Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?
Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.
Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.
Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).
Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.
Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?
Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.
Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.
Mutta kun kukaan ei yritä huijata sinua lähestymään meikkaamalla. En vain käsitä tuota ajatustapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä suuri valintojen määrä tinderissä ja suuri valikoima, vain vahvistaa useilla pinnallisuutta, kun on niin helppo vaan swaippailla ihmisiä omien ulkonäkökriteerien mukaan. Menee melko muoviseksi sekin. Tokihan joitakin kiinnostaa profiilitekstikin aidosti, mutta taitaa olla harvinaisempaa. Ja mitä olen naisten profiileja tinderissä katsellut, niin eipä niissä kummoisia itse esittelyjä tekstin osalta ole...
Mulla on kohtalaisen paljon tekstiä profiilissa, mutta moni mies ei lue edes sitä ensimmäistä lausetta josta selviäisi tärkein. Sitten heidän ensimmäisestä lauseestaan minulle selviää että eivät tiedä minusta kuin nimen ja ulkonäön ja heti kysyvät sitä asiaa joka selviäisi profiilista.
Eli aika turhaa sinne selvästi on mitään profiilitekstiä tehdä miehiä varten. Itse kyllä luen miesten profiilitekstit koska en voi kiinnostua vain ulkonäön perusteella.
En pitäisi tuota profiilitekstiä silti turhana. Sen avullahan saat heti kättelyssä selvitettyä, kuka mies on kiinnostunut sinusta itsestäsi ja kuka vain siitä, miltä näytät. Eikö tuo ole aika helppo tapa karsia ne miehet, jotka eivät ole yhtään nähneet vaivaa sinuun tutustumiseen?
Tuo miesten touhuhan on vähän niin kuin olisi työpaikkailmoitus otsikolla "Software developer 5000€/kk" ja ilmoituksen tekstiosassa heti ensimmäisenä kerrottaisiin, että "Etsimme Python-osaajaa, jolla on vähintään muutaman vuoden kokemus full-stack -hommista" vai mitä se jargon noissa nyt onkaan. Sitten nää tyypit lähestyy rekryä: "Hei soitan tosta ilmotuksesta, kiinnostaa kovasti tää tarjottu työpaikka. Mitä ohjelmointikieltä tässä hommassa pitäis osata?"
Ei jatkoon. Kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Nyt vedit tämän homman kyllä ihan omille raiteillesi. En ole missään vaiheessa kieltänyt ketään meikkaamasta. Aloituksessa vaan kysyttiin, että miksi jotkut miehet tykkäävät naisista, jotka eivät liiemmin meikkaa ja siihen vastasin. Tykkään aitoudesta, mutta jokainen saa minun puolestani pakkeloida niin paljon kuin haluaa. Jokainen saa myös arvostaa mitä itse haluaa.
Yritin kysyä tarkentavan kysymyksen, mutta et vastannut siihen. Siis olisiko sinusta hyvä asia, jos naiset eivät "huijaisi" meikeillä ja minkä vuoksi? Ei se sitä tarkoita, että olisit mitään kieltämässä. Minä haluaisin vain tietää mistä ajattelusi koostuu, koska en ymmärtänyt sitä.
Sen ymmärsin, että et pidä meikkaavista, vaan luomunaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli aiemmin nainen, jolla oli tapana laittaa sinistä ripsiväriä. Se oli paksuina klöntteinä ripsissä, ja aina kun minun piti puhua tämän kollegan kanssa, huomio kiinnittyi niihin karmeisiin, kokkareisiin ripsiin. Se oli hivenen häiritsevää. Kukaan ei ollut varmaan ikinä kertonut hänelle, että ripsiharja on keksitty. Täytyy sanoa, että olisin ehkä enemmän arvostanut hänen älyään, jos hän olisi ollut meikkaamatta. Vähän sama asia kuin jos keskustelukumppanilla olisi akuankkahuulet innokaan botoxin laittamisen takia. Kyllähän se kertoo jotain siitä korvien välistä, jos haluaa naamahuultensa näyttävän panovalmiilta pil*ulta.
Sinunkin älyäsi olisi helpompi arvostaa, jos et puhuisi ihmisistä noin iljettävän vulgaaristi.
Luonnollisestikaan en anna mielipiteeni näkyä millään tavoin keskustellessani ihmisten kanssa vaan kohtelen kaikkia yhtä ystävällisesti ja kunnioittavasti, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Tämä on kuitenkin anonyymi palsta, jolle kirjoitetaan ajatuksia, niitä sellaisia, joita ei päin naamaa sanottaisi.
Kyllä he huomaavat, millainen ihminen olet, vaikka uskoisit osaavasi teeskennellä.
Kaikki eivät ole yhtä läpinäkyviä kuin sinä.
Onko valheessa eläminen parempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että osa näistä miehistä on niitä, joille tulee inhottava olo, jos iholla on yhtään mitään. Siis kaikenlainen tuotetuntu on ihan ei-ei. Eivät esimerkiksi rasvaa ihoaan, vaikka olisi selvästi aihetta. Nainenkaan ei saisi käyttää mitään tuotteita. Tätä sitten järkiperäistetään, että varmasti se on pahaksi iholle, jos siinä on jotain, vaikka niitä mystisiä kemikaaleja. Jos joku palelluttaa nilkat muodin vuoksi, pidetään sellaista yksiselitteisesti dorkana, mutta on jotenkin luonnollista ja ihanaa jättää kasvot täysin säiden r*iskattaviksi.
Oma lukunsa ovat sairaalloisen mustasukkaiset miehet, joilla on sanottavaa kaikesta, naisen pukeutumisesta, kampauksesta, kavereista, sukuloinneista, töistä, ihan kaikesta. Myös meikistä.
Sitten on ihan perinteistä laittautumisen ja massasta erottumisen paheksuntaa. Meikeillä voi vaikka kaunistua, sen täytyy olla moraalitonta.
Tämä inhottava tunne juuri on se syy. On kuvottavaa suudella rasvaisiksi punattuja huulia, tai poskea josta varisee pahanmakuista jauhoa. Kukaan tyttöystävistäni, eikä myöskään nyt vaimoni, ole koskaan meikannut.
M44
Kiitos tästä, ymmärrän hyvin ja tunnen tällaisia miehiä. Aistijuttuja.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vedit tämän homman kyllä ihan omille raiteillesi. En ole missään vaiheessa kieltänyt ketään meikkaamasta. Aloituksessa vaan kysyttiin, että miksi jotkut miehet tykkäävät naisista, jotka eivät liiemmin meikkaa ja siihen vastasin. Tykkään aitoudesta, mutta jokainen saa minun puolestani pakkeloida niin paljon kuin haluaa. Jokainen saa myös arvostaa mitä itse haluaa.
Yritin kysyä tarkentavan kysymyksen, mutta et vastannut siihen. Siis olisiko sinusta hyvä asia, jos naiset eivät "huijaisi" meikeillä ja minkä vuoksi? Ei se sitä tarkoita, että olisit mitään kieltämässä. Minä haluaisin vain tietää mistä ajattelusi koostuu, koska en ymmärtänyt sitä.
Sen ymmärsin, että et pidä meikkaavista, vaan luomunaisista.
Se on minulle edelleenkin ihan sama, että meikkaako joku. Tuo tarkentavan kysymyksen asettelu on lähinnä absurdi. Hieman sama kuin joku tykkää makaronilaatikosta, mutta ei maksalaatikosta, ja hänelle todettaisiin, että miten voit olla tykkäämättä maksalaatkosta? Pitäisikö maksalaatikko sinun mielestäsi kieltää? Ikään kuin se, että jos olet mieltynyt johonkin asiaan toista enemmän, niin siitä toisesta asiasta sitten pitäisi olla selkeästi tuomitseva kanta.
Meikkipelle kirjoitti:
Kuka millaisenkin kauneuskäsityksen on imenyt. Minusta sentin pakkeli ei ole kaunis. Voiteet ja puuterit ja luonnottomat värit eivät tee kasvoista houkuttelevia vaan vastenmieliset. Minusta meikkaamaton naama ja luonnollinen iho ovat paljon kauniimpia ja raikkaampia. Ja sillä tarkoitan ihan kaikkien naisten kasvoja, en vain niitä, joita sinä pidät kympin naisina.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.
Mutta kun kukaan ei yritä huijata sinua lähestymään meikkaamalla. En vain käsitä tuota ajatustapaa.
Koitan vääntää rautalangasta: oletetaan, että mies etsii seuraa vähintään kasin naisista. Joku taitava meikkaaja saa itsensä näyttämään siltä, mutta voinet kuvitella sen miehen karmean pettymyksen, kun aamulla viereltä paljastuukin joku vitosen taikinanaama.
Koska sitä pettyy sitten, kun sieltä paljastuukin se ruma nainen, jota kotona täytyy katsella. Nainen kuitenkaan tuskin 24/7 pitää niitä meikkejä naamassa.
Uudet tuttavuudet eivät huomaa millainen olet tai mitä ajattelet. Eivät ole koskaan huomanneet. Eivät edes pitkäaikaisimmat ystävät aina tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tuntemattomien lähestymiset tapahtuvat lähinnä jossain baarissa, jossa ollaan tuhannen tuiskeessa. Useimmat pariskunnat ovat alkaneet seurustella tunnettuaan ensin toisensa muuta kautta, esimerkiksi ystäväporukassa, työmaalla tai harrastuksessa. Silloin ei ulkonäöllä ole juurikaan painoa vaan luonteella, ajatusmaailmalla ja sanattomalla viestinnällä kuten liikehdinnällä, ilmeillä, naurulla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että osa näistä miehistä on niitä, joille tulee inhottava olo, jos iholla on yhtään mitään. Siis kaikenlainen tuotetuntu on ihan ei-ei. Eivät esimerkiksi rasvaa ihoaan, vaikka olisi selvästi aihetta. Nainenkaan ei saisi käyttää mitään tuotteita. Tätä sitten järkiperäistetään, että varmasti se on pahaksi iholle, jos siinä on jotain, vaikka niitä mystisiä kemikaaleja. Jos joku palelluttaa nilkat muodin vuoksi, pidetään sellaista yksiselitteisesti dorkana, mutta on jotenkin luonnollista ja ihanaa jättää kasvot täysin säiden r*iskattaviksi.
Oma lukunsa ovat sairaalloisen mustasukkaiset miehet, joilla on sanottavaa kaikesta, naisen pukeutumisesta, kampauksesta, kavereista, sukuloinneista, töistä, ihan kaikesta. Myös meikistä.
Sitten on ihan perinteistä laittautumisen ja massasta erottumisen paheksuntaa. Meikeillä voi vaikka kaunistua, sen täytyy olla moraalitonta.
Tämä inhottava tunne juuri on se syy. On kuvottavaa suudella rasvaisiksi punattuja huulia, tai poskea josta varisee pahanmakuista jauhoa. Kukaan tyttöystävistäni, eikä myöskään nyt vaimoni, ole koskaan meikannut.
M44
Kiitos tästä, ymmärrän hyvin ja tunnen tällaisia miehiä. Aistijuttuja.
Minä olen nainen, enkä ole säännöllisesti meikannut noin kahteenkymmeneen vuoteen. Lapsen syntymän myötä se meikkaus jäi pois ihan käytännön syistä ja joskus myöhemmin kun olen ajatellut että pitäisi taas totutella/opetella, jos työelämässä joskus tarvitsee, niin aina siinä on tuo ongelma, että tuntuu ikävältä kasvoilla ja kutittaa. Sen lisäksi, ettei vähääkään jaksaisi kiinnostaa ja kun etsii netistä ohjeita "helppoon arkimeikkiin" niin niissä on aina vähintään sen kymmenen tököttiä. Vaikea löytää motivaatiota tuollaiseen. Ja se inhottava tunne kasvoilla, ei vaan pysty.
Minulla on jäätävän tummat silmänaluset ja niihin käytän peitevoidetta. Siihen se mun meikkaus rajoittuu :-D
Mitä he tekevät sillä tiedolla kun se ei kuitenkaan vaikuta iltaan mitenkään. Jos joku haluaa ihmisen kenen ajatuksia haluaa hallita ja määrätä niin olen siihen seuraan väärä henkilö.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä huijaa, kun luulen sen olevan kaunis nainen, mutta paljastuukin jotain ihan muuta. Sama kun käyttäisin deittisovelluksessa jonkun toisen miehen kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä paikassa, jossa pitää pukeutua bisnestyyliin edustavasti, eikä kyllä tule mieleen yhtään naispuolista kollegaa, joka ei meikkaisi yhtään. Tosin ylilyöntejäkin näkyy todella harvoin.
Olen ylipäätään aina yllättynyt, kun meikkaamiseen suhtaudutaan näin intohimoisen negatiivisesti. Sehän lähtee pois vedellä ja saippualla. Meikkaamattomien naisten itsekorostus yllättää myös. Meikkaamattomuus ei tee kenestäkään parempaa ihmistä.
Tässäkin ketjussa on lukuisia esimerkkejä siitä, että meikkaavat naiset pitävät itseään parempina ihmsinä ja että meikkaamattomuudelle on oltava jokin perusteltu syy.
Sinusta bisnestyyli = edustavaa = sisältää meikkaamisen. Siis meikkaamattomuus on sinusta epäedustavaa.
Bisnesmaailman meikkinormi on tosiasia, ei mielipidekysymys. Useimmissa edustustehtävissä meikitön nainen on harvinaisuus. Näin se vaan menee, reilua tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä huijaa, kun luulen sen olevan kaunis nainen, mutta paljastuukin jotain ihan muuta. Sama kun käyttäisin deittisovelluksessa jonkun toisen miehen kuvaa.
Juuri näin, tämä on oikein osuva vertaus.
Minun ehostamiseeni liittyy ripsien ja kulmien kestovärjäys kolmasti vuodessa ja harmaiden hiusten värjääminen, ja joku kai noitakin pitää meikkaamisena.
En voi sietää iholla mitään meikkiä, puuteria tms. vaan se kutittaa ja tukahduttaa ihon. En voi edes rasvata ihoa, koska iho nousee heti näppylöille. Onneksi itsetuntooni tai kumppanin löytämiseen ei ole koskaan vaikuttanut se, että olen meikkaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä paikassa, jossa pitää pukeutua bisnestyyliin edustavasti, eikä kyllä tule mieleen yhtään naispuolista kollegaa, joka ei meikkaisi yhtään. Tosin ylilyöntejäkin näkyy todella harvoin.
Olen ylipäätään aina yllättynyt, kun meikkaamiseen suhtaudutaan näin intohimoisen negatiivisesti. Sehän lähtee pois vedellä ja saippualla. Meikkaamattomien naisten itsekorostus yllättää myös. Meikkaamattomuus ei tee kenestäkään parempaa ihmistä.
Tässäkin ketjussa on lukuisia esimerkkejä siitä, että meikkaavat naiset pitävät itseään parempina ihmsinä ja että meikkaamattomuudelle on oltava jokin perusteltu syy.
Sinusta bisnestyyli = edustavaa = sisältää meikkaamisen. Siis meikkaamattomuus on sinusta epäedustavaa.
Bisnesmaailman meikkinormi on tosiasia, ei mielipidekysymys. Useimmissa edustustehtävissä meikitön nainen on harvinaisuus. Näin se vaan menee, reilua tai ei.
Kun ollaan tarpeeksi ison rahan maailmassa, siellä myös miesten meikkaaminen on normaalia. Siis ihovoiteita, naamakarvavärejä, hiusmuotoilutuotteita jne.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta julkkiksista ainakin Jeff Goldblum on sanonut, ettei pidä siitä kun nainen meikkaa.
Itselläni on ollut useita miehiä joiden mielestä olen just hyvä ilman meikkiä, eikä miehet kokemukseni mukaan juurikaan meikistä tykkää.
Olen juuri tuollainen kun sinäkin, että olen aina ollut tarkka vaatteistani, tykkään ns. naisellisista jutuista, käytän yleensä korollisia kenkiä jne.
Ja kuljen usein joko kokonaan ilman meikkiä, tai jos meikkaan niin laitan lähinnä ripsaria ja huulimeikkiä.
Useimmiten harjaan vaan kulmakarvat ja taivutan ripset, rajaan huulet ja laitan huulikiiltoa.Meikkaaminen ei mielestäni liity siihen, kuinka naisellinen tai laittautuva on.
Meikitön, hiukset värjäämätön nainen voi olla hyvinkin laitettu ja naisellinen/tyttömäinen, kun taas moni meikattu/ripsiin pidennykset laittanut ja hiukset värjännyt vetää jumppavaatteissa ja lenkkareissa menemään.Hyvä tarkennus.
Näetkö jotain yhtenäisyyttä miehissä, joita olet tavannut tämän asian suhteen? Itse ajattelin, että voisivatko ns. luontoihmiset, ekomiehet olla sellaisia, jotka arvostavat naisessa luonnonläheisyyttä ja sitä ettei meikkaa? Että se voisi olla eräänlainen tyyli?
Ennakkokäsitykseni on, että miehiä, jotka eivät pidä meikkaamisesta voisi olla monenlaisia.
Olen eri, mutta tästä tuli mieleeni ainoa kerta, kun joku mies on kommentoinut meikkaamistani kielteisesti. (Positiivisia kommentteja saan omalta puolisolta, joka sanoo minua kauniiksi erityisesti silloin, kun olen tummentanut kulmani.)
Olin luontoyrittäjäkurssilla ja siellä oli joku ylimielinen liimatukka cityhippi, jolla oli ongelma sen kanssa, että olin kurssin ainoa alalla jo työskentelevä ja valmiiksi asiantunteva. Kaikessa hän hyökkäili mutta tämä kommentti jäi mieleen: "Miksi olet edes tullut tällaiseen kouluun, kun kerta meikkaat ja laitat hiuksia?"
Voiko tämän perusteella päätellä miehistä yleisesti vai tästä yksilöstä, jätän harkintaanne.
Ehkä sinun kannattaisi vaihtaa ystäväpiiriä. Minusta tuollaiset miehet kuulostavat hyvin epäkypsiltä, jos he aina sinun kuultesi haikailevat muita naisia. Olivat nämä sitten meikattuja tai meikkaamattomia.
Onneksi et sentään kaikkia miehiä tunne.