Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan poisto. Sattuuko?

Vierailija
18.03.2022 |

Mulla on edessä hormonikierukan poisto. Apua kaivataan kaikilta joille tämä on tehty, onko poistaminen yhtä kamalaa kuin sen laitaminen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip,hip,hei,hei....

Vierailija
2/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen nipisti ja ohi tosi nopeasti. Ei yhtään niin kamalaa kun asennus. Terkka vaan nappas pois pihdeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Hirviniemi telkkarissa nyt.

Vierailija
4/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota särkylääke alle, ennen kun menet.

Ensimmäisellä kerralla oli inhottavaa, ja kävi kipeääkin, langat oli liian lyhyet ja lääkäri joutu tekemään töitä, että sai pois.

Toisella kerralla odotin kokoajan, koska aloittaa irrottamisen, niin lääkäri sanoi olevansa valmis. Oli uusikin jo paikoillaan. Ihan pienen pieni nippaus tuntui.

Vierailija
5/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui niin että olin pyörtyä.

Ei ikinä enää.

Vierailija
6/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli pitää päästä jakamaan römpsää koska "tylsä" mies?

Vierailija
7/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt, että sattuuko kuinka paljon, kun mullakin hormonikierukan poisto olisi pian edessä. Sen laittaminen ainakin oli ihan hirveää, silloin pyörryin - en tosin ihan heti, vaan hetken päästä lääkärikeskuksen kassalla ollessani maksamassa...

Vierailija
8/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kuoli tällä tavalla

Vierailija
9/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois ottaminen oli selkeästi helpompi juttu kuin laittaminen

Vierailija
10/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puudutus. Yksityisellä onnistuu. Riippuu kauanko kierukka on ollut sulla, itseltä poistettiin 6 vuoden jälkeen ja sattui todella. Sen jälkeen olen aina saanut puudutuksen.

Vierailija
11/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tuntenut, kun poisto tehtiin. Ei siis edes nipistänyt.

Vierailija
12/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut yhtään enkä edes ole synnyttänyt

Vierailija
13/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli pitää päästä jakamaan römpsää koska "tylsä" mies?

Niin ei se kierukka kyllä mikään siveysvyö ole. Kiitos nauruista kuitenkin :D

Vierailija
14/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kierretään samoin kuin ruuvi pois. Siitä nimi kierukka. Riippuu tavaran koosta miltä tuntuu.

Vierailija
15/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin tiistaina vuodesta 2016 asti ollut hormonikierukka. Langat olivat näkyvissä. Oli sekunnissa ohi, eikä juuri tuntunut, ehkä pieni nippaus, ei jälkikipua. Pikkuisen oli illalla verta pöksyissä.

Vierailija
16/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puudutus. Yksityisellä onnistuu. Riippuu kauanko kierukka on ollut sulla, itseltä poistettiin 6 vuoden jälkeen ja sattui todella. Sen jälkeen olen aina saanut puudutuksen.

Jotenkin kuvittelen että puudutusneula tekee enemmän pahaa.

Ekalla kerralla kierukan poisto sattui mutta toisella tuntui vain pieni nipistys. En ole synnyttänyt.

Vierailija
17/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Mulla sattui ihan h e l v e t i s ti. Terveyskeskuksessa lääkäri ei löytänyt niitä lankoja ja laittoi lähetteen ultraan. Ja se oli ihan hirveetä kun siellä sitten kaivettiin se ulos. Sen jälkeen en ole kierukkaa laittanut. Tämä oli toinen kierukka mulla ja ensimmäisen poisto ei tuntunut yhtään.

Vierailija
18/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan, mitä siitä tulee. Langat on hävinneet näkyvistä. Asennuksessa pyörryin, vaikka olen synnyttänyt. Se kipu oli liikaa. Aion vaatia rauhoittavan lääkkeen ja ottaa kipulääkettä. Enkä mene poistoon ennenkuin on ihan pakko. Kai sitä voi yli 5 vuotta pitää.

Vierailija
19/21 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töttöröö,olen ihan kännissä.

Koskis pullo juotu.

Mistäköhän sais lisää ?

Vierailija
20/21 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologin piti poistaa hormonikierukka. Tunnin mittaisen operaationsa aikana hän kyseli, mitä olen tehnyt olen tehnyt itselleni, kun olen niin turvonnut (lisäpainoa Mirena toi hetkessä 30-40 kg). Gynekologi sanoi; "Minkään kokoiset spekulat eivät pysy sisälläsi, vaan ponnahtavat ulos."

Nainen käytti ilmeisimmin keksimäänsä akupunktiopuudutusta useita kertoja. Potilastietoihin hän kirjoitti kierukan olleen paikoillaan. Puuduttelujen lopuksi gynekologi totesi; "Jollei se nyt lähde, se saa jäädä sinne". "Kierukan poistosta" alkoi valtava turpoaminen, mikä johti kolmen kuukauden kuluttua selän romahtamiseen ja liikuntakyvyn menetykseen.

"Kuukautisvuodot" alkoivat ja säännöllistyivät tuoden mukanaan PMDD-oireet. Sain pahoja allergisia kohtauksia; yskänkohtauksia, hengenahdistusta, kuumeilua, huimausta, näkökyvyn heikkenemistä sekä neurologisia haju-, maku-, ja kuulo- oireita eli tinnitusoireita sekä vasemman lapaluun alueen kutinan. Pmdd- oireet kuukausittaisten vuotojen yhteydessä olivat helvetillisiä. Jalkaoireina on nahan kuoriutuminen varpaista ja sääristä. Nokkosihottumaa ryöpsähtelee selkään ja rintakehään, rintojen alle sekä vanhaan tapaan jalkateriin. Dokumentteja on riittävästi.

Kohdun limakalvon "hyperplasia" on todettu kovaksi/jähmeäksi. Kuukautisvuodot noin 60-vuotiaalla ovat alkaneet ja loppuneet, itsestäänkö?

Tekikö gynekologi minulle innovatiivisen hormonikokeilunsa nähtyään "sotkun", tulehduksen kohdussa? Toinen innovatiivinen gynekologi on menettämässä oikeutensa määrätä hormonivalmisteita. Hän selittää tekevänsä hormonikokeita omassa kehossaan.

Ihmetyttää, eikö hänen kollegansa saanut "paikoillaan olevaa kierukkaa" poistettua tunnin puuduttelujenkaan jälkeen? Allergiakohtauksista hän syytti minua, kysymällä; "Miksi et tullut uudelleen, kuten sinua kehotin? "Poistotoimenpiteestä maksoin hänelle 400 euroa! Jos hän todellakin halusi minun tulevan uudelleen, olisi hänen kuulunut antaa uusi vastaanottoaika. 

Mitä gynekologi teki pitäessään emättimessäni jotain laitetta minuuttien ajan? Hän toisti toimenpiteen useasti? Gynekologi ei selittänyt toimintaansa. Hän syytti minua; "Mitä olet tehnyt itsellesi?".  "Kukaan kirurgi ei koske noin turvonneeseen kehoon, he eivät halua nähdä vainajaa työpöydällään". Lähdin vastaanotolta järkyttyneenä.

Mirena ilmeisimmin kulkeutui vatsaontelon kautta vatsapeitteiden tai napatyrän seutuville aiheuttaen kivuliaita kouristuksia tulehduttamalla kudoksia. Vatsa on iso kuin synnyttävällä äidillä kouristeluineen. Aikaisempi hyvä liikuntakyky on pois. Olin ennen kierukkaa normaalivartaloinen ja terve.

Mirenan vaikutusaika on 8-10 vuotta. Se on pitkä aika kärsiä allergisista oireista, paisumisesta sekä liikunta- ja työkyvyttömyydestä.

Eräs gynekologi lohdutti minua; "Aikansa se siellä vain vaikuttaa".

Ulkomaisissa artikkeleissa kerrotaan, Mirena-kierukan isoksi ongelmaksi taipumus perforaatioon eli kohtulihaksen lävistämiseen ja migraatioon, porautumiseen kehon pehmytkudos alueilta eteenpäin. Tulehduttamalla kehon kudoksia kierukka pystyy vaeltamaan kohdusta vatsaonteloon, sieltä vatsapeitteisiin ja  paisumisen seurauksena syntyneeseen napatyrään. Sekin tulehtuu ja alkaa haista.

Mirena on Suomessa suojellun epäjumalan asemassa? Sitä ei enää poisteta kehosta!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän