Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi KARJUU bussissa! Äiti: "Hyshys. Hyshyshys."

Vierailija
26.08.2015 |

Koko bussi kuunteli tänään, kun pieni lapsi kiljahteli bussissa kurkku suorana useita kertoja.

Äiti hyssytteli häntä muutaman kerran vaimeasti, mutta kiljunta jatkui. "Hyshys, hyshyshys" ei jostain kumman syystä auttanut...

Muut matkustajat huokasivat helpotuksesta, kun rattaat poistuivat bussista.

Vinkki muille vanhemmille: kielto toimii paremmin, kuin turha hyssyttely.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]

On sitä tyhmiä ihmisiä olemassa. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi koskaan mitään polttavaa tarvetta olla tiettyyn aikaan perillä jossain. Että kaikki sujuu aina ihan kuin rasvattuna, että koskaan ei ole mitään inhimillistä syytä sille miksi lapsesta lähtee ääntä. Että ihan vaan jäädään heti linja-autosta pois jos ääntä kuuluu.

[/quote]

Se että polttava kiire ei oikeuta häiritsemään muita. Sinä olet 100% vastuussa lapsestasi ja jos lapsi rupeaa huutamaan on sinun vastuullasi viedä lapsesiu muualle rauhoittumaan.

[/quote]
Jep, olen vastuussa lapseni hoidosta ja hyvinvoinnista. Lähes joka päivä se edellyttää kotoa poistumista. Sen sijaan en ole vastuussa hermoheikoista sivullisista julkisilla paikoilla

Vierailija
2/71 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päälle 2-vuotias taapero ei kuuntele tippaakaan vaan toimii oman mielen mukaan. Kiellettäessä innostuu vain lisää. Harjoittelua, harjoittelua. :) En kaipaa paheksuvia katseita, joita saan lähes joka kerta, jos lapsi päättää vetää itkupotkuraivarit kaupassa (tosin silloin poistumme kaupasta, jos lapsi ei rauhoitu).

.

Kiitos teille, jotka tsemppaatte katseillanne tai tulette juttelemaan lapselle, jolloin kiukuttelu loppuu kuin seinään. Iso kiitos siis. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"] Minkä ikäinen? Sellaiset vuoden vanhat nyt vaan karjuvat tylsistyksissään - omani huuteli tänään koko kauppamatkan koska halusi kävellä itse. Heitä ei välttämättä voi hiljentää oikein millään. Kuusivuotias esikoinen ymmärtää jo kun pyydetään olemaan hiljempaa. [/quote]   Poistu bussista kun se rupeaa huutamaan [/quote] Poistutko sinä bussista, kun kännykkäsi alkaa kovaan ääneen soimaan? Minua nimittäin ärsyttää kaikki soittoäänet ja pidän itse aina äänettömällä. Entä kehtaatko vielä vastata siihen puhelimeen? Älä pliis, ku mua ärsyttää sekin. Kovaan ääneen papatat, että "Jauhelihaa, maitoa, leipää, sipsiä, kaljaa ja pulloharja, että saa hiekat pimpistä". Ihmisiä ärsyttää eri asiat. Ja mua ärsyttää ne, joilla soi puhelin ja vielä rankemmin ne, jotka siihen puhelimeen puhuvat siellä bussissa tai junassa. Ymmärrän siitä huolimatta, että jopa heidänkin täytyy siirtyä paikasta A paikkaan B, enkä vaadi heitä poistumaan kulkuvälineestä, koska bussi ei ole mikään rukoushuone, jossa täytyisi olla hiljaa.

[/quote]

Minä pidän AINA puhelimen äänettömällä julkisissa kulkuneuvoissa enkä IKINÄ puhu niihin myöskään. 
[/quote]

Onko varma kanssa? Katsos kun se värinä häiritsee myös. Kuulen kyllä. Ja aivan joka ikinen siellä bussissa miettii, että nyt on kyllä takapenkin tädillä jääny lelut laukkuun surisemaan.

Että ulos vaan bussista, jos alkaa kännykkä edes väristä. Se aiheuttaa ällöttäviä mielikuvia ja hyperherkkäkuuloisille jomottavaa päänsärkyä.

Bussista tulee poistua myös jos yskittää tai peppua kutittaa.

Vierailija
4/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tunnen myötätuntoa niitä vanhempia kohtaan jotka yrittää selvityä kiukuttelevan lapsen kanssa yleisillä paikoilla.

Lapset kiukuttelee ja niistä lähtee ääntä, mitä sitten??

Vähän nyt ymmärrystä eikä pelkkää tuomitsemista.

Vierailija
5/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"] On sitä tyhmiä ihmisiä olemassa. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi koskaan mitään polttavaa tarvetta olla tiettyyn aikaan perillä jossain. Että kaikki sujuu aina ihan kuin rasvattuna, että koskaan ei ole mitään inhimillistä syytä sille miksi lapsesta lähtee ääntä. Että ihan vaan jäädään heti linja-autosta pois jos ääntä kuuluu. [/quote] Se että polttava kiire ei oikeuta häiritsemään muita. Sinä olet 100% vastuussa lapsestasi ja jos lapsi rupeaa huutamaan on sinun vastuullasi viedä lapsesiu muualle rauhoittumaan.   [/quote] Jep, olen vastuussa lapseni hoidosta ja hyvinvoinnista. Lähes joka päivä se edellyttää kotoa poistumista. Sen sijaan en ole vastuussa hermoheikoista sivullisista julkisilla paikoilla

[/quote]

Voin sanoa että sinun kaltaiset ihmiset olette niitä jotka saatte ihmiset vihaamaan lapsia ja saatte ihmiset mm. äänestämään kokoomusta. Sinä ja sinun kaltaiset saatte ihmiset äänestämään puolueita ja edustajia jotka haluavat leikata lapsiperheiltä ja heidän eduista. 

[/quote]

Lapsia sun kaltaiset kusipäät vihas koka tapauksessa.
Olis voinu äites jättää sutkin tekemättä niin maailma ois pikkasen parempi paikka elää.

Vai etkö itse saanut lapsena tarpeeksi ymmärrystä ja rakkautta vanhemmiltas?
Siks vihaat pieniä lapsia.

Vierailija
6/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 03:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:40"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"] On sitä tyhmiä ihmisiä olemassa. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi koskaan mitään polttavaa tarvetta olla tiettyyn aikaan perillä jossain. Että kaikki sujuu aina ihan kuin rasvattuna, että koskaan ei ole mitään inhimillistä syytä sille miksi lapsesta lähtee ääntä. Että ihan vaan jäädään heti linja-autosta pois jos ääntä kuuluu. [/quote] Se että polttava kiire ei oikeuta häiritsemään muita. Sinä olet 100% vastuussa lapsestasi ja jos lapsi rupeaa huutamaan on sinun vastuullasi viedä lapsesiu muualle rauhoittumaan.   [/quote] Jep, olen vastuussa lapseni hoidosta ja hyvinvoinnista. Lähes joka päivä se edellyttää kotoa poistumista. Sen sijaan en ole vastuussa hermoheikoista sivullisista julkisilla paikoilla [/quote]   Voin sanoa että sinun kaltaiset ihmiset olette niitä jotka saatte ihmiset vihaamaan lapsia ja saatte ihmiset mm. äänestämään kokoomusta. Sinä ja sinun kaltaiset saatte ihmiset äänestämään puolueita ja edustajia jotka haluavat leikata lapsiperheiltä ja heidän eduista.    [/quote] Lapsia sun kaltaiset kusipäät vihas koka tapauksessa. Olis voinu äites jättää sutkin tekemättä niin maailma ois pikkasen parempi paikka elää. Vai etkö itse saanut lapsena tarpeeksi ymmärrystä ja rakkautta vanhemmiltas? Siks vihaat pieniä lapsia.

[/quote]

En vihaa lapsia vaan sinun kaltaisia ihmisiä. Siinä on ISO ERO!

Vierailija
7/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:49"]Olin luullut että äidit, tai pienten lasten muu matkaseura, yrittäisivät viihdyttää lasta matkan ajan. Itse teen näin, juttelen 2-vuotiaan kanssa siitä mitä näkyy ja kerron jotain aiheesta. Jotain näperrettävää matkaan myös, ja evästä.

Näin tilanteet saadaan pitkälti estettyä ja huomio kiinnitettyä muualle riekkumisesta. Toimii todella vilkkaan ja uteliaan lapsen kanssa. Ja juuri siksi, koska tuon ikäisen kanssa on turha lähteä latomaan kieltoja jos ei ole mahdollisuutta niiden perillemenoa varmistaa. Jos menee kieltojen tielle, lapsi ei usko ennen kuin hänelle on useasti näytetty miten asia on (esim. pois liukumäestä jos ei tottele siellä, pois on silloin haettava jos ei itse tule). Näin ollen jos alan kieltämään, joudun hetken kuluttua nousemaan pois bussista näyttääkseni sanani toteen kun lapsi ei usko.

Helpompi siis estää ennalta.
[/quote]

Tämä toimi meilläkin aikoinaan :)

Itekkin nuorempana kokomaailmanomistajana ärsytti "kiljuvat kakarat" ja nyt vanhemmalla iällä ottaa pannuun muut resonanssiäänet, kuten kännykän pirinät :D

Mutsi 45v

Vierailija
8/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka huutelevat lapsiperheellisiä poistumaan kesken matkan bussista ovat ilmeisen vieraantuneita sellaisista elämä välttämättömyyksistä kuin töihin ehtimisestä ajoissa.

Vierailija
9/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut,"nyt turpa tukkoon" ja katsonut tiukasti. Sillä lailla olisi karjunta loppunut.

Vierailija
10/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinä et siihen kiljuntaa/karjuntaan kuole, ja tuskin kuolee kukaan muukaan. Lapsi ei ole sama asiaa kuin aikuinen, eikä pidäkään olla. Ja mitä toivoit lapsen äidin tekevän? Alkavan tapella oikein kunnolla lapsen kanssa sinun iloksesi? Alkavan itse huutaa mukana? Käyttävän vaikkapa fyysistä väkivaltaa, kunhan sinun matkasi sujuu täydessä hiljaisuudessa? Herää nyt.. Ei niistä lasten äänistä ennenkään valitettu... Nyky-yhteiskunnassa kaikki on niin kovin epänormaalia ja paheksuttavaa. Itse en ainakaan jaksa omaa päätäni vaivata moisilla pikkuasioilla, ei ihme että joillekin elämä on niin vaikeaa.

Vierailija
11/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:58"]

Ihmiset, jotka huutelevat lapsiperheellisiä poistumaan kesken matkan bussista ovat ilmeisen vieraantuneita sellaisista elämä välttämättömyyksistä kuin töihin ehtimisestä ajoissa.

[/quote]

Niinpä. Jos lapsen itku ja väninä loppuisi bussista pois astumalla, niin takuuvarmasti joka ikinen kiukkuavan lapsen kanssa reissaava vanhempi jäisi pois kyydistä. Olisihan se aika hemmetin helppo ratkaisu - pois bussista -> natiainen hiljenee ja muuttuu tyytyväiseksi! IS MAGIC! :D Sen sijaan todellisuus taitaa kuitenkin olla se, että bussista pois jääminen ei hiljennä last aja vetää aikuisen pinnaa vielä ekstrakierroksen kireämmälle, joten seuraavaan bussiin noustessa tilanne on entistä pahempi. Joo, ei toimi.

Vierailija
12/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:25"]

Koko bussi kuunteli tänään, kun pieni lapsi kiljahteli bussissa kurkku suorana useita kertoja.

Äiti hyssytteli häntä muutaman kerran vaimeasti, mutta kiljunta jatkui. "Hyshys, hyshyshys" ei jostain kumman syystä auttanut...

Muut matkustajat huokasivat helpotuksesta, kun rattaat poistuivat bussista.

Vinkki muille vanhemmille: kielto toimii paremmin, kuin turha hyssyttely.

[/quote]

No se "hyshys" on sama kuin "älä karju." Mitä itse teet tilanteessa jossa lasta ei saa puheella hiljaiseksi,teippaat suun kiinni jesarilla? Kyllä muakin ärsyttää karjuvat lapset bussissa,mutta pakko kai lapsiperheidenkin on liikkua kodin ulkopuolella.

Vierailija
13/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:46"] Minkä ikäinen? Sellaiset vuoden vanhat nyt vaan karjuvat tylsistyksissään - omani huuteli tänään koko kauppamatkan koska halusi kävellä itse. Heitä ei välttämättä voi hiljentää oikein millään. Kuusivuotias esikoinen ymmärtää jo kun pyydetään olemaan hiljempaa. [/quote]   Poistu bussista kun se rupeaa huutamaan [/quote] Poistu itse.

[/quote]

Minä en huuda siellä bussissa

[/quote]

Mutta sinä olet se,jolle bussissa huutaminen on elämää suurempi ongelma.Minua häiritsee bussissa haisevat spurgut,jotka tulevat viereen istumaan,en silti kuvittele että spurguilla ei olisi oikeutta käyttää julkisia kulkuneuvoja siksi että he häiritsevät minua.

Vierailija
14/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin juuri eilen 1vuotiaan kanssa onnibussilla Helsingistä Jyväskylään mummoni hautajaisiin. Niin että jos lapsi Lahden kohdalla karjaisee niin bussista pois ja kävellään loppumatka?

Vierailija
15/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:33"]

Mutta kuka on vastuussa tyhmyydestäsi ja heikkohermoisuudestasi? Poistu itse bussista ja rauhoittele hermosi kuntoon seuraavaa bussia odotellessa. Tai kävely on varmaan vielä parempi keino. Myrkytät koko bussin ilmapiirin vittumaisella olemuksellasi.

[/quote]

Tai hankkii jotain rauhoittavia.

Vierailija
16/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:11"]

Matkustin juuri eilen 1vuotiaan kanssa onnibussilla Helsingistä Jyväskylään mummoni hautajaisiin. Niin että jos lapsi Lahden kohdalla karjaisee niin bussista pois ja kävellään loppumatka?

[/quote]

Näitten "minua häiritsevien ihmisten ei pitäisi kulkea bussilla"-valittajien logiikalla kyllä :D Normaaihmiset ymmärtävät,että jos pieni lapsi itkee/karjuu/kiljuu bussissa, siihen ei auta mulkoilu tai kieltäminen.Täytyy niiden lapsiperheiden kuitenkin päästä perille siinä missä muidenkin,ei kai se poisjääminen ja seuraavalla bussilla meneminen tai käveleminen vaikuttaisi muuta kuin että kestää kauemmin päästä määränpäähän.

Näiden kiljuntayliherkkien pitäisi ottaa pää pois perseestä ja laittaa korviin vaikka korvatulpat tai nappikuulokkeet ja musiikki täysille jos elämä menee pilalle,kun kuuntelee muutaman pysäkin välin epämiellyttäviä ääniä.

Vierailija
17/71 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:33"]

Mutta kuka on vastuussa tyhmyydestäsi ja heikkohermoisuudestasi? Poistu itse bussista ja rauhoittele hermosi kuntoon seuraavaa bussia odotellessa. Tai kävely on varmaan vielä parempi keino. Myrkytät koko bussin ilmapiirin vittumaisella olemuksellasi.

[/quote]

Tai hankkii jotain rauhoittavia.

[/quote]

Tämä on oikein hyvä vaihtoehto,jos on niin heikkohermoinen että ei voi matkustaa samassa bussissa ääntä pitävien ihmisten kanssa :D

Vierailija
18/71 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää mikä tähän lapseen tehoaa? Kielto olisi voinut vaikka aiheuttaa yhä pahemman kiljumisen.

Vierailija
19/71 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuit äitiä selkästi vittumaisessa tilanteessa, oot ihana. <3

Vierailija
20/71 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Meillä on 2-vuotias tyttö ja hän ei todellakaan viihdy bussissa. Jos alkaisin vielä kieltämään, alkaisi kauhea poru. Alkaa siis aina itkeä kieltämisestä, vaikka eitä on opetettu jo alle 1-vuotiaasta asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän