Tiina, 40, sijoittaa, käy töissä – ja myy seksiä: "Mistään työstä en ole saanut rahaa yhtä helpolla"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2115c8c9-0962-4854-b469-b65cff25b721
Nykyään tuntuu OnlyFans seks.videot ja itsensämyyminen olevan joku buumi, jonka ammattilaiset hehkuttaa joka lehdessä.
Yritetäänkö tässä nuorille tytöille normalisoida uusi ammatti missä helposti rikastuu nauttimalla vai mistä on kyse?
N29
Kommentit (240)
Aloittaisipa useammat nuoret naisetkin tuon työn. Onhan niitä nytkin mutta valikoimaa kaipaisi enemmän. Siinä voisi opiskelijaneito tienata todella hyvin.
M33
Mulla on joksus nuorempana ollut mielessä itseni myyminen, juurikin helpon rahan takia. Mutta en vaan pystynyt. Mieluummin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi prostituutiota yritetään mainostaa jotenkin hienona ja voimaannuttavana, ei se sitä ole. Jouduin myymään itseäni 10v sitten opiskeluaikoina, koska rahat ei riittäneet, enkä saanut muuta työtä mitä olisi pystynyt tekemään koulun ohella. Ei sitä kauaa pystynyt tekemään. Näiden juttujen perusteella yritetään maalata kuva, että sun luona käy säännöllisesti joku komea rikas mies, joka jättää sulle 2500 palkan. Joo ei. Se on todellisuudessa sitä, että sun luona käy naimisissa olevia ylipainoisia miehiä, joiden maha on valahtanut k ullin päälle. Tai sitten niillä on aivan ihmeellisiä, joskus sairaitakin pyyntöjä. Hinnoista joutuu neuvottelemaan, aika paljon saat jakaa, että saat "kunnolla" rahaa esin. viikossa kasaan. Puhumattakaan että aina on riski, että saat jonkun taudin, vaikka kumia käyttäisit (suurinosa ei kuitenkaan halua käyttää suuseksissä). Onneksi ei tarvitse sitä enää tehdä. Jos joku haluaa maksusta jakaa niin senkus tekee, mutta se on vain h uoraamista, ei se tee sinusta mitään business-neroa.
N30
Missään pohjoismaissa tai edes Pohjois-Euroopassa tilanne ei ole sellainen, että ihminen joutuisi myymään itseään opintojen ylläpitämiseksi tai hengissäpysymiseksi. Ei missään. Tuo on valintasi ja prioriteettikysymys.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä on juuri taustalla, että feministit yrittää tehdä tästä normaalin ammatin "johon joka naisella on oikeus". Siksi kolumnien kirjoittajatkin on melkein aina naisia näissä jutuissa.
Ei kyllä todellakaan ennen vanhaan suurissa mainstream lehdissä hehkutettu, miten ihana ammatti on myydä itseään.
Tuttu feministi sanoi, että tällä parannetaan naisten asemaa ja oikeuksia. Itse en ole ihan niin varma paraneeko asema tällä..
Kohta on varmaan uusi normi, että miehet saa kysyä suoraan naiselta "paljollako annat" ilman että se on ahdistelua.
n35
Ehkä joku jo vastasikin tähän, mutta tässä on merkittävä ero nykyisten liberaali-intersektionaalisten feministien, ja toisaalta ns. toisen aallon feministien eli radikaalifeministien eli perinteisten naisasianaisten välillä. Nykyiset liberaalifeministit ovat sitä mieltä, että "seksityö" on voimaannuttavaa koska muutama hyvinvoiva länsimainen kermaperse"feministi" kokee sen voimaannuttavaksi; perinteiset feministit taas arvostelevat prostituutiota, koska se on ilmiönä haitallinen kaikille naisille, ja vaikuttaa negatiivisesti naisten asemaan ja naisten oikeuksiin.
Ei oo multa pois. Mutta olihan sekin uutinen joskus kun Suomessa nainen nähtiin kaupungilla farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Pilden antaminen tuntemattomille kyllä syö naista, jos nainen on lainkaan mieleltään ja tunteiltaan terve.
Ei ole olemassa "vain seksiä".
Jos tuo olisi totta niin yhdenyön suhteita ei olisi ollenkaan.
Kyllä itsekkin olen harrastanut monen kymmenen miehen kanssa yhden yön juttuja eikä se ole "minua syönyt" vaan antanut seikkailuja ja nautintoja, joista olen tykännyt.
