Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on maanviljely-yrittäjä ja tekee 12h päiviä

Vierailija
26.08.2015 |

Tuosta ei edes saa paljoa rahaa, emme matkustele tms... Joskus ahdistaa ja mietin että eroamalla saisin vapaa-aikaa, kun mies tapaisi lapsia. Nyt kun miehellä on vapaapäivä, ei hän jaksa tehdä mitään. Pakkopullaa on lasten kanssa touhuaminen, ehkä hetken on pihalla heidän kanssa mutta muuten lukee, on omissa ajatuksissa, makaa ja valittaa kun väsyttää. Jos puhun tunteistani mies suuttuu ja ei ole valmis mitään muuttamaan. Ahdistaa :(

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No talvella sit vedätte lonkkaa

Vierailija
2/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä yrittäjillä on pitkät päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mun mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää.. Välillä käy vaan kotona nukkumassa joskus joutuu yöpymään "työmaalla".

Vierailija
4/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oo yhtään tajunnut mihin oot ryhtynyt, kun oot viljelijän kanssa perheen perustanut? Nyt on kiireisin puintisesonki käynnissä, ja sinä kitiset, kun mies korjaa satoa. En tajua. Meillä mies on tehnyt viime päivät 15-tuntista työpäivää. Enkä minä todellakaan valita, vaan oon kiitollinen, että mies tekee tuon kaiken elättääkseen perheensä.

Maalle kun emännäksi lähtee, niin asenne pitää olla sen mukainen. Ei voida vaatia palkansaajan työaikoja, jos ei olla palkansaajaperhe.

Vierailija
5/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni yrittäjä joutuu tekemän pitkää päivää, oma valinta. Niinkuin minullakin.

Maatalousyrittäjät  (tai niiden rouvat) vain puhuvat asiasta eniten.

Vierailija
6/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies ei ole valmis muuttamaan mitään. Mitä sinä haluaisit muuttaa?

Vierailija
7/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vapaapäivä? Mun miehellä on lypsykarjatila ja sen ohessa muuta yritystoimintaa, vapaapäiviä ei ole näkynyt. Toisaalta tiesin tämän, kun tilalle muutin, joten en koe sitä ongelmaksi.

Vierailija
8/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maanviljelyn yrittäjä?

Vierailija
9/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:58"]

Mikä on maanviljelyn yrittäjä?

[/quote]

Enpä tiedä. Ap:llakin on maanviljely-yrittäjä.

Vierailija
10/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:55"]Sanot, että mies ei ole valmis muuttamaan mitään. Mitä sinä haluaisit muuttaa?
[/quote]

No mies tekee monia muitakin hommia kuin maanviljelyä, metsäkonetöitä ym eli talvet on aivan samanlaista väh. 12h päiviä. Jotakin toivoisin pois! Ap

Vierailija
11/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:55"]Sanot, että mies ei ole valmis muuttamaan mitään. Mitä sinä haluaisit muuttaa? [/quote] No mies tekee monia muitakin hommia kuin maanviljelyä, metsäkonetöitä ym eli talvet on aivan samanlaista väh. 12h päiviä. Jotakin toivoisin pois! Ap

[/quote]Sanot, että töistä ei jää paljon rahaa. Olisiko kuitenkin varaa jättää töistä jotain pois ja silti pärjäisitte rahallisesti?

Vierailija
12/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:56"]

Mikä ihmeen vapaapäivä? Mun miehellä on lypsykarjatila ja sen ohessa muuta yritystoimintaa, vapaapäiviä ei ole näkynyt. Toisaalta tiesin tämän, kun tilalle muutin, joten en koe sitä ongelmaksi.

[/quote]

Miksei käytä lomituspalvelua? Aika mieletön etu, että sellaiseen on mahdollisuus.

Mä en tätä jaksaisi, jos vuoden ympäri pitäisi painaa 7-päiväistä työviikkoa ilman yhtäkään vapaapäivää koskaan. Meillä myös karjatilan ohella muuta yritystoimintaa, kumpikin tilalla töissä.

Vierailija
13/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:55"]Sanot, että mies ei ole valmis muuttamaan mitään. Mitä sinä haluaisit muuttaa? [/quote] No mies tekee monia muitakin hommia kuin maanviljelyä, metsäkonetöitä ym eli talvet on aivan samanlaista väh. 12h päiviä. Jotakin toivoisin pois! Ap

[/quote]Sanot, että töistä ei jää paljon rahaa. Olisiko kuitenkin varaa jättää töistä jotain pois ja silti pärjäisitte rahallisesti?
[/quote]

Kyllä! Tulisimme toimeen vähemmälläkin. Jotain voisi karsia, mutta mies ei halua. Haluaa edetä valitsemallaan alalla, kokeilla uutta , laajentaa. Hänen omista intohimoista kyse, ei siitä että perheen elatuksen takia paiskitaan ympäri vuoden hulluna töitä. Ap

Vierailija
14/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijät ovat yrittäjiä.

Vierailija
15/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maatalousyrittäjän puoliskona aina ihaillut paljon työtä tekevää miestäni <3

Vierailija
16/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Miksei käytä lomituspalvelua? Aika mieletön etu, että sellaiseen on mahdollisuus.

Mä en tätä jaksaisi, jos vuoden ympäri pitäisi painaa 7-päiväistä työviikkoa ilman yhtäkään vapaapäivää koskaan. Meillä myös karjatilan ohella muuta yritystoimintaa, kumpikin tilalla töissä.

[/quote]

Lomittaja hoitaa yhden karjanhoitajan vuosiloman osuuden eli tekee ne työt, jotka laskennallisesti kuuluisi miehelleni. Mies hoitaa silloin vastaavasti tilan muita töitä kuten vaikka rehuntekoa.

Vierailija
17/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:37"]

Hmm...kun luen näitä postauksia,niin tulee mieleen,että tiedättekö te maatilojen emännät työelämän realiteetteja?Mulla on työ jossa olen saatavilla 24/7 eikä palkka päätä huimaa.Mä näen tollasen 12 tunnin työpäivän ihan normiasiana.

[/quote]

Suurin osa maatilojen emännistä on töissä tilan ulkopuolella, joten eiköhän ne työelämän realiteetit ole aika selkeästi tiedossa.

Vierailija
18/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:37"]

Hmm...kun luen näitä postauksia,niin tulee mieleen,että tiedättekö te maatilojen emännät työelämän realiteetteja?Mulla on työ jossa olen saatavilla 24/7 eikä palkka päätä huimaa.Mä näen tollasen 12 tunnin työpäivän ihan normiasiana.

[/quote]

Nää emännät luulee, että kaikki elää vielä 70 luvulla ja on kunnalla töissä nojailemassa lapioon.

Olen itse tehnyt ihan normaalina 12-20 tunnin päiviä. Ensimmäisen 06:00-23:00 päivän tein 7 vuotiaana.

Mutta luulevat, että se on kaikilla vain kahdeksasta neljään. Vastuualueena kun oli koko tehdas, niin puhelin oli kellon ympäri auki.

[/quote]

Kaksi on kunnalla töissä.

Vierailija
19/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:00"] Miten järjestelit elämääsi? Haluaisin vinkkejä. Meillä mies sijoittaa tuotot yrityksen kehittämiseen. Rahaa ei ole paljoa ylimääräistä käytössä. Yritän tehdä lasten arjesta hyvää mutta fakta on se että yhtään omaa aikaa ei ole. Ap

[/quote]

No minua esimerkiksi harmitti se, että mies ei tullut kotiin ja en päässyt lenkille. Aikani siitä maristuani luovuin ajatuksesta, että mies tarjoaisi minulle omaa aikaa. Kun se selvästikään ei tulisi ikinä tapahtumaan. Ostin crosstrainerin, jolla poljin, kun lapset oli nukkumassa. Katsoin samalla telkkarista tallennettuja salkkareita.

Tuo toimi hyvin, joten olen sittemmin ostanut pari muutakin kuntolaitetta, joita käytän nykyään aamuisin. Lisäksi olen aina liikkunut paljon pyörällä, mutta se oli muka vaikeaa, kun lapset oli pieniä. No nyt olen oppinut, että asiat ei ole vaikeita, vaan pitää etsiä keinot. Nyt pyöräillään paljon nuorimmaisen kanssa niin, että hän polkee peräpyörällä minun perässäni. Siinä saan normipyöräilyn lisäksi ylimääräistä vastusta.

Nyt kunto on hyvä ja kroppa timmi, eikä ole mitään syytä olla miehelle katkera, kun en saa omaa aikaa.

Mikä sun kipupiste on?

Ja minä muuten kyllä arvostan sitä, että mies panostaa tilan kehittämiseen. Sehän on työtä meidän lasten tulevaisuuden eteen!

Vierailija
20/86 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:17"]

Maanviljeliät ovat tässä maassa yksi kovimmista kitisijöistä. Miksi kukaan haluaisi tehdä tuota työtä, jos aina ollaan vinkumassa?

[/quote]

On traktorit, autot, maatila, navetta, oma maa, ehkä metsää .. Vali vali kun kaikki on huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä