MPKK:n Paronen: Venäjä on saavuttamassa tavoitteitaan
Maanpuolustuskorkeakoulun apulaissotilasprofessori Antti Paronen arvioi, että Mariupolin kaupunki olisi venäläisjoukkojen hallussa viikkojen tai jopa päivien kuluessa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008693706.html
Onko Paronen trolli? Palstalaiset kertoo.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Venäjä pommittaa Ukrainan 1990 luvulle ja itsensä 1970 luvulle. Ja minkä takia? Yhden pöljän päähänpinttymän? Kohta kasvaa itku ja valitus, kun kukaan ei halua olla kaveri, miksiköhän?
Kyllä joku Eritrean gepardihatturikollinen haluaa edelleen olla Putlerin kaveri. Ainakin toistaiseksi.
Tuo taisi tosiaan olla minimitavoite. Hintana talouden totaalinen romahtaminen ja 20000-30000 nuorta miestä telakalla tässä kohtaa ja lisää tulee. Putler kiittää. Poppi soimaan ja pakotetaan yleisö stadionelle juhlimaan mummojen lahtausta.
Sama asiantuntija 25.5.
"Kiovan haltuunotto on enemmänkin päivien kuin viikkojen asia"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-arvioi-venajan-seuraav…
🤔
Ja minä taas olen koko ajan sanonut, että venäjä voittaa tämän sodan, ottaa vaan yllättävän paljon aikaa. Itselleen on turha valehdella. Kaikkihan täällä toivovat ukrainan voittoa, mutta se ei riitä. Aseistus ratkaisee sodassa ja se venäjällä on ylivertainen. Mutta jos joku henkivartija niittaisi ton putinin nyt, saataisiin rauha aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekevät mitä tekevät. Mutta venäjällä ei silti ole oikeutta tulla itsenäiseen maahan ja ottaa sitä haltuunsa. Tätä ei tulla unohtamaan koskaan ja venäjä on tästä lähin koko maailman halveksima likatahra.
Irak, Syyria ja Afganistan todistavat, että kansainvälisessä ympäristössä on täysi oikeus ottaa vieras maa haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä taas olen koko ajan sanonut, että venäjä voittaa tämän sodan, ottaa vaan yllättävän paljon aikaa. Itselleen on turha valehdella. Kaikkihan täällä toivovat ukrainan voittoa, mutta se ei riitä. Aseistus ratkaisee sodassa ja se venäjällä on ylivertainen. Mutta jos joku henkivartija niittaisi ton putinin nyt, saataisiin rauha aikaan.
Jos katsot ympärillesi niin Venäjä on jo hävinnyt tämän sodan. Kysymys on enää vain siitä kuinka pahasti. Enkä puhu nyt Ukrainasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne sille Ukrainalle sitten tekevät?
Vihamielinen kansa, jota on n. 40 miljoonaa.
Iskevät heti takaisin joka kohdassa, kun on mahdollista.
Köyhtyvä Venäjä ei sitä pysty hallitsemaan.
Hakatkoon päätä seinään vaan!
Ne laittaa sinne mupettihallituksen ja lupaa että azov pataljoona tms. saa pitää kuria, kunhan vaan inhoaavat woke länsimaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt mitenkään kovin ylivertaiselta vaikuta, kun ohjukset ovat kohta lopussa, ilmaherruutta ei ole saavutettu, aseita virtaa maahan Puolasta ja T-72:n tornit lentelee ilmaan kuin raketit vuoden vaihtuessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot ympärillesi niin Venäjä on jo hävinnyt tämän sodan. Kysymys on enää vain siitä kuinka pahasti. Enkä puhu nyt Ukrainasta.
Putte ei tajua sitä, että maan toisinajatteleva koulutettu nuorten kielitaitoisten aikuisten ikäluokka ottaa ritolat Onnelasta ennen kuin maan rajat lyödään lopullisesti kiinni.
Jos itse olisin samassa asemassa niin ottaisin ja lähtisin enkä jäisi murehtimaan Onnelaan jäävää kotiani jne. Eihän tuolla muutenkaan pääse koulutettukaan ilman suhteita ja voitelua hyvään työpaikkaan.
Mariupolissa taisi olla suurin venäläisvähemmistö Ukrainassa? Se siitä venäläiskansalaisten suojelemisesta kun koko kaupunki pommitettu maantasalle!
Jostain ulkomaa jutuista luettiin että itämaassa alkaa kosto kosto iskut ja monesta suunnasta siis monia erilaisia ryhmiä. Suomeen on jo syntynyt kurdish mafia Espoossa ja muita mafioita.Mutta nämä on sitten kovia ja kehotus ettei sinne nyt matkusta paitsi kaksoiskansalaiset voi mennä.Ukrainassa on myös erilaisia ryhmiä eri uskonnoista maista jotka ottaa yhteen.Koska osumia on moskeijoihin synagogiin kirkkoihin niin sitten alkaa osa kostaa.
Hienoja uutisvideoita ulkomailla kun Ukrainan armeija ampuu venäläisen panssarivaunun takaapäin tykillä paskaksi. Hyvä nähdä tätä näin päin.
Ukrainan 4000 miehen Azovin pataljoona, joka koostui Aatun ihailijoista, on ilmeisesti jo lyöty käytännössä.
Sekin on siistii kun Ukrainan armeija pudottaa venäläisen helikopterin joka ampuu siviilejä niin ne saa siihen osumia ja osat lentää ja kopteri putoaa palaen maahan.Siistii.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan 4000 miehen Azovin pataljoona, joka koostui Aatun ihailijoista, on ilmeisesti jo lyöty käytännössä.
Juutalaiset palvoo astua?? Omituista. Terveiset synagogalle Ukrainaan.
Siistii kirjoitti:
Hienoja uutisvideoita ulkomailla kun Ukrainan armeija ampuu venäläisen panssarivaunun takaapäin tykillä paskaksi. Hyvä nähdä tätä näin päin.
Onhan ne komeita videoita, mutta ei auta Mariupolia. Siellä käydään nyt katutaisteluita jalkaväellä ja esim Azov-pataljoona joutuu taistelemaan kuolemaansa saakka, koska sillä oli aiemmin äärioikeistokytköksiä. Venäläiset tarkistaa vankien tatuoinnit; jos on hakaristeja tai Azovin tunnuksia tai vastaavia, ammutaan samantien. Sota on julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Komentaja on vissiin kaatunut. Loput taistelevat henkensä edestä, koska heitä ei venäläiset ota vangeiksi. Osa saattaa yrittää livahtaa, mutta onnistuuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevät mitä tekevät. Mutta venäjällä ei silti ole oikeutta tulla itsenäiseen maahan ja ottaa sitä haltuunsa. Tätä ei tulla unohtamaan koskaan ja venäjä on tästä lähin koko maailman halveksima likatahra.
Irak, Syyria ja Afganistan todistavat, että kansainvälisessä ympäristössä on täysi oikeus ottaa vieras maa haltuun.
Kenen hallussa nuo valtiot nyt on?
Söisitkö sotimalla paskotussa pellossa kasvatettua viljaa? Siellähän on kylvetty pommeja ja miinoja eikä viljaa. Musta multa pilalla kymmeniä vuosia sodan vuoksi.