N25
Mulle ei jakaja yritys kelpaa. On sentäs omanarvon tunto tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet haluaa OSTAA seksiä… miten he voivat nauttia sellaisesta?
Minä käyn maksullisella koska se on ainoa tapa saada läheisyyttä, joka on minulle erittäin tärkeää ottaen huomioon hellyydenkipeän luonteeni. Tinderissä matchit mukaanlukien alle 10-tykkäystä. Poistavat matchin melkein joka kerta, koska puheenlahjat ei riitä tuntemattomien naurattamiseen.
Suomalaisesta seksityöstä tehdään naurettavan suuri haloo, vaikka virallisesti on rangaistavaa ostaa seksiä ihmiskaupan uhrilta. Ongelmat ei häviä millään pohjoismaisilla ostokielloilla ja raskailla amerikkalaisilla oikeuskäytännöillä. Ihminen myy kehoaan myös muissa fyysisissä töissä ja yleensä suuremmalla tapaturmariskillä noin 20-kertaa halvemmalla. Tuki- ja liikuntaelinsairaudet tinnituksineen siihen päälle, eikä ketään kiinnosta. Ihmiskauppaahan ei tapahdu millään muulla alalla, mutta kummasti se kepappi maistuu koko kansalle ja 9-euron ilmaistyöläiset ovat vain luusereita.
Tää "läheisyyden saaminen" on kyllä ripulisinta bullshittiä. Ostettu läheisyys ei ole läheskään sama verrattuna aitoon läheisyyteen, jota luultavasti kyllä saisit jos et suhtautuisi naisiin pelkkinä omaan käyttöön vuokrattavina esineinä, eli yksinäisyys olkoon sulle täysin oikea kohtalo. Kai tällainen selittelykin jotain tästä alasta kertoo, jos misogynistimiehet edes itse eivät voi puhua suoraan naisen ostamisesta, vaan sitä peitellään millä lie "läheisyyden saamisella."
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee näistä jutuista aina vaan mieleen se kuinka säälittäviä ja pimeitä miehet oikeen on.
Näissä jutuissa nimenomaan on viime vuosina haastateltu naisia, jotka myy itseään ja kolumnistiit on olleet 90% muita naisia, monet heistä avoimesti tunnettuja feministejä ja naisten oikeuksien eteenpäin ajajia.
Että en oikein ymmärrä miksi syytät miehiä siitä, jos naiset haluavat, että heillä on oikeus omaan kehoonsa ja oikeus määrätä mitä tekee sillä ja jos näistä juttuja kirjoittaa juuri naiset lehtiin ja medioihin?
Aikamoista että jollekin raha ja materia ovat niin tärkeitä asioita että ovat valmiita myymään itseään.
Joku oikeasti köyhä kehitysmaassa ei ehkä näe muuta mahdollisuutta ja ainoa tapa hankkia ruokaa mutta länsimainen nainen/mies myy itseään hienomman asunnon tai merkkilaukun takia. Hullua.
Sanoivat mitä tahansa niin aikamoiseen vaaraan itsensä asettavat. Ikinä et voi tietää millainen asiakas on. Tuskin tunnet vetoa jokaiseen asiakkaaseen ja mitä se sitten pitkässä juoksussa aiheuttaa kun jotkut ällötykset panee sua päivittäin. Salailu, pelkääminen. Vaara että saat taudin vaikka kuinka suojaudut. Väkivaltaiset, mieleltään sairaat asiakkaat. Niissä mukavissa perheenisissäkin kaikenlaisia sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlainen vaikutelma tullut, että ruvettu tyrkyttämään prostituutiota ammatiksi. Keiden luulet olevan asiakkaina?
Monissa uutisissa on annettu sellainen kuva, että prostituutio on oma valinta ja myönteinen kokemus. Väitän, että pääsääntöisesti näin ei ole. Muutenhan kaikki poliitikko-, lääkäri- ja lakimiessukujen vesat olisivat jo vaihtaneet siihen työhön. Eikö? Arvelisin, että ne, jotka itseään myyvät, ovat enimmäkseen huonotuloisia ja tai huonotuloisista perheistä, mahdollisesti vaikeuksissa, ihan niin kuin muuallakin maailmassa. Samaan aikaan, kun Suomessa on ruvettu jakamaan kansaa kahtia, samaan aikaan on myös ruvettu markkinoimaan prostituutiota ja myös lääkekokeita iloisena ansaintakeinona.
