Nainen, pelkäätkö liikkua yksin?
Pelkäätkö nykyään liikkua yksin, kun on tullut ilmi niin paljon raiskauksia ja raiskausyrityksiä?
Mä pelkään ihan jumalattomasti vaikka asunkin todella rauhallisella alueella, jossa en ole tainnut edes nähdä yhtään tummaihoista. Nykyään aina kun liikun jossain ulkona, pälyilen ympärilleni ja ajattelen, että jossain joku vainoaa. Olen jo suunnitellut mitä teen jos joku hyökkää ja olen yrittänyt etsiä maasta mahdollisimman teräväkärkisiä ja isoja kiviä, joilla voi lyödä hyökkääjää :/ En olisi kuvitellut, että Suomessa joutuu tällä tavalla pelkäämään.
Onneksi koiran kanssa ulkoillessa ei tarvitse pelätä, tuskin noi hullut raiskaajat kuitenkaan ekana hyökkää koiranomistajan kimppuun jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.
Kommentit (85)
Pelkään, mutta pelko ei kohdistu pelkästään mamuihin. Lenkillä minulla on onneksi turvana 2 isoa koiraa, joten silloin tunnen oloni turvalliseksi. Esim. Baarin jälkeen kuljen suoraa päätä taksitolpalle tai bussipysäkille ja yleensä vielä jonkun kaverin kanssa. En uskaltaisi lähteä yksin kuljeskelemaan pimeällä mihinkään.
Rikos kuin rikos, mutta ihmettelen miksi esim. 3 vuotta sitten ollut tällaista hysteriaa. Käykää tilastokeskuksen sivuilla katsomassa rikosten määriä eriteltyinä ja huomaatte että samoissa luvuissa on jo pysytty vuosia. Aina pitää olla maalaisjärkeä ja minimoida rikoksen uhriksi joutuminen, mutta tilanne ei ole muuttunut miksikään. Ehkäpä uutisointi ja "maahanmuuttokriittisten" masinoitu some lietsonta on vaikuttanut ihmisten tuntemuksiin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:33"]Suomen lain mukaan sä tosiaan saisit siitä syytteet, on tää vaan niin hullua.. Ap
[/quote]
Onhan se hullua, mutta jos ei ole todistajia ja toinen kuolee sinun yhteen puukonheilautukseen, etkä sinä ehdi saada naarmua kummempaa, niin millä todistat itsesi puolesta?
[/quote]
Varmaan poistuisin paikalta vähin äänin...
En pelkää. Liikun aina yksin, koska minulla ei ole ystäviä. Koska olen välttynyt kaikilta sosiaalisilta suhteilta tähän asti, joskin vastoin tahtoani, uskon etten ole kiinnostava edes raiskaajan näkökulmasta. Minua ei ole koskaan yritetty iskeä, joten rumuuteni toimii myös positiivisesti suojaten minua.
Pelkään. Nyt kun fysiikka ei ole kunnossa, niin olen ruvennut pelkämään paljonkin.
Pelkään myös hyvin hyvin paljon tyttäreni puolesta. Hän on tälläkin hetkellä Hesassa(sori, mut se on Hesa maalaisille), ja pelkään ettei hän pääse ehjin nahoin sieltä.
Veitsellä vaan vehje irti, jos joku yrittää. Ei ainakaan yritä uudestaan. No ei...varmaan ensin tulisi mieleen potkaista munille niin kovaa kun pystyy.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 20:00"]
Veitsellä vaan vehje irti, jos joku yrittää. Ei ainakaan yritä uudestaan. No ei...varmaan ensin tulisi mieleen potkaista munille niin kovaa kun pystyy.
[/quote]
eli vastauksesi on , että rakastat liikkua pimeällä yksin ja väkivaltaa?
Olen 156 cm pitkä nainen, painan 47 kg ja ranteeni ovat mieheni sanoin "kuin vauvalla". En osaa mitään itsepuolustuslajeja ja inhoan yksin ulkona liikkumista. Pelkään ihan kauheasti iltavuorosta kotiin lähtöä pimeinä iltoina ja matkaa työpaikalta lähimmälle bussipysäkille, sillä joudun kulkemaan tosi pelottavan reitin, jossa on pitkä valoton osuus puiston vieressä.
Minun kimppuuni on kerran hyökätty, olin opiskelija silloin ja illalla palaamasta kotiin siivoustöistä ja joku nisti tuli muka pummaamaan tupakkaa, mutta vei heti koko reppuni heti kun sai siitä otteen. Repussa ei ollut tuolloin muuta kuin bussikorttini ja vaihtovaatteita, lompakko oli silloin onneksi taskussa. Minulle ei käynyt tuolloin säikähdystä pahemmin.
