Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?
Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.
Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.
Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).
Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.
Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?
Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.
Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.
Kommentit (273)
Minun mielestä kevyt meikki on ookoo, siis semmoinen mikä on melko huomaamaton ja mistä ei heti selkeästi huomaa että on meikattu. Väkisinkin jos naisesta huomaa meikit, niin alkaa empimään, että miltäköhän se näyttää ilman meikkiä ja se meikin määrää...onko poskipunaa, luomiväriä, meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä, huulipunaa yms ja missä määrin...onko paksukerros puuteria vai vaan vähän sipaistu, onko huulipunaa paljon vai vähän
Eli siis meikkien määrä sanelisi sen mikä on sopivaa. Jotkut naisethan ovat kadottaneet täysin suhteellisuuden tajunsa ja meikkaavat itseäön kuin sirkus pelkeksi ja näitä kutsutaan pelle meikeiksi. Mm tuksu...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt arkimeikki on ok, tälläytyminen muutoin kuin juhliin ei. Siitä yksinkertaisesta syystä, että en viehäty ylinaisellisista naisista. Ylitälläytyneestä tulee mieleen jonkinlainen avuttomuus ja miestenmiellyttäminen, eivätkä kummatkaan ole millään tavalla ihailtavia piirteitä naisessa.
Tästä vastauksesta tulee hieman mieleen tuo ketjun alkupuolella esitetty selitys siitä, että mies kokee ehkä hieman uhaksi sen, että nainen ehkä miellyttäisi muitakin miehiä. Eli taustalla olisi omista peloista syntynyt projektio. Tosiasiassahan kenenkään ihmisen persoonallisuutta ja elämää ei voi päätellä hänen ulkonäöstään (oli kyseessä meikkaaminen tai jokin muu asia), vaan kyse on omista mielikuvista.
Itselleni on hämmentävää tietää, että tuollaisia mielikuvia pidetään ihan täytenä totena, kun taas sitten se puoli, että meikki on yksinkertaisesti rumentava on hyvinkin ymmärrettävä peruste.
Mielenkiintoinen teoria, mutta minä en ole kyllä yhtään mustasukkaisuuteen taipuvainen. En tietenkään väitä, että kaikki tälläytyjät tekisivät sen miehiä miellyttääkseen. Tai että he olisivat automaattisesti "avuttomia". Kyse on vain mielikuvasta, mikä minulle sellaisesta herkästi välittyy, kun sipsutellaan korkkareissa, ylinaiselliset pakkelit naamassa. Otan mieluummin vaikka oloasussaan piereksivän telaketjufeministin kainalokarvoineen päivineen.
Saatan arkena meikata ripsivärin ja huulipunan verran ja juhliin joskus joitain värivoidetta. Jälkimmäinen on vihonviimeinen: jos halailee miestä, niin kohta on puuterinen rantu puvun takissa ja pesulalasku odottaa.
Muutoin pyöräkypärän kanssa kaikki voiteet ovat hikimössönä otsalla ja hihnoissa. Tätä autoilijat eivät tule ymmärtäneeksi. Siksi helpompi ilman tuhtia meikkiä ja tukan laittelua. Voivat muut kaikessa rauhassa vedellä johtopäätöksiään meikkaamattomuudestani.
Olen nainen, ja useimmiten meikkaan vähän tai ei ollenkaan, välillä huolellisesti ja satunnaisesti paljon. Useimmat ihmiset ovat kauneimmillaan kevyesti meikattuina (siis juuri niin että miesten silmiin nainen on meikitön). Isompi määrä meikkiä voi olla tyylivalinta, mutta piirteiden persoona ja kauneus mielestäni hukkuvat liikaan meikkiin. Tämä siis puhtaasti esteettisenä, ei eettisenä mielipiteenä.
Mies on samaa mieltä, mutta ymmärtää antaa olla kommentoimatta myös meikittä tai sotamaalissa jos siltä tuntuu. Pitää olla yksinkertainen jos yhden silmäyksen perusteella kuvittelee tekevänsä syvällisenkin päätelmän vieraasta ihmisestä. Paitsi ai niin, tämähän koskikin vain naisia.
Tämän on kirjoittanut joku todella puhdas ja viaton ihminen.
Me muut kaipaamme sitä itsessämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli aiemmin nainen, jolla oli tapana laittaa sinistä ripsiväriä. Se oli paksuina klöntteinä ripsissä, ja aina kun minun piti puhua tämän kollegan kanssa, huomio kiinnittyi niihin karmeisiin, kokkareisiin ripsiin. Se oli hivenen häiritsevää. Kukaan ei ollut varmaan ikinä kertonut hänelle, että ripsiharja on keksitty. Täytyy sanoa, että olisin ehkä enemmän arvostanut hänen älyään, jos hän olisi ollut meikkaamatta. Vähän sama asia kuin jos keskustelukumppanilla olisi akuankkahuulet innokaan botoxin laittamisen takia. Kyllähän se kertoo jotain siitä korvien välistä, jos haluaa naamahuultensa näyttävän panovalmiilta pil*ulta.
Sinunkin älyäsi olisi helpompi arvostaa, jos et puhuisi ihmisistä noin iljettävän vulgaaristi.
Luonnollisestikaan en anna mielipiteeni näkyä millään tavoin keskustellessani ihmisten kanssa vaan kohtelen kaikkia yhtä ystävällisesti ja kunnioittavasti, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Tämä on kuitenkin anonyymi palsta, jolle kirjoitetaan ajatuksia, niitä sellaisia, joita ei päin naamaa sanottaisi.
Kyllä he huomaavat, millainen ihminen olet, vaikka uskoisit osaavasi teeskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että osa näistä miehistä on niitä, joille tulee inhottava olo, jos iholla on yhtään mitään. Siis kaikenlainen tuotetuntu on ihan ei-ei. Eivät esimerkiksi rasvaa ihoaan, vaikka olisi selvästi aihetta. Nainenkaan ei saisi käyttää mitään tuotteita. Tätä sitten järkiperäistetään, että varmasti se on pahaksi iholle, jos siinä on jotain, vaikka niitä mystisiä kemikaaleja. Jos joku palelluttaa nilkat muodin vuoksi, pidetään sellaista yksiselitteisesti dorkana, mutta on jotenkin luonnollista ja ihanaa jättää kasvot täysin säiden r*iskattaviksi.
Oma lukunsa ovat sairaalloisen mustasukkaiset miehet, joilla on sanottavaa kaikesta, naisen pukeutumisesta, kampauksesta, kavereista, sukuloinneista, töistä, ihan kaikesta. Myös meikistä.
Sitten on ihan perinteistä laittautumisen ja massasta erottumisen paheksuntaa. Meikeillä voi vaikka kaunistua, sen täytyy olla moraalitonta.
Tämä inhottava tunne juuri on se syy. On kuvottavaa suudella rasvaisiksi punattuja huulia, tai poskea josta varisee pahanmakuista jauhoa. Kukaan tyttöystävistäni, eikä myöskään nyt vaimoni, ole koskaan meikannut.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli aiemmin nainen, jolla oli tapana laittaa sinistä ripsiväriä. Se oli paksuina klöntteinä ripsissä, ja aina kun minun piti puhua tämän kollegan kanssa, huomio kiinnittyi niihin karmeisiin, kokkareisiin ripsiin. Se oli hivenen häiritsevää. Kukaan ei ollut varmaan ikinä kertonut hänelle, että ripsiharja on keksitty. Täytyy sanoa, että olisin ehkä enemmän arvostanut hänen älyään, jos hän olisi ollut meikkaamatta. Vähän sama asia kuin jos keskustelukumppanilla olisi akuankkahuulet innokaan botoxin laittamisen takia. Kyllähän se kertoo jotain siitä korvien välistä, jos haluaa naamahuultensa näyttävän panovalmiilta pil*ulta.
Sinunkin älyäsi olisi helpompi arvostaa, jos et puhuisi ihmisistä noin iljettävän vulgaaristi.
Luonnollisestikaan en anna mielipiteeni näkyä millään tavoin keskustellessani ihmisten kanssa vaan kohtelen kaikkia yhtä ystävällisesti ja kunnioittavasti, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Tämä on kuitenkin anonyymi palsta, jolle kirjoitetaan ajatuksia, niitä sellaisia, joita ei päin naamaa sanottaisi.
Kyllä he huomaavat, millainen ihminen olet, vaikka uskoisit osaavasi teeskennellä.
Olen eri, mutta ei kyllä yleensä huomaa. Minäkin olen kiertotietä kuullut olevani ihastunut yhteen ex-työkaveriin, jolle olen aina ollut ystävällinen, mutta jota en oikeasti voi sietää.
Eräs tuntemani uskovainen mies ei pidä siitä, että hänen vaimonsa meikkaa edes hillitysti. Aiemmin tämä nainen käytti hyvin hillityn väristä huulipunaa, kynsilakkaa ja puuteria. Nyt ei saisi niitäkään. Töissä laittaa kevyesti huulipunaa salaa mieheltään.
Mies itse käyttää aina kauluspaitoja ja pukeutuu muutenkin viimeisen päälle. Omistaa parikymmentä pukua ja hienoja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä paikassa, jossa pitää pukeutua bisnestyyliin edustavasti, eikä kyllä tule mieleen yhtään naispuolista kollegaa, joka ei meikkaisi yhtään. Tosin ylilyöntejäkin näkyy todella harvoin.
Olen ylipäätään aina yllättynyt, kun meikkaamiseen suhtaudutaan näin intohimoisen negatiivisesti. Sehän lähtee pois vedellä ja saippualla. Meikkaamattomien naisten itsekorostus yllättää myös. Meikkaamattomuus ei tee kenestäkään parempaa ihmistä.
Tässäkin ketjussa on lukuisia esimerkkejä siitä, että meikkaavat naiset pitävät itseään parempina ihmsinä ja että meikkaamattomuudelle on oltava jokin perusteltu syy.
Sinusta bisnestyyli = edustavaa = sisältää meikkaamisen. Siis meikkaamattomuus on sinusta epäedustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani uskovainen mies ei pidä siitä, että hänen vaimonsa meikkaa edes hillitysti. Aiemmin tämä nainen käytti hyvin hillityn väristä huulipunaa, kynsilakkaa ja puuteria. Nyt ei saisi niitäkään. Töissä laittaa kevyesti huulipunaa salaa mieheltään.
Mies itse käyttää aina kauluspaitoja ja pukeutuu muutenkin viimeisen päälle. Omistaa parikymmentä pukua ja hienoja kenkiä.
Miten sen miehen pukeutuminen liittyy mihinkään? Pakottaako hän vaimonsa kulkemaan alasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole yhtä läpinäkyviä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt arkimeikki on ok, tälläytyminen muutoin kuin juhliin ei. Siitä yksinkertaisesta syystä, että en viehäty ylinaisellisista naisista. Ylitälläytyneestä tulee mieleen jonkinlainen avuttomuus ja miestenmiellyttäminen, eivätkä kummatkaan ole millään tavalla ihailtavia piirteitä naisessa.
Tästä vastauksesta tulee hieman mieleen tuo ketjun alkupuolella esitetty selitys siitä, että mies kokee ehkä hieman uhaksi sen, että nainen ehkä miellyttäisi muitakin miehiä. Eli taustalla olisi omista peloista syntynyt projektio. Tosiasiassahan kenenkään ihmisen persoonallisuutta ja elämää ei voi päätellä hänen ulkonäöstään (oli kyseessä meikkaaminen tai jokin muu asia), vaan kyse on omista mielikuvista.
Itselleni on hämmentävää tietää, että tuollaisia mielikuvia pidetään ihan täytenä totena, kun taas sitten se puoli, että meikki on yksinkertaisesti rumentava on hyvinkin ymmärrettävä peruste.
Mielenkiintoinen teoria, mutta minä en ole kyllä yhtään mustasukkaisuuteen taipuvainen. En tietenkään väitä, että kaikki tälläytyjät tekisivät sen miehiä miellyttääkseen. Tai että he olisivat automaattisesti "avuttomia". Kyse on vain mielikuvasta, mikä minulle sellaisesta herkästi välittyy, kun sipsutellaan korkkareissa, ylinaiselliset pakkelit naamassa. Otan mieluummin vaikka oloasussaan piereksivän telaketjufeministin kainalokarvoineen päivineen.
Joo, ymmärrän. Pukeutumisen ja ulkonäön sisältämät mielikuvat kannattaa mielestäni ajatella läpi omassa päässään omaa pukeutumistaan silmälläpitäen, koska ulkonäöstä tehdään johtopäätöksiä, mutta silti nämä mielipiteet ja mielikuvat hivenen yllättivät minut.
Sekin, että meikkaava nainen nähdään ensisijaisesti potentiaalisena kumppaniehdokkaana ikään kuin hän olisi juuri sitä varten olemassa. Aika hurjaa oikeastaan, että tuollaisia vastauksia oli enemmistö miesten vastauksista.
Naisten vastauksissa korostui äkkiseltään summaten se, että meikkaaminen on turhamaisen naisen merkki, missä varmaan on jotain perääkin. Eihän meikkaaminen oikeasti ole välttämätöntä.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vedit tämän homman kyllä ihan omille raiteillesi. En ole missään vaiheessa kieltänyt ketään meikkaamasta. Aloituksessa vaan kysyttiin, että miksi jotkut miehet tykkäävät naisista, jotka eivät liiemmin meikkaa ja siihen vastasin. Tykkään aitoudesta, mutta jokainen saa minun puolestani pakkeloida niin paljon kuin haluaa. Jokainen saa myös arvostaa mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nainen puuteroi ryppyjä ja näppylöitä ynnä ihovirheitä piiloon, niin näyttää rumalta...
Saako jollakin puuterilla rypyt piiloon?
Siinäpä sitä kauneutta, kun laitetaan vähän meikkivoidetta ja puuteria ryppyiseen naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että osa näistä miehistä on niitä, joille tulee inhottava olo, jos iholla on yhtään mitään. Siis kaikenlainen tuotetuntu on ihan ei-ei. Eivät esimerkiksi rasvaa ihoaan, vaikka olisi selvästi aihetta. Nainenkaan ei saisi käyttää mitään tuotteita. Tätä sitten järkiperäistetään, että varmasti se on pahaksi iholle, jos siinä on jotain, vaikka niitä mystisiä kemikaaleja. Jos joku palelluttaa nilkat muodin vuoksi, pidetään sellaista yksiselitteisesti dorkana, mutta on jotenkin luonnollista ja ihanaa jättää kasvot täysin säiden r*iskattaviksi.
Oma lukunsa ovat sairaalloisen mustasukkaiset miehet, joilla on sanottavaa kaikesta, naisen pukeutumisesta, kampauksesta, kavereista, sukuloinneista, töistä, ihan kaikesta. Myös meikistä.
Sitten on ihan perinteistä laittautumisen ja massasta erottumisen paheksuntaa. Meikeillä voi vaikka kaunistua, sen täytyy olla moraalitonta.
Tämä inhottava tunne juuri on se syy. On kuvottavaa suudella rasvaisiksi punattuja huulia, tai poskea josta varisee pahanmakuista jauhoa. Kukaan tyttöystävistäni, eikä myöskään nyt vaimoni, ole koskaan meikannut.
M44
Tämä mies on selvästi keksinyt aikakoneen ja matkustanut seksilomalle 1770-luvun Versaillesiin.
Näin se varmaan menee, ja hyvä niin!