Mieheni on maanviljely-yrittäjä ja tekee 12h päiviä
Tuosta ei edes saa paljoa rahaa, emme matkustele tms... Joskus ahdistaa ja mietin että eroamalla saisin vapaa-aikaa, kun mies tapaisi lapsia. Nyt kun miehellä on vapaapäivä, ei hän jaksa tehdä mitään. Pakkopullaa on lasten kanssa touhuaminen, ehkä hetken on pihalla heidän kanssa mutta muuten lukee, on omissa ajatuksissa, makaa ja valittaa kun väsyttää. Jos puhun tunteistani mies suuttuu ja ei ole valmis mitään muuttamaan. Ahdistaa :(
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:41"]Niin, meillä yrittäjillä on pitkät päivät.
[/quote]
No ei näköjään kauheen pitkät kun jo puoli kuudelta roikut avlla.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:41"]Niin, meillä yrittäjillä on pitkät päivät.
[/quote]
No ei näköjään kauheen pitkät kun jo puoli kuudelta roikut avlla.
[/quote]
Ja nyt kun katson tarkemmin niin jo puoli viideltä :D.
No minä teen keskimäärin 16-tuntisia päiviä, mutta mikäs on tehdessä kun rakastaa sitä mitä tekee.
Asutteko siellä maatilalla jossa miehesi on töissä.Jos puhut että mies on poissa 12 h kotoa,niin virsi sama monella.Niin munkin mies tekee "12h päivää",eli on 12 h töissä ja työmatkalla.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:38"]
Tuosta ei edes saa paljoa rahaa, emme matkustele tms... Joskus ahdistaa ja mietin että eroamalla saisin vapaa-aikaa, kun mies tapaisi lapsia. Nyt kun miehellä on vapaapäivä, ei hän jaksa tehdä mitään. Pakkopullaa on lasten kanssa touhuaminen, ehkä hetken on pihalla heidän kanssa mutta muuten lukee, on omissa ajatuksissa, makaa ja valittaa kun väsyttää. Jos puhun tunteistani mies suuttuu ja ei ole valmis mitään muuttamaan. Ahdistaa :(
[/quote]
Taas logiikka virheitä naisten trolleissa.
Jos mies ei jaksa tehdä vapaapäivänä mitään, niin mies ei jaksaisi tavata niitä lapsiakaan, joten et saisi mitään vapaata sinäkään.
Hmm...kun luen näitä postauksia,niin tulee mieleen,että tiedättekö te maatilojen emännät työelämän realiteetteja?Mulla on työ jossa olen saatavilla 24/7 eikä palkka päätä huimaa.Mä näen tollasen 12 tunnin työpäivän ihan normiasiana.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:26"]
Miksi ette käytä lomittajaa? Teillä sentäs on sellaiseen mahdollisuus. Terveisin yrittäjän puolisoja joka ei todellakaan saa mitään lomittajia..
[/quote]
Ap ei tainnut sanoa olevansa karjatilallinen. Ei tavallinen viljelijä saa lomittajaa.
Raha-asiat ovat ammatinvalinta kysymys . Oikeasti siis ei kannata hakeutua tietoisesti huonosti palkattuun työhön ! Ei siitä voi muita syyttää ! Jos joku haluaa olla ITUNISKA kuin ohjelmasta PELTOPELLELLE PESÄÄ Tai Ei Tuu Landelle kesää ! YouTubesta löytyy !
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:37"]
Hmm...kun luen näitä postauksia,niin tulee mieleen,että tiedättekö te maatilojen emännät työelämän realiteetteja?Mulla on työ jossa olen saatavilla 24/7 eikä palkka päätä huimaa.Mä näen tollasen 12 tunnin työpäivän ihan normiasiana.
[/quote]
Äläpä yleistä. Tässäkin ketjussa kaikki muut emännät pitävät pitkiä päiviä normina. Vain ap:llä on sopeutumisvaikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:37"]
[/quote]
Nää emännät luulee, että kaikki elää vielä 70 luvulla ja on kunnalla töissä nojailemassa lapioon.
Olen itse tehnyt ihan normaalina 12-20 tunnin päiviä. Ensimmäisen 06:00-23:00 päivän tein 7 vuotiaana.
Mutta luulevat, että se on kaikilla vain kahdeksasta neljään. Vastuualueena kun oli koko tehdas, niin puhelin oli kellon ympäri auki.
Mun mies on opettaja. Lähtee töihin aamuseiskalta, tulee kotiin n klo 16. Ottaa sitten nokoset, syö ja tekee töitä työhuoneessa iltakahdeksaan, sitten pissalenkille koiran kanssa tai auttaa lapsia iltapesussa. Tämän jälkeen yleensä jatkaa vielä töitään (sunnittelua, kokeiden tekemistä ja korjaamista, sähköposteja, yms.). Yleensä jo nukun kun tulee sänkyyn n klo 23.
Ja joo, palkka ei ole kummonen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:10"] Haluaa edetä valitsemallaan alalla, kokeilla uutta , laajentaa. Hänen omista intohimoista kyse, ei siitä että perheen elatuksen takia paiskitaan ympäri vuoden hulluna töitä. Ap
[/quote]
Täällä maalla miehet suhtautuvat työhönsä aika yleisesti hyvin intohimoisesti. Työ on työ ja harrastus, se on sitä työajan ja vapaa-ajan. Juhlissakin puhutaan viljelyksistä. Ja lomamatkoja harvat harrastaa. Se on sitä, kun viljelemistä kutsutaan elämäntavaksi.
Mies oli eilen töissä klo 5-19. Monesti on yötäkin pois. En ole emäntä vaan teen 8-16 työpäivää. Lapset menee nukkumaan klo 19.30. Oletteko av:lla niin idiootteja että ette ymmärrä kun tällainen arki joskus ahdistaa? Huh :D . Terkuin ap
Lisäksi maanviljelijällä on melko lyhyet työmatkat.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:47"]
Mun mies on opettaja. Lähtee töihin aamuseiskalta, tulee kotiin n klo 16. Ottaa sitten nokoset, syö ja tekee töitä työhuoneessa iltakahdeksaan, sitten pissalenkille koiran kanssa tai auttaa lapsia iltapesussa. Tämän jälkeen yleensä jatkaa vielä töitään (sunnittelua, kokeiden tekemistä ja korjaamista, sähköposteja, yms.). Yleensä jo nukun kun tulee sänkyyn n klo 23.
Ja joo, palkka ei ole kummonen.
[/quote]
No minä olen sekä opettaja että emäntä. Ja näin molemmista kokemusta omaavana voin sanoa, että opettajan työstä saa palkan paljon helpommin kuin maataloudesta.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"]Maanviljelijät ovat yrittäjiä.
[/quote]
Samanlaisia pummeja kuin sossunasiakkaat, paitsi että tukiin menee valtavan paljon enemmän veronmaksajien rahaa. Kaikki mitä tuotetaan on kansantaloudelle puhdasta tappiota ja sitten suurimaat tuet ja kallein ruoka on idioottimaisin järjestely.
[/quote]
Löysitpäs sinäkin taas tämän ketjun, kauan se kestikin.
Mene pois sut on niin kuultu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:51"]
Lisäksi maanviljelijällä on melko lyhyet työmatkat.
[/quote]
Ap sanoi miehensä tekevän jotain metsäurakointia. Ne työmaat voi olla aika kaukanakin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:49"]
Mies oli eilen töissä klo 5-19. Monesti on yötäkin pois. En ole emäntä vaan teen 8-16 työpäivää. Lapset menee nukkumaan klo 19.30. Oletteko av:lla niin idiootteja että ette ymmärrä kun tällainen arki joskus ahdistaa? Huh :D . Terkuin ap
[/quote]
Ei olla idiootteja vaan kokeneempia. Ei se sun miehes intohimostaan ala luopumaan. Sun oma asiasi on järjestää elämäsi niin, ettei se ahdista. Et saa miestäs muutettua, mutta voit muuttaa itseäsi. Samat tuntemukset on ollut itselläkin, kun lapset oli pieniä. Mutta oon vähentänyt riippuvuutta miehestä, eletään lasten kanssa niin kuin meistä on mukavaa. Mies osallistuu sitten kun ehtii.8546
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:49"]
[/quote]
Ei olla idiootteja vaan kokeneempia. Ei se sun miehes intohimostaan ala luopumaan. Sun oma asiasi on järjestää elämäsi niin, ettei se ahdista. Et saa miestäs muutettua, mutta voit muuttaa itseäsi. Samat tuntemukset on ollut itselläkin, kun lapset oli pieniä. Mutta oon vähentänyt riippuvuutta miehestä, eletään lasten kanssa niin kuin meistä on mukavaa. Mies osallistuu sitten kun ehtii.8546
[/quote]
Miten järjestelit elämääsi? Haluaisin vinkkejä. Meillä mies sijoittaa tuotot yrityksen kehittämiseen. Rahaa ei ole paljoa ylimääräistä käytössä. Yritän tehdä lasten arjesta hyvää mutta fakta on se että yhtään omaa aikaa ei ole. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"]Maanviljelijät ovat yrittäjiä.
[/quote]
Samanlaisia pummeja kuin sossunasiakkaat, paitsi että tukiin menee valtavan paljon enemmän veronmaksajien rahaa. Kaikki mitä tuotetaan on kansantaloudelle puhdasta tappiota ja sitten suurimaat tuet ja kallein ruoka on idioottimaisin järjestely.