Olisiko sinulle ok, että aviopuolisosi ei käyttäysi sormusta?
Kihlasormuksia ei hankittu, koska en pidä sormuksista ja mieskin sanoi, että vihkisormus riittää. Ostimme minulle halvan vihkisormuksen, koska en pidä sormiksista ja tiesin, että en juuri sitä kumminkaan käyttäisi. Nyt mies kuitenkin huomauttelee aina, että missäs sun sormus ja että pitäiskö sun laittaa se sormus. Joskus ottaa sen rasiasta, jossa sitä säilytän ja tulee pujottamaan sormeeni. En tykkäänkoruista ja sormukset ovat muutenkin todella epähygienisiä.
Kommentit (49)
Mies ei käytä, ei tykkää. Sormus on minulla ja miehellä tatuointi sormessa.
Kyllä, ne vain jäi jossain vaiheessa molemmilta pois.
.Itse käytän töissä ja juhlissa
Mäkin käytän vain harvakseltaan. Ei ole minulle mikään status. Laitan korut ja kellon silloin, jos tulee lähdettyä johonkin vähän fiinimmin. Muutoin yleensä ilman.
Ei se käytäkään, mikä alkuun harmitti, mutta nykyään tuntuu, että mitä väliä. Naimisissa jo 10 vuotta ja itsekin käytän sormuksia ihan fiiliksen mukaan. Useimmiten toimistotöissäni pidän sormuksia ja hyvin usein nimettömässä on mikä vaan asuun sopiva sormus, ei välttämättä "virallinen" vihkisormus.
Tarvitseeko niitä sormuksia oikeasti edes?
Siis onko miehellä sormusta vai ei? Ei oikein käy tuosta tekstistä selväksi kun ensin kirjoitat että mieskin oli sitä mieltä että vihkisormukset riittää mutta sitten mainitset vain että sinulle ostettiin sormus. Jotenkin kuitenkin vaikuttaa siltä, että miehellä on sormus ja häntä loukkaa kun sinä et käytä omaasi. Hänestä varmaan tuntuu, että et halua julkisesti olla naimisissa ja ehkä että häpeät häntä kun haluat julkisesti vaikuttaa sinkulta kun et käytä sormusta. Minulle olisi siis ok olla käyttämättäkin mutta nythän tuo vaikuttaa siltä, että teidän pitää keskustella asiasta kunnolla, että miksi toinen kokee tai ei koe sormusta tärkeäksi ja miksi mies loukkaantuu jos et käytä sormustasi.
Ei todellakaan tarvitse käyttää. Liitto on muualla kuin sormissa.
Ei mahdu enää, joten en käytä. Tuskin minua siltikään kukaan yrittää iskeä, vanha ja ruma rupsahtanut ämmä kun olen.
Joku fiksu on joskus sanonut, että sitä on naimisissa oli sormus sormessa tai ei. Mutta se naimisissa olo on helpompi unohtaa jos sitä sormusta ei ole :)
Minä käytän, mieheni ei. Mulle ihan sama pitääkö hän sormusta,ei se meidän suhteeseen vaikuta mitenkään, eikä määrittele sitä.
On toki, en itsekään käytä. Mitään merkitystä sillä sormuksella. Kyllä on itse pidettävä huolta siitä että kumppaniaan kunnioittaa, ei sormus sitä tee puolestasi.
Menimme kk sitten naimisiin. Emme halunneet kumpikaan sormuksia, kun emme sellaisia muutenkaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se käytäkään, mikä alkuun harmitti, mutta nykyään tuntuu, että mitä väliä. Naimisissa jo 10 vuotta ja itsekin käytän sormuksia ihan fiiliksen mukaan. Useimmiten toimistotöissäni pidän sormuksia ja hyvin usein nimettömässä on mikä vaan asuun sopiva sormus, ei välttämättä "virallinen" vihkisormus.
Outoa mielestäni... "Useimmiten toimistotöissäni pidän sormuksia ja hyvin usein nimettömässä on mikä vaan asuun sopiva sormus, ei välttämättä "virallinen" vihkisormus"
Sormusta voi pitää myös kaulaketjussa. Itse en käytä sormuksia eikä se miestäni haittaa
On ok. Ei se sormus avioliittoa tee.
Naimisissa ollaan, mulla on sormukset aina, mies ei ole omaansa pitänyt enää vuosiin. Liekö enää tallessakaan koko rinkula, en tiedä. Kyllä mä tahtoisin, että sekin sitä sormustaan pitäis, mutta kun pakottaakaan ei voi, niin minkäs teet.
No tottakai, itsekään en tukkää käyttää sormuksia. Jos joku symboli on pakko olla, sen ei tarvitse olla se perinteinen, voi olla vaikka vihreät tennarit jos niin sovitaan. Loppujenlopuksi naimisissa me kumminkin olisimme, oli symbolia tai ei.
Tietysti. Emme edes hankkineet sen paremmin kihla- kuin vihkisormuksia, koska en itsekään niitä käytä.
Mä käytin aiemmin, nyt ei mahdu, enkä viitsi käydä suurentamassa. Mies ei ole käyttänyt koskaan, koska ei työssä saa käyttää, eikä sitten viitsi kanniskella muuten mukanaan.