Nainen, pelkäätkö liikkua yksin?
Pelkäätkö nykyään liikkua yksin, kun on tullut ilmi niin paljon raiskauksia ja raiskausyrityksiä?
Mä pelkään ihan jumalattomasti vaikka asunkin todella rauhallisella alueella, jossa en ole tainnut edes nähdä yhtään tummaihoista. Nykyään aina kun liikun jossain ulkona, pälyilen ympärilleni ja ajattelen, että jossain joku vainoaa. Olen jo suunnitellut mitä teen jos joku hyökkää ja olen yrittänyt etsiä maasta mahdollisimman teräväkärkisiä ja isoja kiviä, joilla voi lyödä hyökkääjää :/ En olisi kuvitellut, että Suomessa joutuu tällä tavalla pelkäämään.
Onneksi koiran kanssa ulkoillessa ei tarvitse pelätä, tuskin noi hullut raiskaajat kuitenkaan ekana hyökkää koiranomistajan kimppuun jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:45"]4§
Puukkoa taikka muuta sellaista teräasetta, joka on tarkoitettu työvälineeksi tai muuhun hyväksyttävään käyttöön mutta joka soveltuu henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen suorittamiseen tai sellaisella rikoksella uhkaamiseen, ei saa pitää hallussa yleisellä paikalla tai yleisessä kokouksessa taikka muussa julkisessa tilaisuudessa, ellei se ole välttämätöntä työn vuoksi tai hallussa pitämiseen ole muuta hyväksyttävää perustetta.
7§
Joka 4 §:n vastaisesti pitää hallussaan puukkoa tai muuta sanotussa pykälässä tarkoitettua teräasetta, on tuomittava teräaseen hallussapidosta yleisellä paikalla sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Eli eipä mattoveitsellä heilumisesta kamalasti linnaa tule.
[/quote]
Mutta mitäs jos satutkin vahingossa tappamaan sen raiskaajan, kun paniikissa käytätkin sitä puukkoa? Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:48"]Ennen pelkäsin kyllä. Nyt olen kuitenkin ravintola-alalla, joten joudun usein tulemaan iltamyöhään kotiin. Itse matka ei sinällään jännitä, sillä kävelen alueella missä ei juuri ketään liiku.
[/quote]
Tommoset alueet on mun mielestä just pahimpia missä ei yleensä liiku ihmisiä, ei saa apua millään jos joku päättää hyökätä kimppuun. Mua ei ainakaan pelota niin paljoa alueilla, joissa liikkuu paljon ihmisiä kuin sellaisissa joissa ei liiku ketään. Ap
Tämä ketju pitäisi ilmiantaa. Syynä on maahanmuuttajiin kohdistuva väkivallan uhka. Jos joku raiskaa, ei häntä tappaa saa. Itsepuolustus pitää suhteuttaa tekijän voimatasoon.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:10"]Tämä ketju pitäisi ilmiantaa. Syynä on maahanmuuttajiin kohdistuva väkivallan uhka. Jos joku raiskaa, ei häntä tappaa saa. Itsepuolustus pitää suhteuttaa tekijän voimatasoon.
[/quote]
Höpö höpö. Ei tässä kukaan ole ketään tappamassa, vaan keskustellaan mikä on sallittua itsepuolustusta jos tuollainen tilanne tulisi vastaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:10"]Tämä ketju pitäisi ilmiantaa. Syynä on maahanmuuttajiin kohdistuva väkivallan uhka. Jos joku raiskaa, ei häntä tappaa saa. Itsepuolustus pitää suhteuttaa tekijän voimatasoon. [/quote] Höpö höpö. Ei tässä kukaan ole ketään tappamassa, vaan keskustellaan mikä on sallittua itsepuolustusta jos tuollainen tilanne tulisi vastaan. Ap
[/quote]
Puskaraiskaajia vastaan puolustautumisessa on myös selvästi rasistinen motiivi, koska suomalainen mies raiskaa useammin lähisuhteessa vanhan tutun, ehkä puolisonsa.
Itse en ole kovinkaan isokokoinen (saati keskikokoinen) ja jos joku koittaisi minut raiskata, niin voi olla ettei rimpuilusta välttämättä tulisi mitään. Tai siitä että koittaa hakata. Jos minulla olisi puukko tuossa tilanteessa niin kyllä varmasti puukottaisin. Voi kyllä olla etten paniikissa kamalasti miettisi että mihin sen puukon törkkään, ja siitä voisi tulla aika pahat vauriot. Jos minä saisin syytökset tuosta niin olisi se kyllä aika kohtuutonta...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:30"]Itse en ole kovinkaan isokokoinen (saati keskikokoinen) ja jos joku koittaisi minut raiskata, niin voi olla ettei rimpuilusta välttämättä tulisi mitään. Tai siitä että koittaa hakata. Jos minulla olisi puukko tuossa tilanteessa niin kyllä varmasti puukottaisin. Voi kyllä olla etten paniikissa kamalasti miettisi että mihin sen puukon törkkään, ja siitä voisi tulla aika pahat vauriot. Jos minä saisin syytökset tuosta niin olisi se kyllä aika kohtuutonta...
[/quote]
Suomen lain mukaan sä tosiaan saisit siitä syytteet, on tää vaan niin hullua.. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:30"]
Itse en ole kovinkaan isokokoinen (saati keskikokoinen) ja jos joku koittaisi minut raiskata, niin voi olla ettei rimpuilusta välttämättä tulisi mitään. Tai siitä että koittaa hakata. Jos minulla olisi puukko tuossa tilanteessa niin kyllä varmasti puukottaisin. Voi kyllä olla etten paniikissa kamalasti miettisi että mihin sen puukon törkkään, ja siitä voisi tulla aika pahat vauriot. Jos minä saisin syytökset tuosta niin olisi se kyllä aika kohtuutonta...
[/quote]
Tämä ei ole edes pahimmasta päästä. Uutisissa oli pari vuotta sitten juttu, kun murtovaras murtautui sisään parvekkeen kautta. Omistaja heräsi kolinaan. Kun omistaja lähestyi varasta, tämä pippurisumutti omistajan silmiin. Omistaja huitoi puukolla ja varas sai ilmarinnan. Varas vei omaisuutta eikä palauttanut tai pystynyt korvaamaan ikinä, koska tavaraa ei lyötynyt. Kun oikeusjuttu tuli, omistaja sai isomman rangaistuksen kuin varas. Jos vankilatuomio olisi tullut molemmille, varas olisi päässyt aiemmin pois ja olisi voinut rauhassa ryöstää lisää sillä välin kun omistaja on vankilassa kotinsa puolustamisesta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:30"]Itse en ole kovinkaan isokokoinen (saati keskikokoinen) ja jos joku koittaisi minut raiskata, niin voi olla ettei rimpuilusta välttämättä tulisi mitään. Tai siitä että koittaa hakata. Jos minulla olisi puukko tuossa tilanteessa niin kyllä varmasti puukottaisin. Voi kyllä olla etten paniikissa kamalasti miettisi että mihin sen puukon törkkään, ja siitä voisi tulla aika pahat vauriot. Jos minä saisin syytökset tuosta niin olisi se kyllä aika kohtuutonta...
[/quote] Suomen lain mukaan sä tosiaan saisit siitä syytteet, on tää vaan niin hullua.. Ap
[/quote] No on todellakin. Mutta kyllä ottaisin mielummin ne syytteet kuin tulisin väkisin otetuksi... :( Pahemmat traumat siitä raiskauksesta kuitenkin tulee.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:35"]
[/quote]
Tämä ei ole edes pahimmasta päästä. Uutisissa oli pari vuotta sitten juttu, kun murtovaras murtautui sisään parvekkeen kautta. Omistaja heräsi kolinaan. Kun omistaja lähestyi varasta, tämä pippurisumutti omistajan silmiin. Omistaja huitoi puukolla ja varas sai ilmarinnan. Varas vei omaisuutta eikä palauttanut tai pystynyt korvaamaan ikinä, koska tavaraa ei lyötynyt. Kun oikeusjuttu tuli, omistaja sai isomman rangaistuksen kuin varas. Jos vankilatuomio olisi tullut molemmille, varas olisi päässyt aiemmin pois ja olisi voinut rauhassa ryöstää lisää sillä välin kun omistaja on vankilassa kotinsa puolustamisesta.
[/quote] Ihmisiltä puuttuu selkeästi käsitys siitä mikä on oikein ja mikä väärin... :(
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:35"]
[/quote]
[/quote]
En löytänyt artikkelia, jonka joskus tulostin. Siinä spekuloitiin tuon omaisuuden osalta ja miten varas voisi hyökätä uudelleen paremmin eväin, kun toinen kalterien takana.
En todellakaan pelkää liikkua yksin, päin vastoin liikun mielelläni yksin. Enemmän pelottaa että en olisikaan yksin.
Tampereella saa olla turvassa, täällä en pelkää :) yö aikoihin en menisi liikkumaan yksin puistoihin jne. Helsingissä taas en liikkuisi ollenkaan yksin yöllä :) mutta saa nähdä jos pakolaisia alkaa tampereellekin enemmän leviämään uskaltaako sitten enään niin vapaasti liikkua
Onko tapahtunut sellainen ihme että suomalainen valkoihoinen mies ei enää raiskaa ollenkaan?? Jessus mitä jengiä täällä...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:33"]
[/quote] Suomen lain mukaan sä tosiaan saisit siitä syytteet, on tää vaan niin hullua.. Ap
[/quote] No on todellakin. Mutta kyllä ottaisin mielummin ne syytteet kuin tulisin väkisin otetuksi... :( Pahemmat traumat siitä raiskauksesta kuitenkin tulee.
[/quote]
Siis kaikella kunnioituksella, jokainenhan reagoi eri lailla asioihin, mutta enpä varsinaisesti toivo, että joutuisin tappamaan ihmisen. Vaikka sitten itsepuolustukseksi, mutta se on sellainen asia jota ei vaan saa takaisin. Jos tyyppi ei ole ihan mielipuoli lähtee suosiolla litomaan siinä vaiheessa kun puukko tulee esiin. Jenkeissähän on niin omituiset lait, että aseellisessa itsepuolustuksessa kannattaa ennemmin tappaa kuin vahingoittaa, silloin oikeus katsoo että tilanne on ollut riittävän vakava. Sairas maailma. Mutta mieluummin tulisin silti raiskatuksi uudestaan kuin ottaisin joltakin hengen.
En pelkää. Osaan myös tarvittaessa puolustaa itseäni, mutta siihen ei ole koskaan ollut tarve.
en
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:15"]
Pelkäätkö nykyään liikkua yksin, kun on tullut ilmi niin paljon raiskauksia ja raiskausyrityksiä? Mä pelkään ihan jumalattomasti vaikka asunkin todella rauhallisella alueella, jossa en ole tainnut edes nähdä yhtään tummaihoista. Nykyään aina kun liikun jossain ulkona, pälyilen ympärilleni ja ajattelen, että jossain joku vainoaa. Olen jo suunnitellut mitä teen jos joku hyökkää ja olen yrittänyt etsiä maasta mahdollisimman teräväkärkisiä ja isoja kiviä, joilla voi lyödä hyökkääjää :/ En olisi kuvitellut, että Suomessa joutuu tällä tavalla pelkäämään. Onneksi koiran kanssa ulkoillessa ei tarvitse pelätä, tuskin noi hullut raiskaajat kuitenkaan ekana hyökkää koiranomistajan kimppuun jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:33"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:30"]Itse en ole kovinkaan isokokoinen (saati keskikokoinen) ja jos joku koittaisi minut raiskata, niin voi olla ettei rimpuilusta välttämättä tulisi mitään. Tai siitä että koittaa hakata. Jos minulla olisi puukko tuossa tilanteessa niin kyllä varmasti puukottaisin. Voi kyllä olla etten paniikissa kamalasti miettisi että mihin sen puukon törkkään, ja siitä voisi tulla aika pahat vauriot. Jos minä saisin syytökset tuosta niin olisi se kyllä aika kohtuutonta...
[/quote] Suomen lain mukaan sä tosiaan saisit siitä syytteet, on tää vaan niin hullua.. Ap [/quote] No on todellakin. Mutta kyllä ottaisin mielummin ne syytteet kuin tulisin väkisin otetuksi... :( Pahemmat traumat siitä raiskauksesta kuitenkin tulee. [/quote] Siis kaikella kunnioituksella, jokainenhan reagoi eri lailla asioihin, mutta enpä varsinaisesti toivo, että joutuisin tappamaan ihmisen. Vaikka sitten itsepuolustukseksi, mutta se on sellainen asia jota ei vaan saa takaisin. Jos tyyppi ei ole ihan mielipuoli lähtee suosiolla litomaan siinä vaiheessa kun puukko tulee esiin. Jenkeissähän on niin omituiset lait, että aseellisessa itsepuolustuksessa kannattaa ennemmin tappaa kuin vahingoittaa, silloin oikeus katsoo että tilanne on ollut riittävän vakava. Sairas maailma. Mutta mieluummin tulisin silti raiskatuksi uudestaan kuin ottaisin joltakin hengen.
[/quote] Jos joku suunnittelee raiskaavansa, niin hänellä ei periaatteessa ole edes oikeutta elää. Raiskaus todennäköisesti pilaisi minun oman elämäni, joten en varmaankaan hirveästi katuisi jos joku koittaisi minut raiskata, ja kuolisi. En minäkään toivo että joutuisin tappamaan jonkun, mielumminhan se raiskaaja saisi jäädä henkiin että voisi kärsiä rangaistuksensa, mutta jos näin sattuisi vahingossa käymään, niin tuntisin sen silti olevan oikeutettua. Enkä kokisi että olisin tehnyt tuossa tilanteessa mitään väärää. En välttämättä paniikissa osaisi laskelmoida että mihin kannattaa tähdätä (oli sitten aseena kivi, rikkoutunut kaljapullo tms.)..-
En.