Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?
Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.
Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.
Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).
Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.
Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?
Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.
Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen ja, erityisesti hiusten värjääminen pitäisi olla rikos. Haluan kauniita vaaleita lapsia, enkä mitään feikkiblondin lapsia.
Mihin tämä kommenttini katosi? Joku bugi?
Joskus ketjuista poistetaan yksittäisiä kommentteja, jos tarpeeksi moni ilmoittaa ne asiattomiksi.
Lisään vielä, että minusta tuo on oikein pätevä argumentti hiustenvärjäystä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkauksen keskittyminen naissukupuoleen on hyvä osoitus siitä, että miehet ovat luontaisesti paremmannäköinen sukupuoli.
Voi apua. Eli sinun mielestäsi hailakat naaraslinnutkin ovat luontaisesti paremmannäköisiä, koska eivät koreile värikkäillä sulilla, kuten monet uroslinnut?
Häh, ymmärsitköhän ollenkaan tuon kirjoittajan pointtia? Uroslinnut eivät meikkaa, koska heillä nimenomaan luonnostaan on ne värikkäät sulat. Jos naaraslinnut osaisivat meikata, ne varmasti tekisivät niin.
Moni järkyttyy aamulla, kun illan meikit pesty pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä meikkaavia naisia haittaa se, että jos mies edellyttää teiltä meikkaamista tai kehuu teitä kauniiksi, kun teillä on meikkiä (ja ilmaisevat sen olevan juuri kauneuden syy), niin mieshän ei oikeasti pitä teistä sellaisina, kuin oikeasti olette? Siis jos ette jostain syystä meikkaisi – vaikkapa allergisoituisitte meikeille tai päätyisitte molemmat työttömiksi ja rahansäästön takia jättäisit meikit ostamatta tms. – niin muuttuisitte miehenne silmissä vastenmielisiksi.
Ei haittaa.
On tää ja ketju, hirveän ristiriitaista tekstiä ukoilla taas (ja naisilta). Ensin haukutaan naisia vuositolkulla kuinka ei olla riittävän naisellisia ja niin rumiakin ja sit haukutaan kun joku yrittää asialle tehdä jotain. Ettehän te edes erota kevyttä meikkiä meikkaamattomasta, tämän olen niin monta kertaa kokenut. En edes omista luomivärejä tai huulipunaa, silti meikkaan hyvin kevyesti vaikka en joka päivä. Eli käytän meikkiä, olen siis liian koreileva ja "ruma" ja ai prkl jopa naisellinen, mutta sitähän ei siis saanut olla.
Ja sen verran vielä että jos joku ukko mun pikku meikkaamiseen alkaisi puuttua niin osoittaisin ovea heti, kiitti mulle riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkauksen keskittyminen naissukupuoleen on hyvä osoitus siitä, että miehet ovat luontaisesti paremmannäköinen sukupuoli.
Voi apua. Eli sinun mielestäsi hailakat naaraslinnutkin ovat luontaisesti paremmannäköisiä, koska eivät koreile värikkäillä sulilla, kuten monet uroslinnut?
Häh, ymmärsitköhän ollenkaan tuon kirjoittajan pointtia? Uroslinnut eivät meikkaa, koska heillä nimenomaan luonnostaan on ne värikkäät sulat. Jos naaraslinnut osaisivat meikata, ne varmasti tekisivät niin.
Eivät tekisi, koska haluavat pysyä pedoilta piilossa. Et ole tainnut olla hereillä biologian tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä meikkaavia naisia haittaa se, että jos mies edellyttää teiltä meikkaamista tai kehuu teitä kauniiksi, kun teillä on meikkiä (ja ilmaisevat sen olevan juuri kauneuden syy), niin mieshän ei oikeasti pitä teistä sellaisina, kuin oikeasti olette? Siis jos ette jostain syystä meikkaisi – vaikkapa allergisoituisitte meikeille tai päätyisitte molemmat työttömiksi ja rahansäästön takia jättäisit meikit ostamatta tms. – niin muuttuisitte miehenne silmissä vastenmielisiksi.
Ei haittaa.
Näinpä, ei tosiaan haittaa. Minun mieheni sanoi, että rakkaus on sitä, että hän haluaa olla kanssani, vaikka näytänkin Aerosmithin laulajalta ilman meikkiä ollessani. Mies kuitenkin ihaili ulkonäköäni, kun vähän meikkasin. Itse olin samaa mieltä hänen kanssaan tästä ulkonäköasiasta, mitäpä sitä kiistämään. Pienellä ehostuksella saan itseni näyttämään kauniilta, vaikka luonnontilassa olenkin ruma ankanpoikanen. Sen sijaan en ikinä voisi olla miehen kanssa, joka kieltäisi minulta meikkaamisen.
Kaikki eivät meikkaa saadakseen tasaista ihoa, joillakin on hyvä iho muutenkin eikä mitään maisatorpan aikuisiän aknea.
Minä käytän laadukasta meikkivoidetta hivenen, mutta mulla on ilman sitäkin hyvä iho. En meikkaa miehiä varten. En tarvitse miehiä. Lapset aikuisia. Ikää minulla 45.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Nyt vedit tämän homman kyllä ihan omille raiteillesi. En ole missään vaiheessa kieltänyt ketään meikkaamasta. Aloituksessa vaan kysyttiin, että miksi jotkut miehet tykkäävät naisista, jotka eivät liiemmin meikkaa ja siihen vastasin. Tykkään aitoudesta, mutta jokainen saa minun puolestani pakkeloida niin paljon kuin haluaa. Jokainen saa myös arvostaa mitä itse haluaa.
Yritin kysyä tarkentavan kysymyksen, mutta et vastannut siihen. Siis olisiko sinusta hyvä asia, jos naiset eivät "huijaisi" meikeillä ja minkä vuoksi? Ei se sitä tarkoita, että olisit mitään kieltämässä. Minä haluaisin vain tietää mistä ajattelusi koostuu, koska en ymmärtänyt sitä.
Sen ymmärsin, että et pidä meikkaavista, vaan luomunaisista.
Se on minulle edelleenkin ihan sama, että meikkaako joku. Tuo tarkentavan kysymyksen asettelu on lähinnä absurdi. Hieman sama kuin joku tykkää makaronilaatikosta, mutta ei maksalaatikosta, ja hänelle todettaisiin, että miten voit olla tykkäämättä maksalaatkosta? Pitäisikö maksalaatikko sinun mielestäsi kieltää? Ikään kuin se, että jos olet mieltynyt johonkin asiaan toista enemmän, niin siitä toisesta asiasta sitten pitäisi olla selkeästi tuomitseva kanta.
Ensimmäisessä viestissä kirjoitit, että meikkaamalla seiskan nainen saa itsestään ysin ja että moni nainen on ihan järkyttävän paljon rumempi ilman meikkiä. Pyysit myös tuota käsitystäsi anteeksi. Ja minä en tuossa ymmärrä sitä, että minkä vuoksi meikkaaminen triggeröi sinua esimerkiksi antamaan arvosanoja aivan tuntemattomille naisille siten, että meikkaaminen paradoksaalisesti parantaakin ulkonäköä?
Ilmeisesti tässä on se vanha juttu, että koska miehet pääsääntöisesti kiinnittävät paljon huomiota naisiin vaikka nämä olisivat aivan tuntemattomiakin, niin he kuvittelevat naistenkin toimivan samoin. Naiset eivät kuitenkaan ole tuossa suhteessa samanlaisia eli he vähät välittävät mitä joku tuntematon mies heitä arvottaa oli kyse meikeistä, painosta tai jostain muusta ulkonäköön liittyvästä asiasta.
Alussa toinkin jo ilmi, että meikkaaminen on pitkälti sidoksissa persoonallisuuteen eli esimerkiksi omalla kohdalla siihen, että olen jo alle kouluikäisestä tykännyt tälläytyä. Sen vuoksi on jotenkin absurdia, että meikkaaminen liitetään absoluuttisesti ulkonäön paranemiseen tai huonontamiseen (molempia koulukuntia on runsaasti esillä) muiden silmissä - ikään kuin se olisi motiivi meikata.
Se on vain itselleni hyvin outo tulokulma asiaan. Mitään käytännön ongelmaa asiassa en koskaan ole huomannut eli tämä on vain ajatuspeliä koko keskustelunavaus. En ole kovin paljon miettinyt sitä miten meikkaamiseeni suhtaudutaan, koska ei se ole milloinkaan tullut ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mies tykkää että nainen meikkaa näkyvästi kuten joku maisa tai tuksu. Moni mieshän ei edes pidä meikattuna naista jolla on luonnollisempi meikki eli miehiä ei niinkään haittaa meikki vaan sen määrä ja etenkin laatu.
Sama pätee kaikkiin muovisiin lisäosiin eli monille ne luonnolliset ripsipidennykset on ok, mutta ne överit karvamadot taasen ei. Samoin sellainen kesto-geelilakkaus kynsissä on ok, mutta ne muoviset stilettokynnet blingblingineen ei. Hiuslisäkekin maltillisena on ok, mutta järjetön karvakasa ei.
Jostain syystä tosi moni nainen haluaa nämä aivan övereinä. Kai sitä "sokeutuu" ajan kanssa niille ja aina pitää saada enemmän ja enemmän vaikka ekaksi olisi ollutkin ihan järki päässä vaikkapa ripsipidennysten kanssa.
Yritin aloituksessa rajata pois irtoripset, -kynnet, kauneusleikkaukset, botoxit yms. ja ehdotin, että puhuttaisiin vain tavanomaisesta meikkaamisesta. Nuo irto-osat ja lisäkkeet ovat hivenen eri asia kuitenkin ja eri keskustelun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yksiselitteistä vastausta, mutta tässä yhden lauseen vastaus kysymykseesi: Peittävää meikki vetää puoleensa irtosuhteilevia miehiä, parisuhdemiehet haluavat feikkaamattoman.
En ole kyllä tuota huomannut. Kaikki ystäväni ovat olleet pitkään naimisissa ja heissä on sekä meikkaavia (valtaosa) että aika luomuja. Minä itsekin olen seurustellut aina ja ollut vuosikymmeniä naimisissa. Ja olen aina ollut hyvin suosittu nimenomaan parisuhdemielessä, meikkaamisella tuskin on näihin juttuihin paljoakaan vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla. Esimerkiksi hormonit vaikuttavat naisten ihoon joskus paljonkin.
Miehet, jotka pitävät luonnollisista naisista. Moni nainen ei oo kovin kaunis ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edellyttäisi? Omani kehuu milloin vain, myös juuri aamulla herätessä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta julkkiksista ainakin Jeff Goldblum on sanonut, ettei pidä siitä kun nainen meikkaa.
Itselläni on ollut useita miehiä joiden mielestä olen just hyvä ilman meikkiä, eikä miehet kokemukseni mukaan juurikaan meikistä tykkää.
Olen juuri tuollainen kun sinäkin, että olen aina ollut tarkka vaatteistani, tykkään ns. naisellisista jutuista, käytän yleensä korollisia kenkiä jne.
Ja kuljen usein joko kokonaan ilman meikkiä, tai jos meikkaan niin laitan lähinnä ripsaria ja huulimeikkiä.
Useimmiten harjaan vaan kulmakarvat ja taivutan ripset, rajaan huulet ja laitan huulikiiltoa.Meikkaaminen ei mielestäni liity siihen, kuinka naisellinen tai laittautuva on.
Meikitön, hiukset värjäämätön nainen voi olla hyvinkin laitettu ja naisellinen/tyttömäinen, kun taas moni meikattu/ripsiin pidennykset laittanut ja hiukset värjännyt vetää jumppavaatteissa ja lenkkareissa menemään.Hyvä tarkennus.
Näetkö jotain yhtenäisyyttä miehissä, joita olet tavannut tämän asian suhteen? Itse ajattelin, että voisivatko ns. luontoihmiset, ekomiehet olla sellaisia, jotka arvostavat naisessa luonnonläheisyyttä ja sitä ettei meikkaa? Että se voisi olla eräänlainen tyyli?
Ennakkokäsitykseni on, että miehiä, jotka eivät pidä meikkaamisesta voisi olla monenlaisia.
Olen eri, mutta tästä tuli mieleeni ainoa kerta, kun joku mies on kommentoinut meikkaamistani kielteisesti. (Positiivisia kommentteja saan omalta puolisolta, joka sanoo minua kauniiksi erityisesti silloin, kun olen tummentanut kulmani.)
Olin luontoyrittäjäkurssilla ja siellä oli joku ylimielinen liimatukka cityhippi, jolla oli ongelma sen kanssa, että olin kurssin ainoa alalla jo työskentelevä ja valmiiksi asiantunteva. Kaikessa hän hyökkäili mutta tämä kommentti jäi mieleen: "Miksi olet edes tullut tällaiseen kouluun, kun kerta meikkaat ja laitat hiuksia?"
Voiko tämän perusteella päätellä miehistä yleisesti vai tästä yksilöstä, jätän harkintaanne.
Samaa mieltä, ettei meikkaamista juuri koskaan kommentoida, minulle ei ole edes yhtä kertaa kukaan mitään asiasta maininnut. Siksi avasinkin keskustelun. Meikkaaminen varmasti voi olla ilkeilyn väline siinä missä mikä muukin ulkonäköön liittyvä loukkaus. Samaten myös meikittömyys - ei tarvita kuin se yksi moukka, joka noita keinoja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt enemmän arvostan luonnonkauneutta kuin meikeillä tehtyä. Moni nainen on ilman meikkiä ihan järkyttävän paljon rumemman näköinen (sori vaan naiset, tykkäätte tästä toteamuksesta tai ette, mutta näin on). Meikattuna ysin nainen on usein luomuna kutosen ja seiskan välillä, joskus jopa alle. Ei miehetkään muuta ulkonäköä meikeillä.
Mielestäsi olisi hyvä, jos naiset kulkisivat ympäriinsä "rumina" eivätkä meikkaisi? En oikein ymmärrä miksi. Tuntemattomien miesten ranking -listaukset ovat aika kaukana varmaankin suurimman osan meikkaavien naisten ajatuksista.
Höpsö, tässä on kyse siitä, että silloin miehiä ei huijattaisi lähestymään oikeasti rumia naisia, jos kukaan ei meikkaisi.
Mutta kun kukaan ei yritä huijata sinua lähestymään meikkaamalla. En vain käsitä tuota ajatustapaa.
No kyllä huijaa, kun luulen sen olevan kaunis nainen, mutta paljastuukin jotain ihan muuta. Sama kun käyttäisin deittisovelluksessa jonkun toisen miehen kuvaa.
Et koskaan tule tietämään valtaosan meikkaavien naisten ulkonäköä ilman meikkiä, joten asian pitäisi mun logiikalla olla sinulle samantekevä. Ihmettelen siis tätä, että mikä saa pohtimaan tuntemattomien ihmisten ulkonäköä tähän mittaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika harvan mies edellyttää vaimolta meikkaamista. Kyllä tämä ihan vapaaehtoista on ja kuten kerroin, olen ollut tälläytyjä jo alle kouluikäisestä. Harvempi mies myöskään näkee vaimonsa aina meikattuna, vaan on aamut ja flunssat sekä migreenit ja ehkä muutkin sairaudet, jolloin ei meikata.
Vaimoni ei meikkaa käytännössä ollenkaan ja itse olen siitä tyytyväinen. Yksi positiivinen asia tässä on se, että kun jonnekin lähdetään niin molemmat voivat vain käydä suihkussa ja kammata hiukset ja sitten matkaan, ei siis tarvitse siihen käyttää aikaa (hänen) ja odotella (minun). Toinen positiivinen asia on, että hänellä edelleen yli nelikymppisenä on todella hyvä ja tasainen iho, kun sitä ei ole rasitettu juuri lainkaan "turhilla" kemikaaleilla.
Muuten minulla ei ole aiheeseen vahvaa mielipidettä, jokainen halunsa mukaan ja voihan nainen meikillä olla paljon nätimpi silmälle kuin ilman. Toisaalta kaikki ihon alle tehtävä ulkonäön parannus on kyllä minusta aika käsittämätöntä hommaa, eli implantit, täyteaineet, botox-ruiskeet jne. Ne todella harvoin mielestäni parantavat kenenkään ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei pidä sinusta meikittömänä, niin hän ei pidä sinusta myöskään sairaana tai jonkun onnettomuuden jälkeen. En halua viettää aikaa sellainen ihmisten kanssa
Eikö sinusta ole mitään kummallista siinä, että ajattelet esimerkiksi minun mieheni pitävän minusta siksi, että meikkaan? Koska minusta tuo kuulostaa joltain aivan eri todellisuudelta mitä minä elän.
Sikstoisekseen olen ollut onnettomuudessa ja myös sairaalassa pitkän ajan. Heti kun kynnelle kykenin, kaivoin meikkipussin esille. Kamalin painajainen olisi, jos en pystyisi huolehtimaan ulkonäöstäni mitenkään. Se merkitsee minulle itselleni niin paljon, se on olennainen osa minua. Ihan riippumatta kenenkään muun mielipiteestä.
Jos ei saisi laittaa ulkonäköään mieleisellään tavalla, se vertautuu siihen, jos joutuisi pukeutumaan aivan vääränlaisiin vaatteisiin ja tyyliin. Sen vertauksen ehkä ymmärtää sellainenkin, joka ei itse meikkaa. Jos sellainen ihminen tällättäisiin joka päivä meikkeihin, hän tuntisi olonsa yhtä epämukavaksi kuin itse koen, jos en saisi tai pystyisi laittautumaan mieleisellä tavalla.
Joskus ketjuista poistetaan yksittäisiä kommentteja, jos tarpeeksi moni ilmoittaa ne asiattomiksi.