Sillä on aika tavalla väliä, mitä mediassa kirjoitetaan. Eikä ongelma aina ole valeuutinen, jossa uutinen keksitään kokonaan, vaan myös agendat niin sanottujen oikeiden uutisten takana. Objektiivisia uutisia ei ole.
En tiedä, katsovatko ihmiset tapahtumia kokonaisuutena tai kiinnostaako. Vaikka katse on nyt Ukrainassa, Suomessa on meneillään paljon.
Sosiaalinen paine käskee näitä "vesoja" menemään vanhempiensa hyväksymiin ammatteihin tai heidät hylätään ja kutsutaan sitten ns. mustiksi lampaiksi. Niin se noissa yläluokan piireissä toimii.
Moni kapinoi vastaan, kun haluaa nautinnollisemman alan kuten seks.myynt, jossa tienaa nopeasti paljon ja on paljon vapaa-aikaa.
Tämä ilmiö yleistyy kokoajan kun yhä useampi nuori nainen tajuaa miten paljon parempaa elämä on tällä alalla. Voi matkustella vuodet ympäriinsä sen sijaan että tekisi pitkää päivää normi töissä. Paljon elämysrikkaampi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen vehje on vähänkin isompi niin normi parisuhteessa on mahdotonta päästä täysiä jyystämään perään eli kohtuun vasten. Sen sijaan maksullinen suostuu siihen ja mies pääsee vihdoin tyydyttämään tarpeensa täysin ja täysiä ilman että tarvisi hitaasti ja väljästi hinkata ajatellen sattuuko toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä myyvä nainen on sama asia kuin yhden illan juttuja harrastava nainen, kumpikaan ei ole vaimomateriaalia.
Molempia voi panna.
Mutta kumpaakaan ei seurustella.
Juu, ja naisia kauppatavarana käyttävä mies sitten on aviomiesmatskua?
Kuka mies mainostaisi käynneensä maksullisella? Niin, ei kukaan.
Mutta maksullisen tiedot nimen ja kuvan kera on sihteeri0piston ja muiden vastaavien maks.seur. välityssivustojen listoilla kaikkien katsottavana ja nopeasti kulkee kylällä sana siitä kuka antaa maksua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn maksullisella koska se on ainoa tapa saada läheisyyttä, joka on minulle erittäin tärkeää ottaen huomioon hellyydenkipeän luonteeni. Tinderissä matchit mukaanlukien alle 10-tykkäystä. Poistavat matchin melkein joka kerta, koska puheenlahjat ei riitä tuntemattomien naurattamiseen.
Suomalaisesta seksityöstä tehdään naurettavan suuri haloo, vaikka virallisesti on rangaistavaa ostaa seksiä ihmiskaupan uhrilta. Ongelmat ei häviä millään pohjoismaisilla ostokielloilla ja raskailla amerikkalaisilla oikeuskäytännöillä. Ihminen myy kehoaan myös muissa fyysisissä töissä ja yleensä suuremmalla tapaturmariskillä noin 20-kertaa halvemmalla. Tuki- ja liikuntaelinsairaudet tinnituksineen siihen päälle, eikä ketään kiinnosta. Ihmiskauppaahan ei tapahdu millään muulla alalla, mutta kummasti se kepappi maistuu koko kansalle ja 9-euron ilmaistyöläiset ovat vain luusereita.
Miten asiakkaana varmistat, ettei prostituoidun taustalla ole ihmiskauppaa, traumoja, huumeongelman rahoitusta tai ettet saa tauteja? Monenlaista kutkaa voi tarttua kondominkin kanssa. Väittäisin, että kymmenien ukkojen jyystettäväksi joutuminen on aika erilaista kuin kebapin vääntäminen. Kumman sinä valitsisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin hyvä ja hieno työ, niin miksi ei julkaise juttua omalla kuvallaan ja koko nimellään!
En ole koskaan kenenkään myyjän tai ostajan kuullut suositelleen alaa omalle tyttärelleen. Miksi?
Kyllä minä ainakin suositin kun hän tuli täysikäiseksi. Sitä ennen hän luuli minun olevan tavallinen matkustus myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en homomiehenä ole koskaan ostanut seksiä naiselta (enkä kyllä mieheltäkään), mutta ymmärrän asian hyvin. Olen aika keskinkertaisen näköinen, mutta kuitenkin sellainen että olen onnistunut saamaan seksiä ilmaiseksikin, mutta voisin kuvitella että olisin valmis maksamaan jos ei ilmaiseksi saisi.
Itselleni on kahdenlaista seksiä: parisuhteessa on sellaista syvällisempää seksiä jossa on mukana kiintymystä ja fyysinen nautinto on vain osa kokonaisuutta. Sitten on olemassa irtoseksiä, jossa on mukana lähinnä vain fyysisyyttä, toki siitä hetkellistä läheisyyttä saa myös. Jos lähtökohdaksi otetaan tuo asenne irtoseksiin eli että seksi on vain fyysinen suoritus, niin miksi ei maksaisi siitä että saa sen kokemuksen? Usein miehen oma taso vaikuttaa paljon siihen, millaisia seksikumppaneita on mahdollista saada. Miksi ei maksaisi siitä, että saa sellaisia kokemuksia joihin ei ilmaiseksi ole mahdollisuutta? Vaikken itse ole maksanut koskaan seksistä, niin voisin kuvitella maksavani jos toinen osapuoli olisi sellainen, ettei minulla olisi sellaiseen mahdollisuutta ilmaiseksi. Ihminen kuitenkin hakee nautintoa ja usein raha tarjoaa oikotien siihen.
Eikö sinua häiritse ajatus, että toinen ihminen koskee sinua vain rahasta ja antaa käyttää intiimeimpiä kehonosiaan vain maksua vastaan? Haluatko seksiä ihmisen kanssa, joka ei oikeasti halua sinua ja ei ehkä ole myymässä itseään täysin vapaaehtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu toiminta ei myöskään ole yhtä ihmisarvoa alentavaa. Eihän tuota edes voi työksi kutsua.
Nämä mielenterveysongelmaisten ovat todella säälittäviä. Ei mitään itsearvostusta ja - kunnioitusta.
Minä arvostan suuresti näitä vahvoja naisia, jotka uskaltaa sosiaalisesta stigmasta huolimatta toimia avoimesti esimerkkeinä alalla olosta somessa ja uutisissa ja normalisoida alaa. Heidän ansiosta 10-20 vuoden päästä itsensämyyjiä ei enää haukuta esim. h u o r i k s i yms. vaan heidän ammattia arvostetaan siinä missä kenen tahansa muunkin.
N23
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kyllä tullut joku Ilta-lehden pysyvä aihe. Joka viikko on joku Mirkku kertomassa miten ihanaa ja helppoa on myydä itseään. Kai tuossa joku agenda on, kun jatkuvasti lähes sama uutinen lehdessä. Toimittaja ehkä vakioasiakas.
Täysin järjetön logiikka, että toimittaja-nainen olisi näissä vakioasiakas, koska toimittajat ovat lähes aina näissä uutisissa toisia naisia, jotka kertovat ajavansa naisten oikeuksia.
Kyllä he varmasti saavat ihan ilmaiseksikin ja valtaosa varmasti ihan heteroita muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu toiminta ei myöskään ole yhtä ihmisarvoa alentavaa. Eihän tuota edes voi työksi kutsua.
Nämä mielenterveysongelmaisten ovat todella säälittäviä. Ei mitään itsearvostusta ja - kunnioitusta.
Minä arvostan suuresti näitä vahvoja naisia, jotka uskaltaa sosiaalisesta stigmasta huolimatta toimia avoimesti esimerkkeinä alalla olosta somessa ja uutisissa ja normalisoida alaa. Heidän ansiosta 10-20 vuoden päästä itsensämyyjiä ei enää haukuta esim. h u o r i k s i yms. vaan heidän ammattia arvostetaan siinä missä kenen tahansa muunkin.
N23
On väärin edes yrittää normalusouida toisen ihmisen hyväksikäyttö ja ihmisarvon polkeminen. Muut kuin mielenterveysongelmaisten sitä eivät edes yritä. Tuokin ihmishylkiö olisi lääkityksen ja terapian tarpeessa.
Eli jalat ristiin, ihan kaikki! Ei voi olla nautinto jakaa itseään miehelle, selibaatti on kunniallista. Seksi on ylipäätään iljettävää, ei voi olla päästään terve jos siitä nauttii.