Lapsi KARJUU bussissa! Äiti: "Hyshys. Hyshyshys."
Koko bussi kuunteli tänään, kun pieni lapsi kiljahteli bussissa kurkku suorana useita kertoja.
Äiti hyssytteli häntä muutaman kerran vaimeasti, mutta kiljunta jatkui. "Hyshys, hyshyshys" ei jostain kumman syystä auttanut...
Muut matkustajat huokasivat helpotuksesta, kun rattaat poistuivat bussista.
Vinkki muille vanhemmille: kielto toimii paremmin, kuin turha hyssyttely.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"]
Minkä ikäinen? Sellaiset vuoden vanhat nyt vaan karjuvat tylsistyksissään - omani huuteli tänään koko kauppamatkan koska halusi kävellä itse. Heitä ei välttämättä voi hiljentää oikein millään. Kuusivuotias esikoinen ymmärtää jo kun pyydetään olemaan hiljempaa.
[/quote]
Poistu bussista kun se rupeaa huutamaan
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:43"]
Toista se oli 90-luvulla kun lapseni olivat pieniä. Silloin tuossa tilanteessa olisi tultu lapsen juttusille ja saatu huomio johonkin muuhun. Nykyään ihmiset vain pyörittelee silmiään ja avautuu illalla hirvittävän ahdistavasta bussimatkasta nimettömästi av-palstalla.
[/quote]
Se on vanhempien velvollisuus hiljentää lapsensa tai sitten viedä lapsensa pois häiritsemästä muita ihmisiä
Bussi ei ole mikään kirjaston lukusali, eivät siellä ole muutkaan ihmiset hiljaa. Joudun minäkin sietämään julkisissa kulkuneuvoissa yhtä ja toista, mutta en minä häiriinny epämieluisista asioista niin kovasti, että pitää leimata joku joukko jossain saamarin nettipalstalla. Linja-autossa on about sata vittumaisempaa asiaa kuin jonkun tenavan äännähtely.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"]
Minkä ikäinen? Sellaiset vuoden vanhat nyt vaan karjuvat tylsistyksissään - omani huuteli tänään koko kauppamatkan koska halusi kävellä itse. Heitä ei välttämättä voi hiljentää oikein millään. Kuusivuotias esikoinen ymmärtää jo kun pyydetään olemaan hiljempaa.
[/quote]
[/quote]
Meillä päin busseja kulkee puolen tunnin välein. Enkä usko, että on yhtään reilumpaa että seuraavan bussin matkustajat saavat kuulla huudosta nälkäversion.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:55"]Sitä intoa ja muuta mölyä voi pitää siellä kotonaan.
[/quote]
Olin itse aika lailla samaa mieltä ennen kuin sain lapsen.
Lapsen riemu pulppuaa ja kuplii, en minä (kerrankin) hyvällä tuulella olevaa lastani ala uhkailemaan hiljaiseksi, jos kyse on puhtaasta ilosta. Jos lapsi alkaa kiljumaan ihan kiljumisen ilosta, niin toki silloin vähän rauhoittelen.
Jos lapseni raivoaa ja kitisee, niin toki lohdutan, rauhoittelen, leikitän ym, mutta aina vaan mikään ei toimi. Jos olemme vaikka menossa lääkäriin, niin sinne on päästävä, oli melua tai ei.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:42"]
Abortti on aina hyvä vaihtoehto.
[/quote]
Olisi ollut sun kohdalla.
Oisin voinu kirjottaa ihan saman tekstin, tosin sillä erolla, että olin tänään junassa samassa tilanteessa.. hyshys... shhhh.. ÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄ hyshys.... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH ÄÄÄÄÄÄÄHH!!! Pikkasen otti aivoon...
Ahdistava maa ja ihmiset, kun pikkukersojenkin täytyy elellä kusi sukassa niin kuin mykkä konsanaan. Jätä itsekin nämä aloitukset seuraavan kerran kirjoittamatta, katsos, kun sinäkin saatat häiritä muita näiden joutavuuksien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"]
[/quote]
[/quote]
Poistu itse.
On sitä tyhmiä ihmisiä olemassa. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi koskaan mitään polttavaa tarvetta olla tiettyyn aikaan perillä jossain. Että kaikki sujuu aina ihan kuin rasvattuna, että koskaan ei ole mitään inhimillistä syytä sille miksi lapsesta lähtee ääntä. Että ihan vaan jäädään heti linja-autosta pois jos ääntä kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Olis sunkin äitis tajunnut sen. Eikö sua yhtään hävetä että oot ite ollut joskus arvatenkin ihan helvetin ärsyttävä kersa. Monenkohan ihmisen bussi- ja junamatkat olet sabotoinut.
[/quote]
Kenelläkään ei ole oikeus huutaa bussissa. EI koskaan!!!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:04"]
Bussi ei ole mikään kirjaston lukusali, eivät siellä ole muutkaan ihmiset hiljaa. Joudun minäkin sietämään julkisissa kulkuneuvoissa yhtä ja toista, mutta en minä häiriinny epämieluisista asioista niin kovasti, että pitää leimata joku joukko jossain saamarin nettipalstalla. Linja-autossa on about sata vittumaisempaa asiaa kuin jonkun tenavan äännähtely.
[/quote]
Juuri sinunkaltaisten takia suomalaiset ei kannata julkisten tukemista ja julkisia kulkuneuvoja.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Olis sunkin äitis tajunnut sen. Eikö sua yhtään hävetä että oot ite ollut joskus arvatenkin ihan helvetin ärsyttävä kersa. Monenkohan ihmisen bussi- ja junamatkat olet sabotoinut.
[/quote]
Kenelläkään ei ole oikeus huutaa bussissa. EI koskaan!!!
[/quote]
Vaikutat häiriintyneeltä. Älä kulje julkisilla jos et kestä ääniä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"]
[/quote]
[/quote]
Poistutko sinä bussista, kun kännykkäsi alkaa kovaan ääneen soimaan? Minua nimittäin ärsyttää kaikki soittoäänet ja pidän itse aina äänettömällä.
Entä kehtaatko vielä vastata siihen puhelimeen? Älä pliis, ku mua ärsyttää sekin. Kovaan ääneen papatat, että "Jauhelihaa, maitoa, leipää, sipsiä, kaljaa ja pulloharja, että saa hiekat pimpistä".
Ihmisiä ärsyttää eri asiat. Ja mua ärsyttää ne, joilla soi puhelin ja vielä rankemmin ne, jotka siihen puhelimeen puhuvat siellä bussissa tai junassa. Ymmärrän siitä huolimatta, että jopa heidänkin täytyy siirtyä paikasta A paikkaan B, enkä vaadi heitä poistumaan kulkuvälineestä, koska bussi ei ole mikään rukoushuone, jossa täytyisi olla hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Meillä päin busseja kulkee puolen tunnin välein. Enkä usko, että on yhtään reilumpaa että seuraavan bussin matkustajat saavat kuulla huudosta nälkäversion.
[/quote]
Sitten kävele
[/quote]
Oonko ainoa jota huvittaa ajatus _karjuvista_ 1-vuotiaista?
Mä olen hätätapauksessa laittanut kännykästä tai tabletista jonkun lastenohjelman pyörimään ja antanut sen käteen. Toimii. Kolme vilkasta pikkupoikaa istuu hiljaa rivissä ja tapittaa ruutua. Mutta siitäkin on huomauteltu, lähinnä äänestä (melko hiljaisella).
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"] Minkä ikäinen? Sellaiset vuoden vanhat nyt vaan karjuvat tylsistyksissään - omani huuteli tänään koko kauppamatkan koska halusi kävellä itse. Heitä ei välttämättä voi hiljentää oikein millään. Kuusivuotias esikoinen ymmärtää jo kun pyydetään olemaan hiljempaa. [/quote] Poistu bussista kun se rupeaa huutamaan [/quote] Poistu itse.
[/quote]
Minä en huuda siellä bussissa
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]
On sitä tyhmiä ihmisiä olemassa. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi koskaan mitään polttavaa tarvetta olla tiettyyn aikaan perillä jossain. Että kaikki sujuu aina ihan kuin rasvattuna, että koskaan ei ole mitään inhimillistä syytä sille miksi lapsesta lähtee ääntä. Että ihan vaan jäädään heti linja-autosta pois jos ääntä kuuluu.
[/quote]
Se että polttava kiire ei oikeuta häiritsemään muita. Sinä olet 100% vastuussa lapsestasi ja jos lapsi rupeaa huutamaan on sinun vastuullasi viedä lapsesiu muualle rauhoittumaan.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:41"]
Et varmaan tiedä pikkulapsista kovin paljon. Pienet lapset ovat monesti sellaisia, etteivät tottele käskyjä, vaan saattavat toimia juuri päinvastoin kuin käsketään. Olisi ollut äidille noloa alkaa korottamaan ääntään ihan tosissaan ja muksu olisi vain lisännyt kiljumisensa volyymiä. Sitten olisit kirjoittanut täällä, että mikä kumma kun äidillä bussissa ei ollut yhtään auktoriteettia. Pienten lasten kehitykseen kuuluu rajojen rikkominen ja niiden testaaminen, oman tahdon esille tuominen. Ei ole monestikaan mitään järkeä yrittää koirakouluttaa pikkulasta, kun ei ne vielä ymmärrä, miksi jotain ei saa tehdä. Ääh, ymmärrät ehkä sitten, jos sulla on joskus omia lapsia.
[/quote]
Minä ainakin ymmärrän jo nyt jotakin, vaikka en ole tuo aikaisempi kommentoija eikä minulla ole lapsia. Se on vanhemman tehtävä pitää se lapsi kurissa. Jos ei onnistu muuten niin sitten ulos bussista ja kävelyä pari pysäkinväliä. Olen kerran jopa nähnyt niin nerokkaan äidin bussissa, että hän alkoi leikkiä ja tehdä temppuja joita lapsi sitten seurasi ja lopetti riehumisen. Mutta siitä on tietenkin lähes kaikkien mielestä liikaa vaivaa.
[/quote]
Ihan viisaita ajatuksia. Luen itsenikin näihin "temppuäiteihin", leikin, juttelen, huomioin ja höpsötän. Varsinkin vieraita lapsia käsittelen kuin velho. Mutta siitä sulla ei ole kokemusta, kun temppuja on esitetty erinäisissä tilanteissa kymmenen tuntia ja oma verensokeri on nollassa kun taapero kaatoi vahingossa sun lounaskeiton ja ei enää vaan ole paukkuja mihinkään kun on kantanut sätkivän uhmiksen sinne bussiin. Ja ainoa ajatus, että huutakoon nyt, mä otan zen-hetken ja lasken kymmeneen koska tajuan joukkoitsemurhan olevan tyhmä ajatus.
Seuraavana aamuna olen taas oma iloinen itseni, mutta sitähän ei kukaan paikalla ollut bussimatkustaja näe eikä usko.
p.s. Oikeasti yksityisautoilen lasteni kanssa, muta pointti tuli varmaan selväksi.