Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOIMITTAJAT AMMUTTU!!

Vierailija
26.08.2015 |

Jenkeissä ihan vähän aikaa sitten kaksi toimittajaa, Alison Parker ja Adam Ward ammuttiin suorassa lähetyksessä. Mikä ihme mahtoi olla tekijän syy tähän ampumiseen?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:50"] Minä haluan harrastaa ammuntaa, metsästystä ja tarvittaessa puolustaa itseäni ja kotiani pekka eric auvisia vastaan. [/quote] Mistä tiedämme, ettet juuri sinä "kilahda"? Tai joku muu aseenomistaja? Ampumista harrastavilla on sitä paitsi pienempi kynnys tarttua aseeseen ja herkempi liipasinsormi. Normaali ihminen pelkää ja välttää aseita sekä tappamista.

[/quote]

Ette mistään. Teidän on luotettava siihen etten kilahda. Mistä minä tiedän ettet sinä "kilahda" ja vaikkapa aja tahallasi minun ylitse autolla? Tai puukota minua juuri IKEAsta löytämälläsi keittiöveitsellä? Tai lyö minua kirveellä päähän? Tai syötä perheellesi ryöppäämättömiä korvasieniä?

Vierailija
142/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tv-aseman miespuolinen uutisankkuri on just kertonut twitterissä, että hän ja kuollut tv-reportterinainen olivat pariskunta. Ovat olleet salaisesti (tai ainakin not publicly) yhdessä 9 kk ja suunnittelivat naimisiinmenoa.

En tiedä kertoisinko itse twitterissä koko maapallolle pari tuntia tällasten tapahtumien jälkeen, että "me oltiin muuten pari..".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]

Hienosti te palstapersut kyllä osaatte tunkea tuon oman agendanne joka ikiseen keskusteluun. Bravo.

[/quote]

Ei pidä jättää käyttämättä tilaisuutta osoittaa teidän palstasuvakkien kaksoisstandardeja. Tietysti huudat että sekin on populismia.

Viides viesti ketjussa jo vihjasi että tämä on USAn "asekulttuurin" syy. Mikä asekulttuuri, ei USAssa ole sellaista asekulttuuria joka kannustaisi ampumaan toimittajia.

[/quote]

Huoh. Voisitko nyt millään olla tunkematta tähän ketjuun maahanmuuttokriittisyyttäsi?

Ja jenkeissä on asekulttuuri, sellainen, että ase on jokapäiväinen elementti ihmisen elämässä. Asekulttuuri näkyy hyvin esimerkiksi poliisien aseenkäyttötilastossa. Suomessa poliisi ampuu muutaman laukauksen vuodessa, kun taas jenkkien poliisi jopa tuhanseja laukauksia vuodessa. Mistä tämä mahtaa johtua? Varmaankin siitä, että jenkeissä ihannoidaan aseita ja todella monella sellainen on. Päihtynyt ihminen ase kädessä ei ole hyvä asia, eikä ihminen ase kädessä muutenkaan ole hyvä asia.

[/quote] Johan tuli taas asiaatuntematonta tekstia. Aseet eivat ole mikaan jokapaivainen elementti kaikkien amerikkalaisten elamassa ja niiden hankkiminenkin on erittain vaikeata monessa osavaltiossa. Toisaaalta sitten osavaltioissa joissa ruoka on metsastetty satojen vuosien ajan ja jo oman turvallisuudenkin takia pitaa olla ase sen saaminen on helpompaa.

Laita jotain linkkia tuohon 'tuhanseja' laukauksia ampuneeseen poliisivoimaan. On paljon poliiseja jotka jaavaat elakkeelle ampumatta laukaustakaan.

[/quote]

"Nämä kaksi karttaa kertovat, miten paha ongelma poliisin herkkä liipaisinsormi Yhdysvalloissa on. Toiseen verkkolehti Vox.com on kerännyt Yhdysvalloissa vuosina 2000–2015 poliisin voimankäytön seurauksena kuolleet. Pisteitä on yli 5 600. (Luku on arvio, joka perustuu Fatal Encounters -kansalaisprojektin tietoihin. Mikään Yhdysvaltain viranomainen ei pidä kirjaa poliisin voimankäytön seurauksena kuolleista.)"

Lähde: http://www.hs.fi/kotimaa/a1305946545043

Vierailija
144/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]

Monesti isommilla tv-yhtiöillä on käytössä n. 10s aikaviive ennenkuin "suora" ajetaan ulos, jotta lähetysstudiossa ehditään reagoida jos siinä lähetyksessä tapahtuu just jotain suoraan lähetykseen sopimatonta...

[/quote]

Siis mitäköhän paskaa sinäkin suollat? Aikakoodit menee kyllä ihan limittäin studion ja lähetyspaikan kesken koska ne tsekataan. Viivettä kyllä voi olla. Ei ole todellakaan mitään ennakointisekunteja tuollaisten juttujen varalta.
[/quote]

En ole tuo, jota lainasit, mutta ainakin Osrcar- ja Grammy-gaaloissa on viive sen vuoksi, että lavalla on aiemmin tehty/sanottu asioita, jotka eivät ole "suotavaa", jolloin ohjaaja ehtii reagoida ja siirtyä mainoksiin :D

Vierailija
145/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumista harrastavilla on sitä paitsi pienempi kynnys tarttua aseeseen ja herkempi liipasinsormi. Normaali ihminen pelkää ja välttää aseita sekä tappamista.

[/quote]

Pötyä. Suomessa pahimmat joukkosurmat ovat tehneet keskenkasvuiset ja muutoin mielenvikaiset jotka ovat joko juuri hankkineet aseen juuri pahantekoa varten (tai pöllineet sen ampumaradalta kuten se yksi sekopää akka joskus 90luvulla). Näillä ei ole mitään tekemista aseharrastuksen kanssa.

Vierailija
146/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pitäisi olla ampujan uhriensa kanssa

https://mobile.twitter.com/customwww/status/636551985630572546?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

sillä arvellaan olevan apurin.

Vierailija
147/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetaanpas nyt se jankutus ja pysytään tässä tapauksessa. Aselaki on niin laaja aihe, että sille voisi perustaa ihan oman ketjunsa.

Vierailija
148/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:14"]

https://mobile.twitter.com/customwww/status/636551985630572546?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

[/quote]

se näyttää twiittaavan ja on kuvannut ampumisen

https://twitter.com/bryce_williams7/

Vierailija
149/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:14"]tässä pitäisi olla ampujan uhriensa kanssa

[/quote]

Eli tämä tummaihoinen? Tästähän taas tietty ihmisryhmä "ilahtuu"..

Vierailija
150/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]Monesti isommilla tv-yhtiöillä on käytössä n. 10s aikaviive ennenkuin "suora" ajetaan ulos, jotta lähetysstudiossa ehditään reagoida jos siinä lähetyksessä tapahtuu just jotain suoraan lähetykseen sopimatonta...
[/quote] Tämä on aina harmittanut. Jossain hotellin katolla IrakAfgaanistanissa aina tunne, että nyt osuu... Nyt... Nyt...
Jos itsellä tälläisiä mietteitä, niin joillakin varmasti on fantasioita asiasta tai jopa tahtoa ja tilaisuus toteuttaa jotain niin sairasta.
Mutta ainakin cnn mukaan joku "disgruntled" työntekijä.
[/quote] Tyytymätön, kun ei saa ja muut saa.
Uutiskanavilla lisääntyy kauniit naiset ja studioon pääsee vasta tiettyjen hommien jälkeen. Nopeammin pääsee jos antaa vähän enemmän ja useammalle.
Olen pahoillani, mutta kun tämä on totta.
[/quote] Miehenä mun mielestä on ihan ok nousta eteenpäin duunissa reittä pitkin. Jos kaikki johtavassa asemassa olevat on vielä naisia niin mikä ettei. Tietenkin pitää olla sinkku, molemmat.

Vierailija
151/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Jaaha tässä se taas tulikin ilmi miksi jenkeissä mm. poliisi joutuu ampumaan niin paljon ja kuolee siviilejä. Mutta TÄTÄ syytä ei saa sanoa ääneen koska...

Vierailija
152/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:50"] Minä haluan harrastaa ammuntaa, metsästystä ja tarvittaessa puolustaa itseäni ja kotiani pekka eric auvisia vastaan. [/quote] Mistä tiedämme, ettet juuri sinä "kilahda"? Tai joku muu aseenomistaja? Ampumista harrastavilla on sitä paitsi pienempi kynnys tarttua aseeseen ja herkempi liipasinsormi. Normaali ihminen pelkää ja välttää aseita sekä tappamista.

[/quote]

Ette mistään. Teidän on luotettava siihen etten kilahda. Mistä minä tiedän ettet sinä "kilahda" ja vaikkapa aja tahallasi minun ylitse autolla? Tai puukota minua juuri IKEAsta löytämälläsi keittiöveitsellä? Tai lyö minua kirveellä päähän? Tai syötä perheellesi ryöppäämättömiä korvasieniä?

[/quote] Tai aja autolla paalle vaikka olisit voinut hidastaa ja totella saantoja? Suomessa auto on se laillinen tappovaline.

Vierailija
153/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:14"]tässä pitäisi olla ampujan uhriensa kanssa

[/quote]

Väärää tietoa monien Twitter-viestien mukaan?

Ketju on lukittu.