En pelkää. Kimppuuni on käyty kerran - Helsingin keskustassa iltakuudelta, lähes kaksikymmentä vuotta sitten (hyi kun olen vanha!) humalainen kantasuomalainen mies yritti kuristaa. Se säikäytti vähäksi aikaa ja herätti loppujen lopuksi terveen itsesuojeluvaiston. En oikaise puistojen tai pimeiden sivukujien kautta, mutta siihen ei vaikuta viimeaikaiset uutisoinnit mitenkään. Olen myös asunut Lontoossa alueella, joka on rauhattomampi kuin mikään Itä-Helsingin "mamulähiöistä", enkä pelännyt sielläkään liikkua öisin. Pitää tiedostaa mahdolliset uhat, välttää turhia vaaranpaikkoja ja pitää huolta myös kavereista.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 05:47"]
Tampereella saa olla turvassa, täällä en pelkää :) yö aikoihin en menisi liikkumaan yksin puistoihin jne. Helsingissä taas en liikkuisi ollenkaan yksin yöllä :) mutta saa nähdä jos pakolaisia alkaa tampereellekin enemmän leviämään uskaltaako sitten enään niin vapaasti liikkua
[/quote]
Onko tämä vitsi? Juuri Tampereella on tapahtuneet Suomen pahimmat, somalien tekemät raiskaus- ja henkirikokset!!
Pelkään vastaantulijoiden puolesta. Olen äkkipikaista tyyppiä, ja olen harrastanut taistelulajeja, nyrkkeilyä ym monta kymmentä vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:41"]En. Osaan liikkua kotikaupunkini (Hki) keskustassa ja välttää riskialueita. Luotan myös siihen, että osaan pitää puoleni. Kotikulmilla pelkään vielä vähemmän.
[/quote]
Mitkä ovat mielestäsi riskialueita Helsingissä? Itse en liiku jalkaisin puolenyön jälkeen aseman kulmilla, Kaisaniemessä tai Pitkänsillan pohjoispuolella.
En pelkää. En ole kokenut mitään syytä pelätä. Mitä nyt tulee tähän "omg, mamu tulee ja raiskaa", niin mun mielestä sama asia kuin pelkäisin koko ajan että jäisi auton alle.
En pelkää liikkua yksin, ei ole tullut mieleenkään että se jollain tavalla pelottaisi. Ainoastaan yöllä pimeässä pelottaa liikkua yksin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:41"]En. Osaan liikkua kotikaupunkini (Hki) keskustassa ja välttää riskialueita. Luotan myös siihen, että osaan pitää puoleni. Kotikulmilla pelkään vielä vähemmän. [/quote] Mitkä ovat mielestäsi riskialueita Helsingissä? Itse en liiku jalkaisin puolenyön jälkeen aseman kulmilla, Kaisaniemessä tai Pitkänsillan pohjoispuolella.
[/quote]
Niin, kyllähän esim Hakaniemi on ihan järkyttävän pelottavaa ja turvatonta aluetta. :)
Voi kyllä olla, että jos joutuisin tilanteeseen, jossa kimppuuni hyökättäisiin sairaalaan lähtisi hyökkääjä enkä minä. En ole väkivaltainen, mutta tiedän kyllä refleksini ja tempperamenttini. Käy käsiksi ja saat nyrkistä tai kättä pidemmästä. Suomi-nainen PERKELE xD
Pelkään :( Vihaan sitä, että olen tällainen pelkuri, mutta millä tästä eroon pääsisikään? Toisaalta lohduttaudun sillä, että jos joku minut yrittää raiskata niin ainakin vahingoitan sitä pikkupaskaa niin vakavasti kuin vain ikinä osaan ja pystyn.
N18
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 20:23"]
En pelkää. En ole kokenut mitään syytä pelätä. Mitä nyt tulee tähän "omg, mamu tulee ja raiskaa", niin mun mielestä sama asia kuin pelkäisin koko ajan että jäisi auton alle.
[/quote]
Sä voit ihan itse vaikuttaa siihen jäätkö auton alle vai et.
Olen vähän sarjamurhaajan näköinen pullukka mies joka harrastaa kuntoilua. ihan päivälläkin lenkkipolulla naiset ovat kauhistuneen oloisia kohdatessa tai minun saavuttaessa heitä ( Olen entinen yleisurheilija vaikka näytän sohvaperunalta) Öisin liikkuessani tilanne on vielä kuumottavampi naisille :D
sanoisin , että 96% pelosta on täysin turhaa.