Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit nyt n.16 vuotias ,mihin ammattiin haluaisit kouluttautua?

Vierailija
18.03.2022 |

Itse jos oisin tajunnut ,miten lahjakas oon matematiikassa olisin hallunnut olla ilmatorjunnassa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä 16-vuotiaana tarvitse tietää. Lukiossa käsitys ehtii muodostua.

Eivät kaikki halua mennä lukioon. Lukio on kuitenkin vain yleissivistävä koulu, jossa on aikaa miettiä mihin haluaisi ja mihin kykenisi.

Olin aikoinani meidän luokan ainoa, joka ei mennyt lukioon, vaan menin kauppikseen. Valmistuin sieltä laskentapuolelta hyvillä arvosanoilla ja pääsin koulutusta vastaavaan hyvään työpaikkaan nopeasti kiinni. Vaihtoehtoja työpaikoista olisi ollut paljon ja pienellä lisäkoulutuksella vielä lisää, mutta päätin kouluttautua uudelleen täydellisen toiselle alalle. Siinä edellinen koulutukseni ja osaamiseni olivat todella hyvä apu. Olin työllistetty jo ennen kuin valmistuin ja työttömyyttä ei alalla ole varmasti minun elinikänäni.

Vierailija
42/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä 16-vuotiaana tarvitse tietää. Lukiossa käsitys ehtii muodostua.

Tyttärelläni on kirjoitukset juuri nyt ja hänellä ei ole mitään käsitystä mikä olisi hänen tulevaisuuden ala. Hänellä on pitkä matikka, fysiikka ja kemia, mutta ei silti mitään selkeitä ideoita tulevasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki halua mennä lukioon. Lukio on kuitenkin vain yleissivistävä koulu, jossa on aikaa miettiä mihin haluaisi ja mihin kykenisi.

Ei lukio enää ole yleissivistävä koulu. Se on nykyään matematiikan preppauslaitos.

Vierailija
44/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lukio enää ole yleissivistävä koulu. Se on nykyään matematiikan preppauslaitos.

Kyllä siellä on aika paljon muitakin aineita kuin matikka, joten kyllästytti on yleissivistävä koulu. Lukioita on myös erilaisilla painotuksilla ja kaikki eivät liity matematiikkaan.

Vierailija
45/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on aika paljon muitakin aineita kuin matikka, joten kyllästytti on yleissivistävä koulu. Lukioita on myös erilaisilla painotuksilla ja kaikki eivät liity matematiikkaan.

Aha. Et selvästikään ole perillä koulumaailmasta ja sen tapahtumista.

Vierailija
46/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisin ysiltä oleva, niin sen tietäisin, että lukioon en lähtisi. Enkä lähtenyt teininäkään. Olisin varmasti pyrkinyt johonkin puutarhapuolen oppilaitokseen, sillä se ala kiinnosti jos silloin, mutta lähin koulu, jossa olisi ollut minua kiinnostavia opintoja, oli Lepaalla ja en halunnut lähteä silloin sinne ystävieni luota.

Vierailija
47/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Et selvästikään ole perillä koulumaailmasta ja sen tapahtumista.

Olen minä jotenkin, kun talossa on kolme teiniä, joista kaksi on lukiossa. :) Entä sinä?

Vierailija
48/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviisoriksi ja sitten apteekkariksi. 

Vierailija
49/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikkaa, mutta miten sitä olisi lukenut vuonna 1992 😕

Tai heti ulkomaille muutto, kun täytti 18v esim; Ausseihin.

Vierailija
50/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimäääään kirjoitti:

Tietotekniikkaa, mutta miten sitä olisi lukenut vuonna 1992 😕

Tai heti ulkomaille muutto, kun täytti 18v esim; Ausseihin.

No kyllähän tuolloin luettiin tietotekniikkaa yliopistossa. Minäkin kävin jonku pakollisen ohjelmointikurssin matikan opintojen ohessa. 

Vierailija
51/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuriksi/kondiittoriksi. Halusin sitä jo silloin kun oikeasti olin 16-v., mutta hyvä koulumenestys ja suvun painostus sai valitsemaan akateemisen uran.

Vierailija
52/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, olen auringonlaskun alalla, mutta tekisin kyllä kaikkein mieluiten juuri tätä.

Vierailija
53/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kemistiksi, kemian tutkijaksi. Oli sivuaineeni yliopistossa. Oma alani sen sijaan ei työllistänyt.

Vierailija
54/54 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin raksahommiin. Sähkäriksi, putkariksi tms. Raksoilla on rennoin ilmapiiri mitä tulee työelämään, ja kun osaa hommansa palkka on ok ja töitä riittää. Myös työajat hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi