Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus on paras ja tervein tapa syödä

Vierailija
18.03.2022 |

Paljon kasviksia ja aitoa ruokaa.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot syöväsi paljon kasviksia, ruokaa ilman lisäaineita ja täydellä rasvalla, sun syömisiä kehutaan. Kun mainitset sen olevan karppausta, sulle ennustetaan pikaista kuolemista ja sydäriä huonon ruuan takia.

Toi on ihan sairaan ärsyttävää. Mä syön vegaanisesti ja kuulen ihan samaa.

Vierailija
82/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ek ollut edes ensimmäinen kerta kuin yllä kuvattuihin tuloksiin päästään: Results obtained in this study provide additional evidence about the favourable effect of a plant-based diet on sperm parameters.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei yksikään pitkäikäisyyden tutkija suosittele karppausta... mutta mitä nekään tietää?

Vierailija
84/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimerellinen ruokavalio, jossa riisi, pasta ja peruna on korvattu kasviksilla on minusta parhain ja terveellisin. Paljon kalaa, vaalea lihaa,oliiviöljyä, monipuolisesti kasviksia, yrttejä ja marjoja, hieman hedelmiäkin.

Välttelen valkoista sokeria, viljoja, ylimääräisiä hiilareita. En laske makroja tai kaloreita. Punaviiniäkin juon mielelläni.

Vierailija
85/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto ja VHH on ollut mulle paras. Ylipaino, D2, rasvamaksa on sillä lähtenyt. Ruoka on hyvää ja monipuolista. Olen entinen jojolaihduttaja. Nyt ei ole stressiä enää painosta. Näytän myös ikäistäni nuoremmalta. Hiukset ja iho voi hyvin. Lihaa, kalaa, kasviksia, voita, kananmunia 👍

Hyvä kun sanoit että se on sulle paras eikä kaikille paras. Uskon sua. Itselleni ei karppaus sovi. Mulle paras on joku muu, itseasiassa aika lähellä virallisia suosituksia oleva ruokavalio. Sillä voin parhaiten. Olemme kaikki yksilöitä, joten miksi optimaalinen ruokavalio sitten olisi kaikille sama?

Jotkut tykkää keinoravinnosta.

Vierailija
86/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei yksikään pitkäikäisyyden tutkija suosittele karppausta... mutta mitä nekään tietää?

Joo. Mulle oli yllätys että parjattu Angel Keys eli lähes 101-vuotiaaksi. Toki hänellä oli ilmeisesti kyllä terveysongelmia mutta selvästi jotain tehtiin oikeinkin. Hänen tutkijakumppaninsa on tällä hetkellä 96-vuotias ja erittäin hyvässä kunnossa jos ymmärsin oikein että edelleen matkustelee.

Vierailija
87/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli tänään juttu Helsingin jätevedenpuhdistamoon tulleista jätevesistä. Niistä on tutkittu niiden koostumusta. Jutussa kerrotaan, että proteiinin liikasyönti aiheuttaa sen, että puhdistamoon päätyvän typen määrä on 20 vuoden aikana kasvanut 50 prosenttia. Osa typestä jää veteen puhdistamisen jälkeenkin ja päätyy mereen sitä rehevöittämään.

Vierailija
88/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mitään perusteita.

Paitsi se, että ruokateollisuus kärsii, jos ihmiset söisivät ruokaa eikä keinotekoisia korvikkeita.

Vierailija
89/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli tänään juttu Helsingin jätevedenpuhdistamoon tulleista jätevesistä. Niistä on tutkittu niiden koostumusta. Jutussa kerrotaan, että proteiinin liikasyönti aiheuttaa sen, että puhdistamoon päätyvän typen määrä on 20 vuoden aikana kasvanut 50 prosenttia. Osa typestä jää veteen puhdistamisen jälkeenkin ja päätyy mereen sitä rehevöittämään.

Proteiinin liikasyönti ei liity karppaukseen mitenkään.

Vierailija
90/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa...

Vierailija
91/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pääasiassa näin, mutta en julista sitä kenellekään. Joskus saatan brunssilla tai ravintolassa poiketa linjasta ilman mitään ongelmia.

Olen aina ollut aktiivinen ja normaalipainoinen, jopa hoikka. En ole rajoittanut ruokailuja aiemmin mitenkään, mutta olen aikaisemminkin valmistanut ruokani useimmiten itse tuoreista raaka-aineista. Viime vuonna aloitin uudet haastavat työt ja tein opintoja loppuun. Päivät olivat tyypillisesti 14 h, ja söin poikkeuksellisesti puolivalmisteita, toki edelleen paljon kasviksia, mutta myös paljon hiilareita ja nopeaa energiaa. Suklaatakin meni. Tietenkin stressi vaikutti syömiseen ja olin huonovointinen.

Tänä vuonna on ollut ihanaa panostaa omaan hyvinvointiin. VHH:n aloittamisen myötä hävisi jatkuvat vatsakivut, ihottuma ja turvotus. VHH ei tarkoita rasvassa lillivää pekonia tai kokonaisen iberiankinkun syömistä yhdellä aterialla kermatonkan kanssa. Syön eniten kasviksia, sopivasti kanaa ja kalaa, munia, hyviä öljyjä, marjoja ja hedelmiä.

Hiukset kiiltää, iho hehkuu, kynnet vahvat, aineenvaihdunta toimii, ja nukun sikeästi täydet yöt. Viime vuonna kertynyt turvotus on kadonnut: vyötärö oli 3 kk sitten 82 cm ja nyt 75 cm.

Hoikistuminen ei ole tavoitteena, vaan hyvä ja tasapainoinen olo.

Vierailija
92/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa...

Ei myöskään käytännössä.  Vain urpot luulevat karppaukseen kuuluvan liika proteiinin syönti.

Vierailija
93/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on aina se sama että ihminen on yliherkkä jollekin mitä ei tiedä. Sitten hän vaihtaa johonkin ääriruokavalioon joka poistaa oireiden aiheuttajan tai aiheuttajat kuvasta ja kas, saadaan taas yksi hieno paranemistarina. Ja näitä anekdootteja riittää kaikkiin mahdollisiin fad dietteihin mitä maa päällään kantaa. Syödään pelkkää raakaa lihaa tai pelkkiä hedelmiä ja kaikkea siltä väliltä. Kun todellisuudessa olisi voinut jatkaa entisellä ruokavaliolla poistamalla sen yhden tai pari asiaa. Uudella rajoittavalla ruokavaliolla sitten pärjätään pari vuotta tai vuosikymmentä kunnes boom.

Vierailija
94/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina se sama että ihminen on yliherkkä jollekin mitä ei tiedä. Sitten hän vaihtaa johonkin ääriruokavalioon joka poistaa oireiden aiheuttajan tai aiheuttajat kuvasta ja kas, saadaan taas yksi hieno paranemistarina. Ja näitä anekdootteja riittää kaikkiin mahdollisiin fad dietteihin mitä maa päällään kantaa. Syödään pelkkää raakaa lihaa tai pelkkiä hedelmiä ja kaikkea siltä väliltä. Kun todellisuudessa olisi voinut jatkaa entisellä ruokavaliolla poistamalla sen yhden tai pari asiaa. Uudella rajoittavalla ruokavaliolla sitten pärjätään pari vuotta tai vuosikymmentä kunnes boom.

Miten viestisi liittyy hyvään ruokaan? Sitähän karppauksessa syödään.

Vierailija
95/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto ja VHH on ollut mulle paras. Ylipaino, D2, rasvamaksa on sillä lähtenyt. Ruoka on hyvää ja monipuolista. Olen entinen jojolaihduttaja. Nyt ei ole stressiä enää painosta. Näytän myös ikäistäni nuoremmalta. Hiukset ja iho voi hyvin. Lihaa, kalaa, kasviksia, voita, kananmunia 👍

Hyvä kun sanoit että se on sulle paras eikä kaikille paras. Uskon sua. Itselleni ei karppaus sovi. Mulle paras on joku muu, itseasiassa aika lähellä virallisia suosituksia oleva ruokavalio. Sillä voin parhaiten. Olemme kaikki yksilöitä, joten miksi optimaalinen ruokavalio sitten olisi kaikille sama?

Mitähän tämäkin kommentti nyt sitten tarkoittaa? Jos et karppas, syöt keinoravintoa? Mitä tarkoitat keinoravinnolla?

Vierailija
96/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa pahentaa vielä se, että sitten kun on oltu hyvän aikaa jollain rajoittavalla dietillä, ei tosiaan pystytä enää syömään niitä demonisoituja ruoka-aineita koska suoliston mikrobikanta on muuttunut sellaiseksi ettei se suoriudu niistä. Yksi parsakaalin nuppu saa aikaan hirveät kurinat ja pieritykset ja turpoamiset ja tämä tulkitaan luonnollisesti niin että vika on parsakaalin nupussa.

Vierailija
97/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut ongelma on se, että hiilarit puuttuu.

Mistä puuttuu?

Lue otsikko.

Vierailija
98/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämäkin kommentti nyt sitten tarkoittaa? Jos et karppas, syöt keinoravintoa? Mitä tarkoitat keinoravinnolla?

Suositusruoka on keinotekoista lukuunottamatta kasviksia.

Vierailija
99/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman mitään perusteita.

Paitsi se, että ruokateollisuus kärsii, jos ihmiset söisivät ruokaa eikä keinotekoisia korvikkeita.

Ne pitkäikäisyyden tutkijat ei kyllä suosittele mitään keinoravintoa. Valter Longo suosittelee syömään runsaasti kasviksia, täysjyvää ja papuja. Jonkin verran kalaa ja hedelmiä. Kaikki tuotteet normaalirasvaisina. Mitkä näistä on keinokorvikkeita?

Sä et taida tietää mitä tutkijat tekee, jos se on susta ilman perusteita.

Vierailija
100/162 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut ongelma on se, että hiilarit puuttuu.

Mistä puuttuu?

Lue otsikko.

Ei puutu edes otsikossa. Onko sulla puutteita ymmärryksessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän