Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, pelkäätkö liikkua yksin?

Vierailija
28.08.2015 |

Pelkäätkö nykyään liikkua yksin, kun on tullut ilmi niin paljon raiskauksia ja raiskausyrityksiä?

Mä pelkään ihan jumalattomasti vaikka asunkin todella rauhallisella alueella, jossa en ole tainnut edes nähdä yhtään tummaihoista. Nykyään aina kun liikun jossain ulkona, pälyilen ympärilleni ja ajattelen, että jossain joku vainoaa. Olen jo suunnitellut mitä teen jos joku hyökkää ja olen yrittänyt etsiä maasta mahdollisimman teräväkärkisiä ja isoja kiviä, joilla voi lyödä hyökkääjää :/ En olisi kuvitellut, että Suomessa joutuu tällä tavalla pelkäämään.

Onneksi koiran kanssa ulkoillessa ei tarvitse pelätä, tuskin noi hullut raiskaajat kuitenkaan ekana hyökkää koiranomistajan kimppuun jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kellonajasta ja paikasta. Joskus.

Vierailija
2/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Vältän liikkumista ulkona klo 19 jälkeen.. Kiitos vtusti tästä rikkaasta kulttuurista josta saamme nauttia

Vierailija
4/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:15"]Riippuu kellonajasta ja paikasta. Joskus.
[/quote]

Vantaan raiskausyritys tapahtui klo 14.20 ja Espoon 19.30, joten ei kellonajallakaan tunnu enää olevan merkitystä. Ap

Vierailija
5/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeellä jännittää, mutta koira turvana.

Vierailija
6/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pelännyt. Koirien kanssa kuljen paljon iltaisin ja öisin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa otin mattopuukon matkaan. Että jotenkin tuo jatkuva uutisointi on itseeni vaikuttanut. En vieläkään pelkää/odota jonkun hyökkäävän kimppuuni, mutta olen varustautunut nyt itsepuolustusta varten.

Vierailija
7/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin ja joskus harvoin öisin liikun vain kaupungin kaduilla, joilla en pelkää väkivaltaa. Joskus pienten puistojen (ovat lähelläni) läpi iltaisin mennessä voi tuntua pelottavalta, mutta sekin on lähinnä naurettavaa pelkoa, koska ovat pieniä kaupunkipuistoja. Kaupunkimetsässä en sitten liikukaan iltaisin edes lenkillä.

Vierailija
8/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ravintolatyöntekijä, että joudun paljon kulkemaan yksin illalla-öisin. Ehkä mä olen tottunut.

Mä asun Koivukylässä ja työmatka kulkee myös Kaisaniemenpuiston läpi toisinaan.

Olen väsynyt jalkainen pullero. Nyt tässä duunissa 21 vuotta, eikä kertaakaan uhkaavaa tilannetta miesten puolelta.

Enemmän mä pelkään kännisiä keski-ikäisiä naisia, joista lähtee elämää helvetisti, kun HÄN on mokannut ravintolassa ja tietenkin se on henkilökunnan syy.

Vierailija
9/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

En pelkää.

Asun keskikokoisen kaupungin keskustassa. Sen jälkeen pelkäsin vähän aikaa kun kimppuuni oli hyökännyt erittäin mustasukkainen mies, jonka kanssa kävin 2 kertaa treffeillä. Suomalainen mies.

Vierailija
10/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]En ole ikinä pelännyt. Koirien kanssa kuljen paljon iltaisin ja öisin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa otin mattopuukon matkaan. Että jotenkin tuo jatkuva uutisointi on itseeni vaikuttanut. En vieläkään pelkää/odota jonkun hyökkäävän kimppuuni, mutta olen varustautunut nyt itsepuolustusta varten.
[/quote]

Mun tietääkseni puukkoa ei saa kantaa mukana ilman syytä? Eli jos joku hyökkää ja käytät sitä, niin sut voidaan tuomita? Sen takia oon etsinyt mahdollisimman teräviä ja isoja kiviä maasta, joita voisi olla muutenkin sillä hetkellä maassa. Silloin se olisi itsepuolustusta eikä suunniteltua väkivallan käyttöä. En kyllä tiedä meneekö noin, joku asiasta tietävä voisi kertoa tarkemmin? Ap

Vierailija
11/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]En ole ikinä pelännyt. Koirien kanssa kuljen paljon iltaisin ja öisin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa otin mattopuukon matkaan. Että jotenkin tuo jatkuva uutisointi on itseeni vaikuttanut. En vieläkään pelkää/odota jonkun hyökkäävän kimppuuni, mutta olen varustautunut nyt itsepuolustusta varten.
[/quote]

Mun tietääkseni puukkoa ei saa kantaa mukana ilman syytä? Eli jos joku hyökkää ja käytät sitä, niin sut voidaan tuomita? Sen takia oon etsinyt mahdollisimman teräviä ja isoja kiviä maasta, joita voisi olla muutenkin sillä hetkellä maassa. Silloin se olisi itsepuolustusta eikä suunniteltua väkivallan käyttöä. En kyllä tiedä meneekö noin, joku asiasta tietävä voisi kertoa tarkemmin? Ap
[/quote]
Ei saakaan. Mutta en ota sitä esille ilman syytä. Kukaan ei siis saa tietää mun kantaneen sitä. Jos taas tulee tilanne, että käytän sitä itsepuolustukseen, niin ihan sama. Mielummin otan jonkun sakon hallussapidosta (tai vaikka sen käyttämisestä) kuin joudun raiskatuksi.

Ja keksiihäb mattopuukolle miljoona syytä, miksi se on "unohtunut" taskuun.

Vierailija
12/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]En ole ikinä pelännyt. Koirien kanssa kuljen paljon iltaisin ja öisin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa otin mattopuukon matkaan. Että jotenkin tuo jatkuva uutisointi on itseeni vaikuttanut. En vieläkään pelkää/odota jonkun hyökkäävän kimppuuni, mutta olen varustautunut nyt itsepuolustusta varten. [/quote] Mun tietääkseni puukkoa ei saa kantaa mukana ilman syytä? Eli jos joku hyökkää ja käytät sitä, niin sut voidaan tuomita? Sen takia oon etsinyt mahdollisimman teräviä ja isoja kiviä maasta, joita voisi olla muutenkin sillä hetkellä maassa. Silloin se olisi itsepuolustusta eikä suunniteltua väkivallan käyttöä. En kyllä tiedä meneekö noin, joku asiasta tietävä voisi kertoa tarkemmin? Ap [/quote] Ei saakaan. Mutta en ota sitä esille ilman syytä. Kukaan ei siis saa tietää mun kantaneen sitä. Jos taas tulee tilanne, että käytän sitä itsepuolustukseen, niin ihan sama. Mielummin otan jonkun sakon hallussapidosta (tai vaikka sen käyttämisestä) kuin joudun raiskatuksi. Ja keksiihäb mattopuukolle miljoona syytä, miksi se on "unohtunut" taskuun.

[/quote]

Sitä saattaa joutua ihan istumaankin taposta.

Suomessa on valittavan nurinkurista toimintaa itsesuojelun kohdalla. Tai yleensäkään väkivaltarikosten tuomiot. Ne on perseestä ja syvältä sieltä.

Vierailija
13/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut hieman pelkäämään, mutta en sen takia rajoita kulkemisiani. Olen liian "ylpeä" tekemään niin. Kenelläkään ei ole oikeutta koskea minuun. Olen kyllä itsekin hieman miettinyt miten käyttäytyisin raiskaustilanteessa... Voisi olla kyllä hyvä mennä jollekin itsepuolustuskurssille joskus. 

Vierailija
14/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]En ole ikinä pelännyt. Koirien kanssa kuljen paljon iltaisin ja öisin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa otin mattopuukon matkaan. Että jotenkin tuo jatkuva uutisointi on itseeni vaikuttanut. En vieläkään pelkää/odota jonkun hyökkäävän kimppuuni, mutta olen varustautunut nyt itsepuolustusta varten. [/quote] Mun tietääkseni puukkoa ei saa kantaa mukana ilman syytä? Eli jos joku hyökkää ja käytät sitä, niin sut voidaan tuomita? Sen takia oon etsinyt mahdollisimman teräviä ja isoja kiviä maasta, joita voisi olla muutenkin sillä hetkellä maassa. Silloin se olisi itsepuolustusta eikä suunniteltua väkivallan käyttöä. En kyllä tiedä meneekö noin, joku asiasta tietävä voisi kertoa tarkemmin? Ap [/quote] Ei saakaan. Mutta en ota sitä esille ilman syytä. Kukaan ei siis saa tietää mun kantaneen sitä. Jos taas tulee tilanne, että käytän sitä itsepuolustukseen, niin ihan sama. Mielummin otan jonkun sakon hallussapidosta (tai vaikka sen käyttämisestä) kuin joudun raiskatuksi. Ja keksiihäb mattopuukolle miljoona syytä, miksi se on "unohtunut" taskuun.

[/quote] Minä joudun töissä käyttämään puukkoa ja mattoveistä, ja on joskus unohtunut laukkuun jompikumpi kun olen joutunut vaihtamaan työaluetta. Kai sitä vois unohtaa sellaisen vähän niinku tarkoituksella laukkuun tällaisia tilanteita varten... 

Vierailija
15/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Osaan liikkua kotikaupunkini (Hki) keskustassa ja välttää riskialueita. Luotan myös siihen, että osaan pitää puoleni. Kotikulmilla pelkään vielä vähemmän. 

Vierailija
16/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää on ehkä oikea sana kuvailemaan tunteita ja ajatuksia ! Eikä chihuahua ole mikään varsinainen suojelukoira  , vaikka voisikin hyvällä tuurilla onnistua puremaan hyökkääjää teepusseihin pikku naskaleillaan ja ( ja se tekee kipeää myös kutaleelle tai retaleelle taatusti )  

Vierailija
17/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi pippurisumutetta turvaksi? 

Vierailija
18/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkoa taikka muuta sellaista teräasetta, joka on tarkoitettu työvälineeksi tai muuhun hyväksyttävään käyttöön mutta joka soveltuu henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen suorittamiseen tai sellaisella rikoksella uhkaamiseen, ei saa pitää hallussa yleisellä paikalla tai yleisessä kokouksessa taikka muussa julkisessa tilaisuudessa, ellei se ole välttämätöntä työn vuoksi tai hallussa pitämiseen ole muuta hyväksyttävää perustetta.

Joka 4 §:n vastaisesti pitää hallussaan puukkoa tai muuta sanotussa pykälässä tarkoitettua teräasetta, on tuomittava teräaseen hallussapidosta yleisellä paikalla sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Eli eipä mattoveitsellä heilumisesta kamalasti linnaa tule.

Vierailija
19/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pelkäsin kyllä. Nyt olen kuitenkin ravintola-alalla, joten joudun usein tulemaan iltamyöhään kotiin. Itse matka ei sinällään jännitä, sillä kävelen alueella missä ei juuri ketään liiku.

Vierailija
20/85 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Ja inhoan sitä ylikaiken. Lenkeillä käyn vain koirien kanssa. Pelkään myös koirien puolesta, kun oli sitä yhtä haukkuvaa koiraa heitelty kivillä yms. Ja kyllä sydän on syrjällään, kun ajattelen tyttärieni joskus kävelevän yksin kaduilla. Pakko hakea virosta sumutteet kaikille. Inhottavaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä