Karppaus on paras ja tervein tapa syödä
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli tutkimus jossa oli tutkittavina 10 vegaania ja 10 sekasyöjää miestä jotka yritettiin vakioida mahdollisimman samanlaisiksi (ei tupakkaa, ei viinaa, normaali bmi jne). Vegaanien sperma pesi sekasyöjät ihan rökäleesti.
Laita linkki siihen tutkimukseen. Olet varmaan sen likenut.
Ei se mitään tutkimusta ole lukenut. Iltapäivälehden otsikon vain.
Keto ja VHH on ollut mulle paras. Ylipaino, D2, rasvamaksa on sillä lähtenyt. Ruoka on hyvää ja monipuolista. Olen entinen jojolaihduttaja. Nyt ei ole stressiä enää painosta. Näytän myös ikäistäni nuoremmalta. Hiukset ja iho voi hyvin. Lihaa, kalaa, kasviksia, voita, kananmunia 👍
Vierailija kirjoitti:
Tuotako sanot tutkimukseksi? Opettele ensin, mikä on tutkimus, linkkaile vasta sitten.
Kyllä yksi ainoa uskonto on oikea, mutta vain siinä tapauksessa, että se on juuri se minun uskoni.
Tuossa saksalaisessa tutkimuksessa josta video kertoo, vegaanit tuotti enemmän spermaa per lasti ja spermassa oli lähes tuplasti siittiöitä verrattuna sekasyöjiin.
Vierailija kirjoitti:
Keto ja VHH on ollut mulle paras. Ylipaino, D2, rasvamaksa on sillä lähtenyt. Ruoka on hyvää ja monipuolista. Olen entinen jojolaihduttaja. Nyt ei ole stressiä enää painosta. Näytän myös ikäistäni nuoremmalta. Hiukset ja iho voi hyvin. Lihaa, kalaa, kasviksia, voita, kananmunia 👍
Marjat ja sienet unohtui. Millä herkuttelen? Kaupasta saa Ketoisen leipää ja ketojäätelöä. Marjoja ja mascarbonea. Myös tietyistä kahviloista löytyy ketoherkkuja. Harvoin kuitenkin käyn koska hyvä ruoka on se paras herkku.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa saksalaisessa tutkimuksessa josta video kertoo, vegaanit tuotti enemmän spermaa per lasti ja spermassa oli lähes tuplasti siittiöitä verrattuna sekasyöjiin.
Ei se mikään tutkimus ollut, minkä linkkasit. Vain raportti. Sanoin jo, että opettele ymmärtämään, mikä on tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat ja sienet unohtui. Millä herkuttelen? Kaupasta saa Ketoisen leipää ja ketojäätelöä. Marjoja ja mascarbonea. Myös tietyistä kahviloista löytyy ketoherkkuja. Harvoin kuitenkin käyn koska hyvä ruoka on se paras herkku.
Vhh ei ole mitään keinoruuan syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Isoin ero tutkimuksessa oli siittiöiden liikkuvuudessa (motility), vegaanien siittiöt oli 17x (!!!) liikkuvampia kuin sekasyöjien.
Ainut ongelma on se, että hiilarit puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksi ainoa uskonto on oikea, mutta vain siinä tapauksessa, että se on juuri se minun uskoni.
Uskontoja on monenlaisia. Jotkut uskoo jopa satuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ainut ongelma on se, että hiilarit puuttuu.
Mistä puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kysy keltä tahansa täysjärkiseltä ravitsemusterapeutilta
Suomessa ravitsemusterapeutit koulutetaan hyväksymään vain suositusruoka. Heille ei anneta vaihtoehtoja.
Heitä myös uhkaillaan, jos poikkeaa suosituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoin ero tutkimuksessa oli siittiöiden liikkuvuudessa (motility), vegaanien siittiöt oli 17x (!!!) liikkuvampia kuin sekasyöjien.
Koita nyt tajuta, että tuo sinun linkittämä juttu EI ole mikään tutkimus.
Siitä vaan PubMediin lukemaan ei-tutkimusta
Myös dna:n suhteen vegaanien sperma oli parempaa
Results: Obtained results showed that total sperm count (224.7 [117-369] vs. 119.7 [64.8-442.8]; P = 0.011) and the percentage of rapid progressively motile sperm were significantly higher in the vegan group compared with the non-vegan group (1 [0-7] vs. 17.5 [15-30]; P < 0.0001). Furthermore, the oxidation-reduction potential (0.4 [0.3-0.9] vs. 1.5 [0.6-2.8]; P < 0.0001) and the proportion of spermatozoon with DNA damage (14.7 [7-33.5] vs. 8.2 [3-19.5]; P = 0.05) were significantly higher in the non-vegan group in comparison to the vegan group.
Conclusions: Results obtained in this study provide additional evidence about the favourable effect of a plant-based diet on sperm parameters. To confirm our preliminary findings, further studies including larger cohorts are warranted.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan PubMediin lukemaan ei-tutkimusta
Kato, kato, jotain meni tajuntaan :)
Ketovegaanin siittiöillä on varmaan jo perämoottorit
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun sanoit että se on sulle paras eikä kaikille paras. Uskon sua. Itselleni ei karppaus sovi. Mulle paras on joku muu, itseasiassa aika lähellä virallisia suosituksia oleva ruokavalio. Sillä voin parhaiten. Olemme kaikki yksilöitä, joten miksi optimaalinen ruokavalio sitten olisi kaikille sama?