Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet vuoden 2022 kiinteistöverosta meni eksälle

Vierailija
18.03.2022 |

Verovirastosta tuli lasku kiinteistöverosta ja näköjään puolet tämän vuoden verosta on mennyt edelleen eksälle maksettavaksi. Ostin eksän puolikkaan kiinteistöstä tammikuun alussa ja lainhuuto laitettiin vireille samoin tein. Nyt kun katsoin, niin lainhuuto on edelleen vireillä. Lainhuudossa menee keskimäärin 4 kk eli tieto kiinteistön omistuksen siirrosta ei ole vielä edennyt verovirastoon.

Veropäätökseen voi hakea oikaisua, johon pitää varmaankin liittää kiinteistön kauppakirja ja todiste siitä, että lainhuuto on vireillä. Mutta eihän se oikaisun hakeminen ole minun osaltani pakollista? Eksänhän se kannattaisi nähdä vaivaa ja hakea oikaisua, ettei hänen tarvi maksaa turhasta. Ja jos ei hae eikä maksa veroa, niin hänellehän se verovelka tulee. Sen vain tiedän, että eksä on yksi lapanen näiden asioiden kanssa ja alkaa vinkumaan, että minun pitäisi hoitaa.

Ja joo - ero oli hyvin repivä ja puhevälit poikki johtuen siitä, että eksällä oli ennen eroa vuoden mittainen sivusuhde eikä hän saanut sitäkään lopetettua eroprosessin ajaksi. En siis halua vapaaehtoisesti olla enää missään tekemisissä eksän kanssa enkä jaksa nähdä yhtään vaivaa hänen etujensa eteen. Voinko antaa vain koko veroasian omalta osaltani olla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero määräytyy 1.1. omistuksen perusteella. Tieto löytyy helposti verottajan sivulta. Eli oikein meni.

Vierailija
2/2 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä muuttaa tilanteen! Erinomainen uutinen! Siinäpähän maksaa siis. Olisin ollut valmis tekemään kaupat jo joulukuussa, mutta eksä yritti puljata kauppakirjan väsäämisenkin minulle, joten asia siirtyi tämän vuoden puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme