattaa muuttaa pois salaa esim. ystävän tai vanhempiesi luo.
Tee muutto silloin, kun tiedät miehen olevan esim. töissä kahdeksan tuntia.
Kaikki välttämätön vain mukaan ja jos ystävillä tai muilla tutuilla on autoa tai pakua niin sitten enempi mukaan.
Turvakoti voi olla esimerkiksi ystävien tai vanhempien luo menemistä parempi vaihtoehto, koska sieltä saat asiantuntevaa tukea ja neuvontaa. Väkivaltaiseen suhteeseen et saa missään nimessä jäädä, et itsesi etkä etenkään lapsesi takia, te ansaitsette parempaa. Turvakodissa osataan neuvoa sinua eteenpäin ja autetaan sinua löytämään oma asunto ja saamaan elämääsi järjestykseen. Jos oikein tiukaksi menee, on myös olemassa ensikoteja, joissa sinua voidaan auttaa alkuun vauvasi kanssa. Tärkeintä kuitenkin on, että saat itsesi repäistyä irti nykyisestä tilanteestasi.
Puolet raskauksista menee kesken. Pidän peukkuja että niin tapahtuu sinulle ettei sinun tarvitse ikinä kertoa miehelle. Mikä kertomisessa muuten niin pelottaa?
Vierailija:
Puolet raskauksista menee kesken. Pidän peukkuja että niin tapahtuu sinulle ettei sinun tarvitse ikinä kertoa miehelle. Mikä kertomisessa muuten niin pelottaa?
Ja mietin, että jos salaisin jouluun asti, niin ehkä se ei sitten enää kehtaa olla väkivaltainen...
ap
ja tommoselle miehelle teet lapsen. mieti uudemman kerran.
Vierailija:
Vierailija:
Puolet raskauksista menee kesken. Pidän peukkuja että niin tapahtuu sinulle ettei sinun tarvitse ikinä kertoa miehelle. Mikä kertomisessa muuten niin pelottaa?Ja mietin, että jos salaisin jouluun asti, niin ehkä se ei sitten enää kehtaa olla väkivaltainen...
ap
Mies on väkivaltainen ja asut hänen kanssaan?!?
Tuollaiseen kotiinko haluat lapsen tuoda?
tuskin se lapsi miehes väkivaltaisuutta mitenkään estää saatikka lopettaa. itsesi ja syntymättömän lapsesi takia:LÄHDE
Vierailija:
tuskin se lapsi miehes väkivaltaisuutta mitenkään estää saatikka lopettaa. itsesi ja syntymättömän lapsesi takia:LÄHDE
Ei mulla ole yhtään rahaa, kun miehellä on kaikki. Ajattelin jouluun asti vähän säästää salaa, niin jos sit saisin jonkun asunnon.
ap
Ehkä sinun olisi hyvä harkita eroa, ennen kuin lapsi syntyy... On paljon helpompaa lähteä yksin kuin pienen vauvan kanssa.. Ja jos miehesi käyttäytyy väkivaltaisesti sinua kohtaan, niin miten sitten kun hän hermostuu vauvalle??
Erolla tässä vaiheessa on myös se etu, ettei sinun tarvitse kertoa miehelle koko vauvasta eikä sitten tapella mahdollisista tapaamisista ym... Väkivaltaiset miehet osaavat olla todella hankalia huoltajuus ja tapaamisasioissa..
Minä lähetän sinulle paljon voimia ja halauksia! Ja toivon, että lähdet suhteesta ennen vauvan syntymää... Miehesi kaltaiset miehet eivät ikinä muutu, vaan päinvastoin homma menee pikku hiljaa rankemmaksi ja rajummaksi.
Älä nyt hyvä ihminen jää säästämään rahaa tai keksi muita tekosyitä.
Tai varaa vaikka neuvolaan jo aika ja kerro siellä kaikki. Tuollaisissa tapauksissa sossu tulee vastaan ja ne maksavat vuokratakuun, vuokran sekä toimeentulotukea, jos sinulla ei ole tuloja. Lisäksi saat myös avustusta huonekaluihin ja vauvantarvikkeisiin...
Eli et todellakaan jää tyhjän päälle vaan saat elämäsi järjestykseen ;)
Koita saada mies kuntoon, hae sille apua. Kerro raskaudesta sitten kun olet siihen valmis.