Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tukehdun tähän yksinäisyyteen.

Vierailija
21.11.2025 |

Kuukaudet ja vuodet menevät, olen aina yksin. Kaikki kesät, joulut. Ei oo ydinporukkaa, ei perhettä. Kukaan ei pidä yhteyttä ja jos mä yritän niin se on ykspuolista.

Alkaa olee niin raskaat tunteet. Olen 35v/N. Varsinki näin joulun alla kun näkee porukat kadulla, ihmiset näkevät toisinsa, keskustelevat.

Mä on aivan yksin. Tää on niin syvä kipu joka ei millään lähde pois. Ei oo yhteyksiä mihinkään.

Katon sarjoja lohdutukseksi ja saan elämää niiden kautta.

Kävin ravintolassa tänään syömässä, taas yksin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ketään kenen kanssa vaihtaa ajatuksia, jakaa kokemuksia. Huomaan että musta tuli  kokematon nainen ihmispuutteen vuoksi. Olen aina jäänyt ulkopuolelle ja jalkojen väliin kaikessa. En oo edes ujo.

Vierailija
2/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, kyllä se vielä paremmaksi muuttuu.

Harkitse jotain avointa ryhmätoimintaa, hyväntekeväisyysjärjestöä, mitä vain matalan kynnyksen paikkaa missä muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ovat ystäviä. Myös äänikirjat. 

Vierailija
4/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole äitiä, isää, lapsuudenperhettä tai jotakuta sukulaista johon olla ensin yhteydessä jotta pääsisit takaisin ihmisten pariin?

Vierailija
5/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ketään kenen kanssa vaihtaa ajatuksia, jakaa kokemuksia. Huomaan että musta tuli  kokematon nainen ihmispuutteen vuoksi. Olen aina jäänyt ulkopuolelle ja jalkojen väliin kaikessa. En oo edes ujo.

Älä viitsi vanha palstatrolli änkyttää. Äijän käppänä oot mt-pöpieläkjeellä.

Vierailija
6/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksinäisiä miehiä. Mikset pyydä kilttejä yksinäisiä miehiä treffeille. Ei voi naiselle olla vaikeaa saada seuraa.

Vierailija
7/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä asia. Itselläni on läheisiä, mutta ystäviä kaipaan, kun niitä olen menettänyt eri syistä johtuen.  Yhden ystävän olen löytänyt tänä vuonna ystäväsovelluksen kautta. Useamman kanssa olen kirjoitellut ja tavannutkin, mutta tämä ihminen on ihan juuri sellainen mitä kaipaan.

Rohkeutta sinulle ottaa yhteyttä. Lataa frendie - sovellus. Sieltä minä ystäväni löysin. 

Vierailija
8/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tottunut jo yksinoloon. Harrastukset auttavat elämään.

Vierailija
9/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mikä on pahempaa? Mulla on sama tunne ja 30cm päässä nukkuu nainen ketä rakastan enemmän kuin mitään.

Vierailija
10/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sinäkin tuohon yksinäisten arkisten asioiden jutteluketjuun. Et tosiaan ole ainoa joka kärsii yksinäisyydestä joten ainakin saat vertaistukea vaikka ei se tilannetta tietty muuksi muuta. On kuitenkin jotain seuraa.

Vierailija
11/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mikä on pahempaa? Mulla on sama tunne ja 30cm päässä nukkuu nainen ketä rakastan enemmän kuin mitään.

Tunne ei taida olla molemman puoleinen selvästi. Olisiko aika alkaa päästämään irti?

Vierailija
12/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi vanha palstatrolli änkyttää. Äijän käppänä oot mt-pöpieläkjeellä.

Trolli tai ei, niin totuus on, että Suomessa on ihan liian monta yksinäistä. Mutta eihän tätä moni tajua kun ymmärry ei riitä edes sen erottamsieen, mitä eroa on käsitteillä olla ja elää jne yksin vs. olla ja elää jne yksinäsienä. Olen ollut toki laittavinanai minäkin merkille , miten eritavoin suhtaudutaan yksinäisyyden esiin tuoviin naisiin verrattuna yksinäisyydestään avautuviin miehiin. 

Sinkkumies

Vierailija
13/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne ei taida olla molemman puoleinen selvästi. Olisiko aika alkaa päästämään irti?

Ilmeisesti. En vaan haluaisi.

Vierailija
14/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän aikaa vastata tähän aloitukseen pitkästi ja kivasti. Palsta sulkeutuu kohta. Ryhdy tekemään jotain mullistavaa. 

Vierailija
15/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne! Mies löytyy, mutta yllättäen teki jotain tosi väärää ja mursi maailmani. 

Vierailija
16/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, elin siinä vuosikaudet. Elämän "parhaat vuodet" jotkut sanovat, eli nuoruusikäni ja nuoren aikuisuuden. Se yksinäisyys on joskus niin musertavaa että siihen luulee kuolevansa. Jossain vaiheessa aloin vaan ottamaan sen kivun vastaan ja aloin elämään sen läpi. En enää yrittänytkään paeta. Nyt kaikki on toisin, minulla on rakastava puoliso. Elämä ei mennyt niin kuin olisin toivonut mutta nyt katson taaksepäin ajatellen että tarvitsin ne vaikeat vuodet kasvaakseni ihmisenä.

Vierailija
17/16 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole äitiä, isää, lapsuudenperhettä tai jotakuta sukulaista johon olla ensin yhteydessä jotta pääsisit takaisin ihmisten pariin?

Olen eri, mutta samassa tilanteessa eikä mulla ole yhtään ketään. Vanhemmista toinen on jo kuollut ja toinen muistisairaana hoivakodissa eikä sisaruksia ole. Eikä sukuakaan tai ainakaan sellaista minkä kanssa olisi ollut joskus jossain tekemisissä. Serkkuja varmaan on elossa edelleen mutta en tiedä edes heidän nimiään ja uppo-outoja ihmisiä ne minulle on ja minä tietysti heille. Ei ole ketään keneltä voisin kysyäkään.