Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveys ja lähete, peruuttaminen?

Vierailija
28.08.2015 |

Tilanne seuraava:

Minulla on eräs vaiva, jonka olemassa olon tiedostan ja asiaa tutkittu. Homma on ihan kunnossa. Kuitenkin työterveydenhoitaja tulotarkastuksessa huomasi kyseisen vaivan. Sanoin hänelle etten ole kiinnostunut menemään jatkotutkimuksiin koska asia on kunnossa. En halua taas tutkimusrumbaan kun olen sen jo käynyt monta kertaa. Kuitenkin varasi ajan lääkärille. Mitä jos vain tylysti peruutat ajan? Tuleeko jotain valitusta asiasta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

Vierailija
2/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että hoitaja ei kirjoittanut sopivuuslausuntoa, vaan halusi sinun hakevan sen lääkäriltä? Minkälaista työtä teet ja minkätyyppisestä vaivasta on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:48"]

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

[/quote]

 

Peruuttamattomasta ajasta tulee lasku kotiin tain menee työnantajalle, joka voi pidättää summan palkasta.

Vierailija
4/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInun ei tarvitse mennä lääkäriin, jollet halua.

 

Toisaalta jos kyseessä on sellaien vaiva, joka voi vaikuttaa työntekoosi tai johon työntekosi voi vaikuttaa, etkä silti mene lääkäriin todistamaan, että kaikki on ok, voi terveystarkastuksen tuloksena olla, että terveydentilasi on potentiaalisesti työhön sopimaton. Vaikka näin ei tapahtuisi, voi myölhemmin käydä niin, että kun tilasi vääränlaisten työjärjestelyjen seurauksena pahenee, et saa mitään vakuutuskorvauksia mistään, koska olet itse estänyt oikeanlaisten jäjrestelyjen teon olemalla menemättä lääkäriin.

Vierailija
5/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän outo. Miksi et menisi?

Vierailija
6/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajan puitteissa sut sit irtisanotaan, kun et toimi kuten työhöntulotarkastuksen osalta et käy hommaa osaltasi läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:48"]

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

[/quote]

 

Peruuttamattomasta ajasta tulee lasku kotiin tain menee työnantajalle, joka voi pidättää summan palkasta.

[/quote]Työnantajakaan ei ole velvollinen maksamaan peruuttamatonta aikaa, jos aika on varattu vastoin asiakkaan ei tutkittavan tahtoa eli tämä on ilmoittanut, ettei aikaa halua. Terkka vastaa silloin itse varaamastaan ja peruuttamattomasta ajasta.

Vierailija
8/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:48"]

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

[/quote]

 

Peruuttamattomasta ajasta tulee lasku kotiin tain menee työnantajalle, joka voi pidättää summan palkasta.

[/quote]Työnantajakaan ei ole velvollinen maksamaan peruuttamatonta aikaa, jos aika on varattu vastoin asiakkaan ei tutkittavan tahtoa eli tämä on ilmoittanut, ettei aikaa halua. Terkka vastaa silloin itse varaamastaan ja peruuttamattomasta ajasta.

[/quote]

Ketjusta ei käy ilmi varattiinko aika yrityksen toimintasuunnitelman mukaan lääkärintarkastukseen vai varattiinko lääkäriaika ap:n vaivan vuoksi. Olis hauska nähdä se terveydenhoitaja, joka pakottaa asiakkaan lääkärin vastaanotolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:53"]

SInun ei tarvitse mennä lääkäriin, jollet halua.

 

Toisaalta jos kyseessä on sellaien vaiva, joka voi vaikuttaa työntekoosi tai johon työntekosi voi vaikuttaa, etkä silti mene lääkäriin todistamaan, että kaikki on ok, voi terveystarkastuksen tuloksena olla, että terveydentilasi on potentiaalisesti työhön sopimaton. Vaikka näin ei tapahtuisi, voi myölhemmin käydä niin, että kun tilasi vääränlaisten työjärjestelyjen seurauksena pahenee, et saa mitään vakuutuskorvauksia mistään, koska olet itse estänyt oikeanlaisten jäjrestelyjen teon olemalla menemättä lääkäriin.

[/quote]

Vaiva on sellainen ettei sille mitään voi edes tehdä, työhön se ei vaikuta mitenkään, sitä paitsi kyseessä vain muutaman kerran kuussa tehtävä työ, muuten teen päätyöni kotoa käsin koneelta. 

Oikeesti en halua, enkä edes ehdi tutkimuksiin koska varsinaisen työni vuoksi menen kuukaudeksi pariksi ulkomaille. Monta kertaa tutkimukset tehty eikä se tutkimalla parane.

Sitä paitsi eikö potilaalla ole oikeus kieltäytyä toimenpiteistä ja tutkimuksista?

Vierailija
10/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:48"]

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

[/quote]

 

Peruuttamattomasta ajasta tulee lasku kotiin tain menee työnantajalle, joka voi pidättää summan palkasta.

[/quote]Työnantajakaan ei ole velvollinen maksamaan peruuttamatonta aikaa, jos aika on varattu vastoin asiakkaan ei tutkittavan tahtoa eli tämä on ilmoittanut, ettei aikaa halua. Terkka vastaa silloin itse varaamastaan ja peruuttamattomasta ajasta.

[/quote]

Ketjusta ei käy ilmi varattiinko aika yrityksen toimintasuunnitelman mukaan lääkärintarkastukseen vai varattiinko lääkäriaika ap:n vaivan vuoksi. Olis hauska nähdä se terveydenhoitaja, joka pakottaa asiakkaan lääkärin vastaanotolle.

[/quote]

Tulotarlastukseen kuului terkkarin aika ja tarvittaessa lääkärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:53"]

SInun ei tarvitse mennä lääkäriin, jollet halua.

 

Toisaalta jos kyseessä on sellaien vaiva, joka voi vaikuttaa työntekoosi tai johon työntekosi voi vaikuttaa, etkä silti mene lääkäriin todistamaan, että kaikki on ok, voi terveystarkastuksen tuloksena olla, että terveydentilasi on potentiaalisesti työhön sopimaton. Vaikka näin ei tapahtuisi, voi myölhemmin käydä niin, että kun tilasi vääränlaisten työjärjestelyjen seurauksena pahenee, et saa mitään vakuutuskorvauksia mistään, koska olet itse estänyt oikeanlaisten jäjrestelyjen teon olemalla menemättä lääkäriin.

[/quote]

Vaiva on sellainen ettei sille mitään voi edes tehdä, työhön se ei vaikuta mitenkään, sitä paitsi kyseessä vain muutaman kerran kuussa tehtävä työ, muuten teen päätyöni kotoa käsin koneelta. 

Oikeesti en halua, enkä edes ehdi tutkimuksiin koska varsinaisen työni vuoksi menen kuukaudeksi pariksi ulkomaille. Monta kertaa tutkimukset tehty eikä se tutkimalla parane.

Sitä paitsi eikö potilaalla ole oikeus kieltäytyä toimenpiteistä ja tutkimuksista?

[/quote]

Yleensä, jos työntekijällä on jokin tutkimusvaiheessa oleva vaiva tai krooninen sairaus, esim. diabetes, niin varmuuden vuoksi lähetän työntekijän hakemaan sopivuuslausunnon lääkäriltä = tarvittaessa lääkärintarkastus. Mitään sen kummempia tutkimuksia tai toimenpiteitä siihen ei liity. Toimintasuunnitelmassa tämä saattaa olla mainittukin.

Vierailija
12/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:48"]

Valitusta? Joku voi valitella, mutta mitä sitten. Sinun ei tarvitse mennä lääkäriin, eikä terkalla ole oikeutta vastoin tahtoasi sinulle aikaa varata. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi edes aikaa perua, koska et ole sitä varannutkaan ja olet ilmoittanut, ettet halua jatkotutkimuksiin.

[/quote]

 

Peruuttamattomasta ajasta tulee lasku kotiin tain menee työnantajalle, joka voi pidättää summan palkasta.

[/quote]Työnantajakaan ei ole velvollinen maksamaan peruuttamatonta aikaa, jos aika on varattu vastoin asiakkaan ei tutkittavan tahtoa eli tämä on ilmoittanut, ettei aikaa halua. Terkka vastaa silloin itse varaamastaan ja peruuttamattomasta ajasta.

[/quote]

Ketjusta ei käy ilmi varattiinko aika yrityksen toimintasuunnitelman mukaan lääkärintarkastukseen vai varattiinko lääkäriaika ap:n vaivan vuoksi. Olis hauska nähdä se terveydenhoitaja, joka pakottaa asiakkaan lääkärin vastaanotolle.

[/quote]Sillä ei ole väliä peruuttamattoman ajan korvaamisen kannalta, mille lääkärille aika varattiin, mikäli asiakas on ilmoittanut, ettei halua lääkäriaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne lääkäriin joudun pakolla niin sanon kyllä että otan lopputilin jos tutkimuksia meinaa. Olen syvästi traumatisoitunut tutkimuksista ja ahdistun pelkästä ajatuksesta. Ei tuo muutaman lisäsatanen kuussa ole tämän ahdistuksen väärti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän