Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?

Meikkipelle
19.03.2022 |

Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.

Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.

Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).

Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.

Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?

Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.

Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.

Kommentit (273)

Vierailija
201/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa aina nämä kommentit siitä, että meikkaavalla naisella olisi huono itsetunto. Olen työssäni menestynyt, akateeminen ja rautaisella itsetunnolla varustettu, ja meikkaan kevyesti joka päivä. Minulla on luonnostaan kauniit kasvonpiirteet, mutta ne tulevat vielä paremmin esille kun laitan vähän poskipunaa, ripset on taivutettu ja niissä on ripsiväriä. Kivampi katsoa päivän aikana peiliin, kun on huoliteltu ja siitä saa hyvän mielen.

Itse en välitä kovin näyttävästä ja värikkäästä meikistä. Jos joku tykkää, niin se kertoo vain ja ainoastaan siitä, että hän pitää näyttävästä meikistä.

On se vähän hätkähdyttävääkin, kun näissä mielipiteissä ollaan niin varmoja. Vaikkei se mitään haittaakaan. Osa kommenteista on tarkoitettu loukkaamaan, mikä kertoo tietysti sanojastaan eniten. 

Vierailija
202/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä kuullut että meikki suojaisi auringon vaikutuksilta? Tehokkaimmat aurinkovoiteet ei yleensä ole värikosmetiikkaa.

Ainakin kaikissa laadukkaissa värivoiteissa on suojakerroin, myös päivävoiteissa (itse käytän suojakerrointa 30). Meikit myös kosteuttavat ihoa eli voi käyttää eri tuotteita talvella ja kesällä iholla (itse käytän näin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.

Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.

Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.

Mutta kun kukaan ei yritä huijata sinua lähestymään meikkaamalla. En vain käsitä tuota ajatustapaa.

Koitan vääntää rautalangasta: oletetaan, että mies etsii seuraa vähintään kasin naisista. Joku taitava meikkaaja saa itsensä näyttämään siltä, mutta voinet kuvitella sen miehen karmean pettymyksen, kun aamulla viereltä paljastuukin joku vitosen taikinanaama. 

Mitä väliä sillä sitten enää on? Mies on illalla saanut panon kasin naiselta. Eihän panojen ole tarkoituskaan olla pysyviä kumppaneita.

Ainakaan sinunlaistasi miestä ei ole tarkoitettu kuin kertakäyttöön.

Monet miehet hakevat myös pidempiaikaista seuraa.

Naaman perusteellako? Ovatko miehet niin yksinkertaisia, että kuvittelevat naisen näyttävän ihan samalta teinistä satavuotiaaksi asti meikkaamalla?

Kaikkien ihmisten seuranhaun ensimmäinen valintavaihe tehdään naaman perusteella, eli ensimmäiseen kysymykseesi vastaus on kyllä. Toiseen kysymykseesi taas kommentoin, että meikkaamalla ei yleensä pyritä näyttämään samalta, miltä itse näytti 20 vuotta aiemmin ilman meikkiä, vaan ihan kokonaan eri ihmiseltä. Meikillä siis korostetaan hyviä puolia ja häivytetään huonoja. 

Usein sillä meikillä ei edes yritetä korostaa omia hyviä puolia vaan päinvastoin häivyttää kokonaan ne omat piirteet ja yritetään näyttää ihan toisenlaiselta ja usein joltakin julkkikselta joka on pinnalla. Etenkin siis nuorena.

Ja tällöin lopputulos on yleensä ainoastaan koominen kun esim ne piirretyt kulmakarvat on täysin erilaiset kuin omat ja omiin kasvonpiirteisiin sopivat. Vuosituhannen vaihteessa nypittiin ihan viivoiksi (ja osa nyppi ja piirsi jostain syystä siittiön näköisiksi) ja nyttemmin sitten yritetään saada tuuheat ja paksut kulmat vaikka väkisin. Jostain syystä siinäkään ei kelpaa ne luonnostaan kulman alareunassa kasvavat "tuuhennokset" vaan ne nypitään veks ja sitten piirretään yläpuolelle lisäkarvoja jotka ei tietenkään näytä muuta kuin hassuilta. Sama tietty siinäkin, että värjätään jollain kulmavärillä se iho kulmien alta ja ympäriltä vaikka ideana olisi saada se väri vain niihin karvoihin.

Vierailija
204/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ei meikkaa käytännössä ollenkaan ja itse olen siitä tyytyväinen. Yksi positiivinen asia tässä on se, että kun jonnekin lähdetään niin molemmat voivat vain käydä suihkussa ja kammata hiukset ja sitten matkaan, ei siis tarvitse siihen käyttää aikaa (hänen) ja odotella (minun). Toinen positiivinen asia on, että hänellä edelleen yli nelikymppisenä on todella hyvä ja tasainen iho, kun sitä ei ole rasitettu juuri lainkaan "turhilla" kemikaaleilla.

Muuten minulla ei ole aiheeseen vahvaa mielipidettä, jokainen halunsa mukaan ja voihan nainen meikillä olla paljon nätimpi silmälle kuin ilman. Toisaalta kaikki ihon alle tehtävä ulkonäön parannus on kyllä minusta aika käsittämätöntä hommaa, eli implantit, täyteaineet, botox-ruiskeet jne. Ne todella harvoin mielestäni parantavat kenenkään ulkonäköä.

Kiva kommentti. Luulen, että aika moni mies oikeasti arvostaa naisensa luonnollista kauneutta ja siihen liittyvää käytännöllisyyttä. Ja silloin asiaan ei ole tarvis liittää mitään överiä tai mielikuvituksellista arvottamista suuntaan tai toiseen. 

Joku merkitys meikillä lienee myös pariutumisessa eli kyllä minä luulen, että mieheni liittää meikkaamisen ja tälläytymisen naisellisuuteen ja pitää sitä puoleensavetävänä. Kun taas meikkaamattomuutta arvostava pitää puoleensavetävänä meikittömyyttä tai sitä, ettei meikkiä kovin paljon ole.

Vierailija
205/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka pitävät luonnollisista naisista. Moni nainen ei oo kovin kaunis ilman meikkiä.

Luonnollinen ja ymmärrettävä mielipide tämä.

Vierailija
206/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikattu nainen on hyvä pano, mutta vakavaan suhteeseen kelpuutan vain luonnonkauniin.

Vierailija
207/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.

Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.

Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.

Mutta kun kukaan ei yritä huijata sinua lähestymään meikkaamalla. En vain käsitä tuota ajatustapaa.

Koitan vääntää rautalangasta: oletetaan, että mies etsii seuraa vähintään kasin naisista. Joku taitava meikkaaja saa itsensä näyttämään siltä, mutta voinet kuvitella sen miehen karmean pettymyksen, kun aamulla viereltä paljastuukin joku vitosen taikinanaama. 

Mitä väliä sillä sitten enää on? Mies on illalla saanut panon kasin naiselta. Eihän panojen ole tarkoituskaan olla pysyviä kumppaneita.

Ainakaan sinunlaistasi miestä ei ole tarkoitettu kuin kertakäyttöön.

Monet miehet hakevat myös pidempiaikaista seuraa.

Naaman perusteellako? Ovatko miehet niin yksinkertaisia, että kuvittelevat naisen näyttävän ihan samalta teinistä satavuotiaaksi asti meikkaamalla?

Kaikkien ihmisten seuranhaun ensimmäinen valintavaihe tehdään naaman perusteella, eli ensimmäiseen kysymykseesi vastaus on kyllä. Toiseen kysymykseesi taas kommentoin, että meikkaamalla ei yleensä pyritä näyttämään samalta, miltä itse näytti 20 vuotta aiemmin ilman meikkiä, vaan ihan kokonaan eri ihmiseltä. Meikillä siis korostetaan hyviä puolia ja häivytetään huonoja. 

Usein sillä meikillä ei edes yritetä korostaa omia hyviä puolia vaan päinvastoin häivyttää kokonaan ne omat piirteet ja yritetään näyttää ihan toisenlaiselta ja usein joltakin julkkikselta joka on pinnalla. Etenkin siis nuorena.

Ja tällöin lopputulos on yleensä ainoastaan koominen kun esim ne piirretyt kulmakarvat on täysin erilaiset kuin omat ja omiin kasvonpiirteisiin sopivat. Vuosituhannen vaihteessa nypittiin ihan viivoiksi (ja osa nyppi ja piirsi jostain syystä siittiön näköisiksi) ja nyttemmin sitten yritetään saada tuuheat ja paksut kulmat vaikka väkisin. Jostain syystä siinäkään ei kelpaa ne luonnostaan kulman alareunassa kasvavat "tuuhennokset" vaan ne nypitään veks ja sitten piirretään yläpuolelle lisäkarvoja jotka ei tietenkään näytä muuta kuin hassuilta. Sama tietty siinäkin, että värjätään jollain kulmavärillä se iho kulmien alta ja ympäriltä vaikka ideana olisi saada se väri vain niihin karvoihin.

Meikeissä, vaatteissa ja hiuksissa on omat muotinsa, joihin sonnustautuminen näyttää hassulta jo 20 vuoden kuluttua. Suurin osa kuitenkin meikkaa omien kasvonpiirteidensä ja väriensä mukaisesti, aikuisista ainakin.

Toisen tekemänä meikki voi mennä täysin pieleen, tämän varmaan on moni huomannut. Meikkaaminen ei itse asiassa ole kovin helppoa niin, että se näyttää hyvältä ja luonnolliselta.

Vierailija
208/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ei meikkaa käytännössä ollenkaan ja itse olen siitä tyytyväinen. Yksi positiivinen asia tässä on se, että kun jonnekin lähdetään niin molemmat voivat vain käydä suihkussa ja kammata hiukset ja sitten matkaan, ei siis tarvitse siihen käyttää aikaa (hänen) ja odotella (minun). Toinen positiivinen asia on, että hänellä edelleen yli nelikymppisenä on todella hyvä ja tasainen iho, kun sitä ei ole rasitettu juuri lainkaan "turhilla" kemikaaleilla.

Muuten minulla ei ole aiheeseen vahvaa mielipidettä, jokainen halunsa mukaan ja voihan nainen meikillä olla paljon nätimpi silmälle kuin ilman. Toisaalta kaikki ihon alle tehtävä ulkonäön parannus on kyllä minusta aika käsittämätöntä hommaa, eli implantit, täyteaineet, botox-ruiskeet jne. Ne todella harvoin mielestäni parantavat kenenkään ulkonäköä.

Tiedätkö, minä meikkaan joka päivä. Minusta on ihana huolehtia ulkonäöstäni ja miehenikin tykkää.

Kun me lähdemme jonnekin niin mieheni ei tarvitse odottaa minua yhtään. Nimittäin sillä välin kun mieheni siistii partansa ehdin minä meikata. Eniten koko suihkussa käymisen jälkeen aikaa menee paksun pitkän tukkani kuivaamiseen.

Ihoni on hyvä ja esim maksaläiskiä ei ole koskaan sillä käyttämäni meikkivoide sisältää myös aurinkosuojan.

Vierailija
209/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikattu nainen on hyvä pano, mutta vakavaan suhteeseen kelpuutan vain luonnonkauniin.

Kelpuuttaminen on aina molemminpuolista tai sitten ei :)

Vierailija
210/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka pitävät luonnollisista naisista. Moni nainen ei oo kovin kaunis ilman meikkiä.

Niinkö? Minusta siinä haukuttiin naisia rumiksi, taas.

Vierailija
211/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova kommentti kun kumpaakaan sulla ei ole ollut.

Vierailija
212/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitä pettyy sitten, kun sieltä paljastuukin se ruma nainen, jota kotona täytyy katsella. Nainen kuitenkaan tuskin 24/7 pitää niitä meikkejä naamassa. 

Nää on kyllä jännästi tottumiskysymyksiä, jos tutustuu/tottuu katsomaan meikattua naamaa, näyttää meikkaamaton värittömältä ja oudolta. Selviytyjissä käy toisin päin, katselet monta jaksoa meikkaamattomia kasvoja, sitten viimeisessä jaksossa täysin laitettuja, lähes poikkeuksetta ajattelen, että meikkaamatta olivat kauniimpia.

Itse siis nainen, käytän aina kevyttä meikkiä (sävyttävä voide, poskipuna, kulmat ja ripsari). Oma mieheni pitää juurikin pienestä meikistä, huulipunasta ei.

Vierailija
213/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta julkkiksista ainakin Jeff Goldblum on sanonut, ettei pidä siitä kun nainen meikkaa.

Itselläni on ollut useita miehiä joiden mielestä olen just hyvä ilman meikkiä, eikä miehet kokemukseni mukaan juurikaan meikistä tykkää.

Olen juuri tuollainen kun sinäkin, että olen aina ollut tarkka vaatteistani, tykkään ns. naisellisista jutuista, käytän yleensä korollisia kenkiä jne.

Ja kuljen usein joko kokonaan ilman meikkiä, tai jos meikkaan niin laitan lähinnä ripsaria ja huulimeikkiä.

Useimmiten harjaan vaan kulmakarvat ja taivutan ripset, rajaan huulet ja laitan huulikiiltoa.

Meikkaaminen ei mielestäni liity siihen, kuinka naisellinen tai laittautuva on.

Meikitön, hiukset värjäämätön nainen voi olla hyvinkin laitettu ja naisellinen/tyttömäinen, kun taas moni meikattu/ripsiin pidennykset laittanut ja hiukset värjännyt vetää jumppavaatteissa ja lenkkareissa menemään.

Hyvä tarkennus. 

Näetkö jotain yhtenäisyyttä miehissä, joita olet tavannut tämän asian suhteen? Itse ajattelin, että voisivatko ns. luontoihmiset, ekomiehet olla sellaisia, jotka arvostavat naisessa luonnonläheisyyttä ja sitä ettei meikkaa? Että se voisi olla eräänlainen tyyli?

Ennakkokäsitykseni on, että miehiä, jotka eivät pidä meikkaamisesta voisi olla monenlaisia.

Moni mies ei tajua milloin nainen meikkaa.

Vierailija
214/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni järkyttyy aamulla, kun illan meikit pesty pois.

tää on jotenkin lapsellinen kommentti. Tietysti ilman meikkiä näyttää vähän erilaiselta, mutta siihenkö kaatuu näiden itseään niin ei-pinnallisina pitävien suhteet?

Vierailija
215/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juuri koskaan meikkaa ja mieheni pitää luonnollisista kasvoistani. Mutta kyllä hän joskus myös kehuu kun olen meikannut. Mutta sanoo aina että näytän enemmän itseltäni kun en meikkaa. Olen kyllä samaa mieltä, näytän ikäseltän ja hehkeämmältä ilman pakkelia. En kyllä ehkä osaa meikata oikein...

Vierailija
216/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää ja ketju, hirveän ristiriitaista tekstiä ukoilla taas (ja naisilta). Ensin haukutaan naisia vuositolkulla kuinka ei olla riittävän naisellisia ja niin rumiakin ja sit haukutaan kun joku yrittää asialle tehdä jotain. Ettehän te edes erota kevyttä meikkiä meikkaamattomasta, tämän olen niin monta kertaa kokenut. En edes omista luomivärejä tai huulipunaa, silti meikkaan hyvin kevyesti vaikka en joka päivä. Eli käytän meikkiä, olen siis liian koreileva ja "ruma" ja ai prkl jopa naisellinen, mutta sitähän ei siis saanut olla.

Ja sen verran vielä että jos joku ukko mun pikku meikkaamiseen alkaisi puuttua niin osoittaisin ovea heti, kiitti mulle riitti.

Niin, tärkeintä on että pääsee haukkumaan suomalaisia naisia. Se on kai sitä isänmaallisuutta.

Suominainen ei voi koskaan tehdä oikein. Tosiaan meitä haukutaan että emme ole naisellisia niin kuin jotkut itäblokin naiset. Sitten kun laitamme itseämme ja olemme naisellisia niin olemne tyhmiä meikkipellejä. Miehen logiikka on hulvatonta eli ei mitään logiikkaa

Vierailija
217/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset joiden naiset ovat huonoja meikkaamaan tai vetävät meikit jollain koomisella tavalla överiksi?

Onhan siinä meikkaamisessa laatu- ja aste-eroja. Hillitty ja huomaamaton meikkaaminen on eri asia kuin jatkuva imagon luominen kovalla meikkaamisella. Sitä voisi verrata hiusten värjäämisen eli vahvistaa joku blondi tai brunette omien hiustensa väriä samanlaisella väriaineella vai värjääkö hän hiuksensa räikeän punaisiksi tai sinisiksi.

Vierailija
218/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt arkimeikki on ok, tälläytyminen muutoin kuin juhliin ei. Siitä yksinkertaisesta syystä, että en viehäty ylinaisellisista naisista. Ylitälläytyneestä tulee mieleen jonkinlainen avuttomuus ja miestenmiellyttäminen, eivätkä kummatkaan ole millään tavalla ihailtavia piirteitä naisessa.

Avuttomuus? Eli sen lisäksi että meikkaava nainen on tyhmä, hän on myös avuton? Housuissas on avuttomuus.

Ja ylinaisellinen nainen. Kyllä nää tyypit on hauskoja.

Vierailija
219/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku selittää, miten meikkaaminen on automaattisesti jonkun mielestä merkki huonosta itsetunnosta? Ja meikkaamattomuus puolestaan hyvästä.

Miksi esimerkiksi meikki ei voisi tehdä hyvää itsetunnolle, jos meikissä tuntee olonsa hyväksi ja kauniiksi? Eiköhän ihmisellä ole yleensä silloin hyvä itsetunto, kun on sinut itsensä kanssa - meikillä ja tai ilman. 

Vierailija
220/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Minusta siinä haukuttiin naisia rumiksi, taas.

Minusta se ei ole haukkumista, jos ei vain pidä kauniina jotakuta. Se on vain fakta, toteamus. Erilaiset mieltymykset ovat myös fakta eli joku toinen voi pitää kauniina lähes kaikkia naisia.

Sama jännä paradoksi toistuu useassa kommentissa, että pidetään luonnollisuudesta/meikittömyydestä ja samanaikaisesti todetaan meikin kaunistavan tavallisemman näköisiä naisia ("moni nainen ei ole kovin kaunis ilman meikkiä"). Kun yleensä ajatellaan, että ulkonäön parantamiseen kannattaa pyrkiä. Meikkaamisen kohdalla hyve kuitenkin muuttuukin paheeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi