Mark Knopflerilta tullut uutta musiikkia
Mitäs palstalaiset tykkää. Itse ihan jees, kyllä Mark edelleen osaa tehdä kiehtovia riffejä vaikka ikää jo tulee.
Kommentit (18)
Tuli muuten tuossa viikonloppuna kuunneltua pitkästä aikaa Dire Straitsiä useampi levy. Ei ihan koko tuotantoa, mutta neljä ensimmäistä levyä.
Tuttua ja turvallista. Ei nyt varsinaisesti mitään lisää tarjoa esimerkiksi Brothers in Armsiin, josta on jo melkein 30 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten tuossa viikonloppuna kuunneltua pitkästä aikaa Dire Straitsiä useampi levy. Ei ihan koko tuotantoa, mutta neljä ensimmäistä levyä.
Helmiä! Mahtavia kuunteluhetkiä ollut Dire Straitsin parissa, teen saman kun sopiva hetki löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Tuttua ja turvallista. Ei nyt varsinaisesti mitään lisää tarjoa esimerkiksi Brothers in Armsiin, josta on jo melkein 30 vuotta aikaa.
Ensi vuonna tullee 30 vuotta julkaisusta ellen nyt väärin muista. On itsellä Top 10 albumeissa tuo Brothers In Arms ja se myös sisältää minun mielestä maailman parhaan biisin mitä koskaan on tehty rock-kategoriassa.
Toiveenani olisi nähdä Knopfler vielä joskus livenä. Ikää kun herralla alkaa jo olla, niin saa nähdä tuleeko toteutumaan. Eihän hänellä konsertteja taida tällä hetkellä ainakaan ollakaan.
Youtubesta löytyy paljon huikeita dire straits pätkiä mm. Wembleyn Nelson Mandela syntymäpäivä -konsertissa, jossa Knopfler pahoittelee tuuraaja kitaristista, koska eivät parempaa tuuraajaa löytäneet kiirellisellä aikataululla kuin Eric Claptonin
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy paljon huikeita dire straits pätkiä mm. Wembleyn Nelson Mandela syntymäpäivä -konsertissa, jossa Knopfler pahoittelee tuuraaja kitaristista, koska eivät parempaa tuuraajaa löytäneet kiirellisellä aikataululla kuin Eric Claptonin
Netistä löytyy myös versio claptonin cocainesta jossa knopfler soittaa vierailijana kakkoskitaraa ja näppäilee yhtä omaa riffiään siinä alussa kun bändiä esitellään.
Vierailija kirjoitti:
Halpa J.J. Cale-kopio.
Eiköhän molemmille kitarataiteilijalle ole löytynyt faninsa.
Sitten on Knopfler, Clapton, Phil Collins -rummuissa ja introon saatu sama laulaja kuin levylläkin Money for Nothingiin eli Sting:
Sultans of Swingistä löytyy Youtubesta varmaan n. 500 erilaista kitara-coveria...
Noita olen kuunnellut aika monta. On kai monien kitaristien suosikkibiisi jonka haluavat opetella soittamaan.
Aikoinaan mulla oli lukiolaisena 80-luvulla VHS-kasetilla joku niiden konsertti tallennettuna ja sitä tuli kyllä katsottua silloin muutamaan otteeseen.. Oliskohan ollut joku Wembley Arena -konsertti..
Making Movies ja Alchemy olivat kai levyinä niitä mun suosikkeja.
Dire Straits oli harvoja 80-luvun bändejä tai artisteja jotka mua edes mitenkään kiinnostivat. Tai nimenomaan Mark Knopfler kiinnosti. Olihan siinä bändissä kai erinomaisia muusikoita muutenkin, esim. se rumpali.
Tämä mies on mulle jonkinlainen kotijumala.
Säveltäjänä luen hänet samaan sarjaan Schubertin ja Beethovenin kanssa - musagenre vain on eri.
Uusi albumi on ihastuttava !
Mark Knopfler on huikea kitaravirtuoosi, yksi maailman parhaista.