Tyttöjenillan hemmotteluosuus apua!?!??
Olen järjestämässä tyttöjenillan, mutten tiedä mitä siihen kuuluu.
Ideana olisi ihan vaan rentoutuminen; ei lähdetä ulos enää illalla tai muuta. Olen miettinyt kasvonaamioita, naposteltavaa (otan kyllä naposteluehdotuksia vastaan), pelejä ja ruokaa. Mutta mitä muuta kivaa keksisi kerhotilassa missä ei ole kamalasti mitään välineitä tai tilaa.
Kommentit (77)
Ihan perus kurkku- ja porkkanatikut, dippiä.
Jos te olette jossain kerhotilassa, niin mieluummin vaikka jotain rentoutumista ja mielikuvaharjoitteira kuin kasvonaamioita jos ei ole oikeaa pesumahdollisuutta.
Viiniä.
Tarot-kortteja tms ennusteita. Tai joku dixit-seurapeli.
Me ollaan pidetty seuraavanlaisia iltoja:
Kokataan jotain erikoisempaa porukalla esim. hummeria (joskus ollaan ostettu esim. kape aiheiden kokkikoulu) se sisältää ostoslistan niin on helppo käydä kaupasta vaan ostamassa tarvittavat aineet.
Joskus taas sovitaan että kaksi tekee alkuruuan, kaksi pääruuan ja kaksi jälkiruuan.
Loppuillasta kuunnellaan musiikkia ja samalla kisataan musavisan tyyliin, eli muut yrittää arvailla kappaleita.
Viimeksi oli juusto ilta eli ostettiin erikoisjuustoja sekä hillokkeita ja erilaisia viinejä
Ja lopuksi pelattiin masterchef lautapeliä (oli muuten hauska kun kaikki tykkäämme ruuanlaitosta)
Joskus vaan tilataan woltilla ruokaa ja höpötellään, ei mitään sen erikoisempaa.
Hauskaa iltaa teille.
Huh. Kynsien laittamista, tarot-kortteja, kasvonaamioita, mielikuvaharjoitteita - ai kamala. Ihan heti en keksisi vaivaannuttavampaa tapaa viettää iltaa.
t. Nainen
Jos kerhotilassa on keittiö, kokeilkaa leipoa yhdessä jotain työläämpiä herkkuja. Joitain vuosia sitten oli cake popsit ja macaronsit, onko jotain tuoreempaa hittijuttua, mitä voisi kokeilla?
Mun mielestä olis kivaa vaan jutella ja nauraa yhdessä. Musiikkia ja syötävää ja juotavaa olis hyvä olla toki. Mutta tarviiko se yhteinen iltakin olla semmoista suorittamista et joko kaunistautumista tai koko ajan joku sanelee mitä seuraavaksi. Tietysti riippuu minkä tyylisiä ihmisiä olette mistä pidätte yleensäkin ja miten hyvin juttu lentää spontaanisti. Itse ajattelen että vapaa keskustelu on ehkä hieman aliarvostettua illanvietoissa, esim kaikki pelit ja visailut missä on kuunneltava ja keskityttävä estävät helposti sellaisen vapaana rönsyävän jutustelun. Toki osa niistäkin nauttii mutta välillä on tullut vähän pettynyt olo itselle vaikka firman illanvietoissa kun joku innokas on suunnitellut koko ajalle peliä ja tietovisaa joihin on pakko osallistua.
Tuo on todella oleellista, että mitä tilassa pystyy tekemään. Ei mitään kasvomaskeja, jos niitä ei voi pestä.
Jos on keittiötilaa niin voi kokkailla, muuten ei.
Jos on pöytätilaa, niin voi pelata lautapelejä (kirjastosta saa) ja jos on muuten tilaa niin voi tehdä vaikka sen mielikuvarentoutuksen.
Värianalyysi? Meikkikurssi? Winetasting?
Kylppäri on, ja suihku. Teoriassa rakennuksessa on myös uima-allas, mutta osa tulijoista ei ole osoittanut innostusta uimiseen. Keittiötä ei ole minkäänlaista.
No eikö ne jotka haluaa mennä uimaan, voi mennä uimaan. Pitää se mahdollisuus avoimena, jos jollekin ei kiinnostuneelle tuleekin halu käydä uimassa. Ja ne jotka ei halua käydä uimassa, tekee sen aikaa jotain muuta.
Karaokelaitteetkin vois olla ihan kiva idea.
Vierailija kirjoitti:
Onko iso näyttö tai tykki, että voisitte katsoa jonkun leffan tai musiikkia samalla kun syötte?
Jooooo 😍 joku ihgu disneyn elokuva ois tosi söpöö ja fantsuu.
Miten jaksatte akkalaumassa olla koko illan jossain pienessä kämpässä 👎😬
Mä en kestäis...
Kehukaa toisianne vuoronperään. Kaikille tulee hyvä mieli.
Kasvonaamioita? Eikös teillä ämmillä ole ollut jo kaksi vuotta se maski naamalla? Meikatkaa vain silmät niin siinähän se.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Kynsien laittamista, tarot-kortteja, kasvonaamioita, mielikuvaharjoitteita - ai kamala. Ihan heti en keksisi vaivaannuttavampaa tapaa viettää iltaa.
t. Nainen
Naamioita ja tarot kortteja? Hetkinen.. taitavat olla noitia ja saatananpalvojia!
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte akkalaumassa olla koko illan jossain pienessä kämpässä 👎😬
Mä en kestäis...
Helposti jaksan, vaikka viikonlopun mökillä tai useamman viikon reissussakin.
Sulla ei vissiin ole mukavia kavereita joiden kanssa viihtyisit? Tosin en kyllä ihmettele, kun asennekin on tuo.
”Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista” sopii sulle.
Jos tilan puolesta ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia, älkää nyt lähtekö räpeltämään mitään hemmotteluhoitoja. Musiikkia soimaan, tunnelmavalaistus pienillä lampuilla, mukavat paikat istua ja sitten vaan herkkuja ja juomaa pöytään. Pari peliä kannattaa miettiä valmiiksi jos tunnelma meinaa lässähtää.
Aikamoisen katkeran oloisia vastauksia ketju täynnä, voi teitä :D
"näin saat exäsi julistettua narsistiksi" -opas