Ajattelematon mies
Miksi mun mieheni on niin ajattelematon? Tänäkin aamuna olin keittämässä itselleni aamukahvia, kun huomasin, että eiköhän se maitovasikka ollut juonut kaikki maidot, mustana se kahbi ei vain mene... Samaa tapahtuu päivittäin. Hän on työtön ja minä sekä opiskelen, että olen töissä, toivoisin, että kun tulen koulusta/töistä, olisi koti edes suhteellisen siisti, ja ehkä ruoka valmiina.. Mutta ei koskaan. Puhuttu on, hän on vain niin ajattelematon..
N24
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:16"]Kuulostaa tosiaan aika ajattelemattomalta. Miksi olet hänen kanssaan?
[/quote]
Häneaaä on kuitenkin monia hyviä puolia, saa minut aina nauramaan, lohduttaa ja tukee vaikeina aikoina, on rakastava ja hellä, sekä rehellinen... Haluaisin saada hänet ymmärtämään ettei minunkaan voimat vain kaikleen riitä :(
Ap
Ihan vinkkinä, ei todennäköisesti tule muuttumaan. Itse menin eksän kanssa tekemään lapsen, ajattelin että kyllä se muuttuu lapsen myötä viimeistään ja alkaa auttelemaan kotitöissä. Eipä muuttunut ei. Jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Toki voisitte käydä jossain juttelemassa tuosta, ehkä ulkopuolinen ihminen saisi miehen ymmärtämään? Itse aikoinani koitin eksää saada pariterapiaan juuri tuon takia, mutta eipä se siihenkään suostunut.
Aika ajattelematonta olla suhteessa miehen kanssa, joka ei ota osaa parisuhteeseen. Miksi syytät muita omista virheistäsi?
Rupea juomaan kahvisi kerman kanssa. Tuskinpa se miehesi sentään kermoja latkii kaapista?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:36"]
Rupea juomaan kahvisi kerman kanssa. Tuskinpa se miehesi sentään kermoja latkii kaapista?
[/quote]
Niin, mutta kyse oli miehen ajattelemattomuudesta. Sehän se oli tämän jutun pointti.
Jätä (tarra)lappuja muistutukseksi.
En sanois ajattelematonta, tuon ikäinen ja työtön ja tollanen asenne aikaansaamaton se on.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:38"]
[/quote]
Niin, mutta kyse oli miehen ajattelemattomuudesta. Sehän se oli tämän jutun pointti.
[/quote]
Pointti ei ole ajattelemattomuus sinänsä, vaan sen ilmeneminen. Mitä väliä on sellaisella, joka ei ilmene. Jos minä olen umpisurkea laulaja, mutta en koskaan laula, niin mitä väliä laulutaidottomuudellani on? Jos maito-ongelman voi helposti välttää ostamalla kaappiin kermaa, niin hulluahan niin on olla tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:40"]
[/quote]
[/quote]
Pointti ei ole ajattelemattomuus sinänsä, vaan sen ilmeneminen. Mitä väliä on sellaisella, joka ei ilmene. Jos minä olen umpisurkea laulaja, mutta en koskaan laula, niin mitä väliä laulutaidottomuudellani on? Jos maito-ongelman voi helposti välttää ostamalla kaappiin kermaa, niin hulluahan niin on olla tekemättä.
[/quote]
Tarkoitin siis sitä, että AP itse on ajattelematon, koska kyhäsi aloituksen tänne kykenemättä itse miettimään ratkaisua.
No mulla ainakin kävi niin, kun jäin työttömäksi ja uutta työtä ei heti löytynyt, niin lössähdin aivan totaalisesti. Kun elämässä ei ollut rutiineja ja tunsin itseni luuseriksi kun työtä ei ollut. Mä saatoin maata sohvalla koko päivän suunnitellen kuinka voisin siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa, ommella verhot, kutoa villasukkaa... Mutta en vaan saanut mitään aikaiseksi. Saatoin olla yökkäreissä koko päivän.
Sitten kun pääsin töihin, niin kaikki kotityöt ja muut tuli hoidettua taas kunnolla kun sai elämiseen sisältöä ja rytmiä.
Voi olla, että mies tarvitsee listan:
-vie roskat
-hae kaupasta maitoa ja leipää
-laita makroni kiehumaan neljältä
-imuroi eteinen ja keittiö
Nuoret miehet... ei ne osaa aina... älä nalkuta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:16"]
Kuulostaa tosiaan aika ajattelemattomalta. Miksi olet hänen kanssaan?
[/quote]
Niin, oletko ap itsekin ajattelematon? Että mitä helvettiä teet miehelläsi?
M39
Puhut miehesi ajattelemattomuudesta, ja esimerkiksi tarjoat sen, kuinka hän oli edellisenä päivänä mennyt juomaan kaiken maidon.
Kun puhuitte keskenänne tuosta aiheesta, että miksi hän niin oli mennyt tekemään, niin mitä hän vastasi? Sehän tässä on olennaista, jos haluaa tietää, että miksi mies niin oli mennyt tekemään.
Tai asia ihan yleisemmälläkin tasolla: Jos sulla on joitain toiveita miehesi suhteen, ja tuot näitä toiveita esille, niin mitä miehesi niihin vastaa?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:50"]Voi olla, että mies tarvitsee listan:
-vie roskat
-hae kaupasta maitoa ja leipää
-laita makroni kiehumaan neljältä
-imuroi eteinen ja keittiö
Nuoret miehet... ei ne osaa aina... älä nalkuta.
[/quote]
Noihin menee puol tuntia...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No enpä usko, että tuo maitojen juominen on ainoa asia joka aapeetä syö.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No eiköhän siellä jäkaapissa olis jositä kermaa, jos ap haluis käyttää sitä??
M39
Mun miesystävä tekee ihan samaa. Ei ajattele. Saattaa kävellä vaikka kaupasta ulos ilman kantamuksia ja jättää mut kantamaan kaikki kauppakassit. Sillon jos niitä on vaan yksi, niin ei haittaa, mutta jos useampia, niin ois ihan reilua kantaa yhdessä...
Niin, kysehän nyt ei ollut vain tästä maidosta :D Vaikka eilen nimenomaan sanoin hänelle ruoka-aikaan, että muistaisi jättää sitä maitoa aamuksi pikkutilkan minulle. Ja ihan huomiona haluan mainita, että minulla ei siis ole tapana nalkuttaa, vaan pystymme kyllä parisuhteessa keskustella. Kun mainitsen miehelleni, että voisiko hän esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen ja petata sängyn päivän aikana, vastaus on yleensä "okei", mutta mitään ei silti yleensä tapahdu. En pyydä häntä kuuraamaan kämppää putipuhtaaksi, vaan toivon ihan yksinkertaisia juttuja...
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:07"]Niin, kysehän nyt ei ollut vain tästä maidosta :D Vaikka eilen nimenomaan sanoin hänelle ruoka-aikaan, että muistaisi jättää sitä maitoa aamuksi pikkutilkan minulle. Ja ihan huomiona haluan mainita, että minulla ei siis ole tapana nalkuttaa, vaan pystymme kyllä parisuhteessa keskustella. Kun mainitsen miehelleni, että voisiko hän esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen ja petata sängyn päivän aikana, vastaus on yleensä "okei", mutta mitään ei silti yleensä tapahdu. En pyydä häntä kuuraamaan kämppää putipuhtaaksi, vaan toivon ihan yksinkertaisia juttuja...
Ap
[/quote]
Mun mies on samanlainen. Skarppaa aina kun tasaisin väliajoin mitta tulee täyteen ja sanon asiasta. Käy kylläkin töissä ja minä olen äitiyslomalla joten en paljon kotitöiden osalta häneltä vaadi. Ei tämä silti mikään täyshoitola ole. Ja muutenkin sellainen toisen huomioiminen... Esim. jos keitän teetä, kysyn ottaako hänkin. Mies samassa tilanteessa vain keittää itselleen mitään sanomatta ja jos asiasta mainitsee"olisit sanonut että säkin haluut"..,. Huoh!
N26
Kuulostaa tosiaan aika ajattelemattomalta. Miksi olet hänen kanssaan?