Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan poisto. Sattuuko?

Vierailija
18.03.2022 |

Mulla on edessä hormonikierukan poisto. Apua kaivataan kaikilta joille tämä on tehty, onko poistaminen yhtä kamalaa kuin sen laitaminen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei satu. 

Vierailija
22/29 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma. Mulla oli langat kateissa ja niitten etsiminen sattui hieman, mutta toimenpide ei kestänyt 3min kauempaa. Sain suihkepuudutuksen! Poiston jälkeen ei kipuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri tänään nelisen tuntia sitten. Kierukka ehti olla kokonaiset 8 vuotta eli melkoisen pitkän ajan. Langat oli näkyvissä ja poisto tuntui samalta kuin keskivoimakkaat menkkakivut (eli lähinnä epämukavaa, muttei kovaa kipua), koko operaatio kesti muutaman minuutin siitä kun otin housut pois siihen asti kun laitoin ne takaisin jalkaan ja itse kierukan poisvetäminen hyvä jos 2 sekuntia. Lievää vuotoa ollut heti poistosta asti, gyne varoitteli kyllä että näin voi olla koska kierukka ehti vähän keskimääräistä pidempään kohdussa olla joten on voinut ehtiä muodostua pieniä kiinnikkeitä. Mielenkiinnolla jään odottamaan, kuinka kauan vuoto kestää ja tuleeko muita "oireita", ja milloin kierto palautuu normaaliksi.

Vierailija
24/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jos joku sattuu ennen toimenpidettä googlailemaan ahdistuneena kuten minä, niin kerron oman hyvän kokemukseni :) Mulla oli tiedossa että langat ei oo näkyvissä ja pelkäsin mitä ronkkimista mahtaa olla tiedossa.

Varasin sitä varten yksityiselle gynelle ajan, välttääkseni kaikki terveyaseman epäpätevät yleislääkärit. Tällainen yks epäpätevä oli sen aikoinaan asentanut ja se ei ollut mikään miellyttävä kokemus. Myöhemmin papa-oton yhteydessä jossa tää langattomuus huomattiin niin mua myös peloteltiin että "mahtaako tätä kierukkaa saada täällä ollenkaan pois kun aika tulee, sit täytyy mennä naistenpolille jos ei saada". Tää oli siis suurin syy et menin suoraan yksityiselle, välttääkseni kaiken ylimääräisen ronkkimisen.

Onneks menin, sillä tää yksityinen gyne oli aivan ihana, toimenpide ei ottanut varmaan edes puolta minuuttia kun kierukka oli jo ulkona. Hän löysi siis samantien ne langat vaikka ei näkyneetkään, mutta jollain instrumentilla hän sen sai ulos heti. Pieni menkkakrampin tapainen tuntui kohdussa kun vedettiin ulos mutta siinä se :) olo on nyt kyllä huojentunut.

Vierailija
25/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu

Mutta varaudu, että hormonitasot alkaa heittää ja sitte tulee hieman mielialojen heittelyä

Vierailija
26/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut yhtään mitään, oli ollut paikoillaan 7 vuotta. Pelkäsin turhaan.

Vierailija
27/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin homopartnerini kierukan hohtimilla. Kun hän ei tullut 50 ikävuoteen mennessä raskaaksi niin tuskin tuleekaan enää.

Vierailija
28/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota särkylääke alle, ennen kun menet.

Ensimmäisellä kerralla oli inhottavaa, ja kävi kipeääkin, langat oli liian lyhyet ja lääkäri joutu tekemään töitä, että sai pois.

Toisella kerralla odotin kokoajan, koska aloittaa irrottamisen, niin lääkäri sanoi olevansa valmis. Oli uusikin jo paikoillaan. Ihan pienen pieni nippaus tuntui.

Nyyh 😢

Vierailija
29/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan