Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella joku 25-vuotias pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
19.03.2022 |

Kaikki ei näy ulospäin, mutta hän siis vaikuttaa ns. ihan normaaliälyiseltä, joskin kouluttamattomalta, eikä ole liikuntarajoitteinen tms.

Kommentit (353)

Vierailija
341/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla mielenterveyssairaus jotta pääsee eläkkeelle. Just tuli vastaus kelasta, että ei saa edes sairaslomaa kovalla väsymyksellä, masennuksella ja pakko-oireisella häiriöllä. Kelan vastaus oli, että ei vaikuta työkykyyn.

Vierailija
342/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten tilanteiden pelko. Sillä pääsin eläkkeelle ja vapautetuksi asepalvelusta, josta muijien ei tarvitse murehtia. Nyt on aikaa omille jutuille harrastuksille ja rahaa niihin. :)

Milloin tämä oli? Minä vuonna? Nykyisin kelalle kaikki on" lieviä rajoitteita". Olen ollut yli 10v työttömänä ja kasa hylkäyskirjeitä Kelan botilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla mielenterveyssairaus jotta pääsee eläkkeelle. Just tuli vastaus kelasta, että ei saa edes sairaslomaa kovalla väsymyksellä, masennuksella ja pakko-oireisella häiriöllä. Kelan vastaus oli, että ei vaikuta työkykyyn.

Myös 10 fyysistä diagnoosia eivät vaikuta työkykyyn nykyisen Kelan mukaan. 

Vierailija
344/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 25v pääsee eläkkeelle mt-perusteilla niin on joko pitkä kuntoutus takana tai kehitysvamma.

Vierailija
345/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oli lääkärin B-lausunto, mikä maksoi 27 euroa. Kela hylkäsi silti sairaspäivärahan.

Vierailija
346/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu kertoi  pyytäneensä eläkkeelle  pääsyä, lääkäri oli sanonut että voi hän hullunpaperit kirjoittaa.Ei kelvannut  tälle tutulle😅

Vierailija
347/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli väsymys ei kuulemma vaikuta työkykyyn Kelan mielestä.. Jos et nuku sekunttiakaan yöllä niin autolla vaan töihin maanantaina. Kolareita tulee, jos tulee, ei niille mitäån voi.

Vierailija
348/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreniadiagnoosi. Sen saa niin että  menet tutkimaan henkimaailmaa ja alat sen jälkeen saada outoja kokemuksia. Esim. spiritismin jälkeen kuulemma on joku saanut diagnoosin. Itse en pelannut spiritismiä mutta tein muuta. Eräs nainen kertoi että oli mennyt jonnekin enkeliparannus/hoito- juttuun ja oli alkanut sen jälkeen kuulla ääniä. Lääkäreille henkimaailmaa ei ole  joten julistavat sinut hulluksi, kokemuksesi harhoiksi ja tadaa-pääset eläkkeelle.  Itse en onneksi enää koe noita juttuja mutta raha juoksee joten. 

Vierailija
349/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikenlaisia vaivoja, masennusta, ahdistuneisuutta, selkä pjaskana, jalassa hermovikaa ja kaikkea muuta.

Kerran haettu eläkettä ja hylkyhän sieltä tuli.

En kyllä ala feikkaamaan sellaisia vaivoja joilla voisi päästä, jos ei omat vammat riitä niin ei voi mitään.

Vierailija
350/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikenlaisia vaivoja, masennusta, ahdistuneisuutta, selkä pjaskana, jalassa hermovikaa ja kaikkea muuta.

En kyllä ala feikkaamaan sellaisia vaivoja joilla voisi päästä, jos ei omat vammat riitä niin ei voi mitään.

En minäkään. Pakko hakea siivoustöihin, vaikka niitä ei saisi tehdä. Siivoan huonosti ja laitan vahingon kiertämään. Olen pyytänyt tk-eläkkettä, jos ei saa niin ei saa, mutta voin vedota, että olen sitä hakenut.

Vierailija
351/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkaaminen on kyllä ala-arvoista. Siitä sitäpaitsi jää helposti kiinni.

Vierailija
352/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie pääsin nimen perusteella eläkkeelle 18-vuotiaana. Nyt istun syyttömänä linnassa oikeutetusta ver i kostosta.

Vierailija
353/353 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Pakko hakea siivoustöihin, vaikka niitä ei saisi tehdä. Siivoan huonosti ja laitan vahingon kiertämään. Olen pyytänyt tk-eläkkettä, jos ei saa niin ei saa, mutta voin vedota, että olen sitä hakenut.

Jos menee  maitoa laktoosiviasta kärsivälle tai vehnää keliaakikolle niin voin sanoa, että olen väsymyksen ja muiden oireiden takia hakenut tk-eläkkettä, mutta ei saanut. Väsyneenä ja masentuneena tulee paljon virheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän