Kotiäidit: Mitä teette aamupäivisin
Kommentit (65)
Aamupalan jälkeen ulos ja sit lounaalle sisälle ja siitä päikkäreille. Joskus jätetään aamu-ulkoilu väliin ja siivotaan.
Leikin lapsen kanssa, käyn kylässä, katson tv:tä, luen kirjaa, siivoan, käydään ulkona jne.
Alle yksivuotiaan kanssa leikitään ja syödään aamupalaa. Kun alkaa väsähtämään, lähdetään kauppaan ja kirpparille vaunuilla tai välillä pyörällä. Päikkäreiden jälkeen lounas. Siinähän se.
Käytän koirat pitkällä lenkillä, sitten siivoilen ja järjestelen, käyn kaupassa, perusaskareita.
Aamupala, lapset leikkii, minä laitan ruuan jos ei ole valmiina, ulos, sisälle syömään, päiväunet. Jos on kerho niin käydään siellä, silloin pitää olla valmis ruoka.
Viedään pyörällä eskarilainen eskariin, jäädään ulos sen jälkeen. Sisälle tullessa teen ruokaa ja leikitään sekä teen kotitöitä samalla.
Aamupala, ulkoilua, pyykinpesua, kotihommia.. sitten ruuan tekoon, kun isommat alkaa tulee koulusta
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:38"]Aaa..kuulostaa ihanalta! Pitää saada vauva :D
[/quote]ei se aina niin ihanaa ole. Onneksi mä pääsen maanantaina töihin.
Syödään aamiainen, siivotaan yhdessä, ja laitetaan pyykkiä, ulos, lounas, leikitään sisällä, päiväunet
Syödään rauhassa aamupala ja katsotaan aamupiirrettyjä joskus parikin tuntia. Siivoan ja lapsi on omassa (aidatussa) kotipihassa. Joskus teen ruoan ennen päikkäreitä jo. Teen vähän töitä tai surffaan netissä. En jaksa aamupäivällä yleensä lähteä mihinkään. Joo saan varmaan hirveästi alapeukkuja, mutta näin tämä meillä menee kesällä.
Aamupala, keittiön siistiminen, sänkyjen petaus ym ja aamupesut, ulos, sisään laittamaan ruokaa tai vaihtoehtoisesti eilisen ruoan lämmitys, lounas ja päiväunet. Jos sataa kaatamalla niin leikitään, piirretään, askarrellaan yms sisällä aamupäivä.
Mä olen kotona 1v:n kanssa, esikoinen koulussa ja olen raskaana. Otan aika rennosti, aamulla syödään aamupala ja saatetaan esikoinen kouluun, sitten tullaan kotiin ja hetki leikitään, jonka jälkeen mennään päikkäreille yhdessä. Siitä kun herätään, lämmitän eilistä ruokaa lounaaksi ja sitten lähdetään hakemaan esikoista. Mä otan rennosti vielä kun voin :)
Siivoan, teen ruuat, hoidan elukat, pesen pyykit, viikkaan puhtaat, pakkaan muuttoa varten, toisin sanoen teen kaikki talossa tarvittavan. Mies tekee todella pitkiä päiviä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:34"]Mitä ruokia teette? Ja juurikin uuniruokia?
[/quote] Makaronilaatikkoa, kiusauksia, lasagnea, talvisin leivinuunissa erilaisia patoja, karjalanpaistia.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:38"]Aaa..kuulostaa ihanalta! Pitää saada vauva :D
[/quote]
Juu, kuulostaa niin seesteiseltä. Kukaan kun ei kirjoittanut siitä, miltä se ruoanlaitto, petaus jne. tuntuu kun pieni vauva kitisee ja vaatii läsnäoloa ja isompi (liikkuva) vauva tai taapero vaatii herkeämätöntä vahtimista ettei pääse satuttamaan itseään tai tekemään tuhojaan. Oikeasti, kaikki tekeminen (muu kuin lapsen kanssa leikkiminen) vaatii ensin sen että mietit, mitä lapsi tekee sillä aikaa ja hommat silti keskeytyy noin tuhat kertaa...
Kerhoaamuina pikainen aamupala, eväät valmiiksi ja isommat lapset kerhoon. Nuorimmaisen kanssa sisällä leikkimistä, pyykinpesua, siivousta, laiskottelua. Ruoan teen valmiiksi, uuni pois päältä/hella kiinni ja kerholaisia hakemaan. Ulkoillaan kerhon jälkeen vielä joku 30-45min ja sitten sisään, ruoka onkin siinä ajassa jäähtynyt sopivaksi. Pienin päiväunille ja isompien kanssa hetkeksi pötköttämään.
No en ole enää, mutta aikoinaan laitoin safkat uuniin kypsymään ja lähdin lasten kanssa ulos.