Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOIMITTAJAT AMMUTTU!!

Vierailija
26.08.2015 |

Jenkeissä ihan vähän aikaa sitten kaksi toimittajaa, Alison Parker ja Adam Ward ammuttiin suorassa lähetyksessä. Mikä ihme mahtoi olla tekijän syy tähän ampumiseen?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:59"]

Ja rikastaja tietenkin, mites sattuikaa. Yksittäistapaus

[/quote] Mika ihmeen rikastaja? Jospa nyt siella Suomessa jatettaisiin taman tapauksen analysointi amerikkalaisille virkamiehille jotka nayttavat tietavan asiasta vahan enemman mutta eivat julkaise mitaan oletuksia ja luuloja vaan odottavat tutkimusten tuloksia.

Pahimpia suunsoittajia tassa ketjussa nayttavat olevan ne joilla ei ole mitaan kokemusta Yhdysvalloista eivatka ole koskaan taalla kayneetkaan, tuskin osaavat paikantaa Virginian kartalla.

Vierailija
102/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:01"]Yhdysvalloissa mustat surmaavat kirkkaasti enemmän valkoisia kuin valkoiset surmaavat mustia.

[/quote]

Taustalla ei varmastikaan ole ennakkoluulot, rasismi ja syrjintä ja heikompi sosiaalinen asema. Ei voida ottaa vain yksittäistä tekijää tilastosta, esimerkiksi, että mustat surmaavat enemmän kuin valkoiset. Yhtä lailla voidaan sanoa, että olen sairas murhaaja, jos olisin tappanut oman lapseni raiskaajan. Silloin kaikki näkee vain sen, että olen sairas murhaaja, mutta kukaan ei tiedä taustoja asioista. Ja se on fakta, että se ihonväri ei vaikuta asemaan. Ihmiset itse antavat ihonvärin vaikuttaa asemaansa, esim. syrjintä tummaihoisia kohtaan.

Ihonväri ei aiheuta ongelmia, ihmisen mielen sopukat aiheuttavat ongelmia, ja ongelmia tulee ulkopuolelta, mitkä aiheuttavat ne ongelmat mielen sopukoihin.

Vika lause täytyy lukea ajatuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:46"]Tämän takia on ihan hyvä, että suomessa ei jaeta niitä aselupia samalla tavalla kuin jenkeissä. Yksi kilahtanut riittää. Ja nuoria olivat nuokin toimittajat vielä. [/quote] Just koska tuota ei olisi mitenkään voinut tehdä vaikkapa puukolla, niinkö?

[/quote]

Ja luulet, että kukaan niistä kolmesta ei olisi ehtinyt reagoida puukoniskuun paremmin kuin ampumiseen?

Vierailija
104/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:14"]

Suomessa poliisi ampuu muutaman laukauksen vuodessa, kun taas jenkkien poliisi jopa tuhanseja laukauksia vuodessa. Mistä tämä mahtaa johtua? Varmaankin siitä, että jenkeissä ihannoidaan aseita ja todella monella sellainen on.

[/quote]

Ei, se ei johdu siitä että jenkkipoliisi ihannoisi asettaan.

Laukauksien määrällinen ero johtuu siitä että ensinnäkin USAssa on yli 150 kertainen määrä poliiseja kuin Suomessa. Toiseksi se johtuu siitä että USAssa on paljon enemmän ankeita paikkoja jossa on aseellisia jengeja joiden kanssa kohtaaminen pakottaa aseen käyttöön. Poliisien "asiakkaat" ovat siis USAssa väkivaltaisempia kuin Suomessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_number_of_police_officers

[/quote]

Niin. Sitähän juuri sanoin? Mutta se, mistä johtuu ne aseelliset yhteenotot on juurikin se, että jenkeissä on erilainen suhtautuminen ja erilaiset lait aseiden kohdalla.

Vierailija
105/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"]

Oliko se video, jossa näkyy ampuja photoshopattu vai aito?

Tässä videossa näkyy ilmeisesti ampuja samassa kohtaa, mutta se on niin tumma (näytön kirkkaus täysillä), etten itse näe kasvoja/naamaria.

[/quote]

Mietin samaa. Itse näin uutisen kolme minuuttia sen julkaisun jälkeen, ja niissä videoissa oli tummaa.

[/quote]

jos tarkotat mun postaustani (hyvälaatunen+kuva ampujasta) niin se on aito.

Vierailija
106/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:22"]

Niin. Sitähän juuri sanoin? Mutta se, mistä johtuu ne aseelliset yhteenotot on juurikin se, että jenkeissä on erilainen suhtautuminen ja erilaiset lait aseiden kohdalla.

[/quote]

Rikolliset ihannoivat aseita missä maassa tahansa. Muutama tunti sitten tuli uutinen Oululaisesta aseellisesta ryöstäjästä.

Vierailija
107/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]

Hienosti te palstapersut kyllä osaatte tunkea tuon oman agendanne joka ikiseen keskusteluun. Bravo.

[/quote]

Ei pidä jättää käyttämättä tilaisuutta osoittaa teidän palstasuvakkien kaksoisstandardeja. Tietysti huudat että sekin on populismia.

Viides viesti ketjussa jo vihjasi että tämä on USAn "asekulttuurin" syy. Mikä asekulttuuri, ei USAssa ole sellaista asekulttuuria joka kannustaisi ampumaan toimittajia.

[/quote]

Olen samaa mieltä, mutta kuten alapeukuista voi jälleen päätellä, on palstamammoilla litratolkulla kusta päässä ja arvostelukyky täysi nolla. Mokomat av-suvakit.

Vierailija
108/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa näkyy ilmeisesti ampuja samassa kohtaa, mutta se on niin tumma (näytön kirkkaus täysillä), etten itse näe kasvoja/naamaria.

[/quote]

Mietin samaa. Itse näin uutisen kolme minuuttia sen julkaisun jälkeen, ja niissä videoissa oli tummaa.

[/quote]

[/quote]

https://pbs.twimg.com/media/CNV08e9VAAAC_ah.jpg

Vierailija
109/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ampujan kuvasta: onko siinä sen omat kasvot vai jonkinlainen kuminaamari?

Vierailija
110/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Rikolliset ihannoivat aseita missä maassa tahansa. Muutama tunti sitten tuli uutinen Oululaisesta aseellisesta ryöstäjästä.

[/quote]

Jos vertaat tapaa, jolla jenkeissä saa aseen ja lakeja, miten niitä saa käyttää ja missä kuljettaa, niin ne ovat huomattavasti lepsummat kuin suomessa. Jos ihminen pelästyy tai häntä ärsyttää joku tai on muuten vain asekiihkoilija, esimerkiksi jonkun päihteen aktiivinen käyttäjä ja käy samalla töissä (eikä ole rikollinen), niin se asee tulee helposti mukaan ihan vaan vaikka kahden ihmisen yhteenotossa. Ja silloin joudutaan kutsumaan paikalle poliisi, joka joutuu uhkailemaan aseella ja pahimmassa tapauksessa ampuu. Jos et näe mitään yhteyttä jenkkien aselakien ja poliisien aseenkäyttötilastojen välillä, niin et vain tajua silloin pointtiani. Suomessa aselait tiukemmat->poliisin ei tarvitse käyttää asetta. jenkeissä aselait lepsummat->poliisin tarvitsee käyttää asetta.

Vierailija
111/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

https://pbs.twimg.com/media/CNV08e9VAAAC_ah.jpg
[/quote]

Onko poliisi/uutistoimitus varmistanut, että tuo on aito?

Vierailija
112/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"] Oliko se video, jossa näkyy ampuja photoshopattu vai aito?

Tässä videossa näkyy ilmeisesti ampuja samassa kohtaa, mutta se on niin tumma (näytön kirkkaus täysillä), etten itse näe kasvoja/naamaria. [/quote] Mietin samaa. Itse näin uutisen kolme minuuttia sen julkaisun jälkeen, ja niissä videoissa oli tummaa. [/quote] jos tarkotat mun postaustani (hyvälaatunen+kuva ampujasta) niin se on aito. [/quote] https://pbs.twimg.com/media/CNV08e9VAAAC_ah.jpg [/quote] Onko poliisi/uutistoimitus varmistanut, että tuo on aito?

[/quote]

toi on poliisin julkisuuteen antama kuva. toihan näkyy sillä videon pätkälläkin.

Vierailija
113/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hölmöläinen saa kyllä olla, että ampuu aseella henkilöä, jolla on kamera käynnissä. Kamera, jolla voi kuvata tekijän.

Vierailija
114/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä poliisilta tulee se tieto, millaista etsitään, ja ne eivät julkaise videoita ilman mitään lisätietoa. Tuohan voi olla myös jonkin isomman järjestön tekosia ja ollaan vain laitettu photoshopattu video youtubeen huijaamaan ihmisiä, että saataisiin lisäaikaa.

Vierailija
115/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"] Oliko se video, jossa näkyy ampuja photoshopattu vai aito?

Tässä videossa näkyy ilmeisesti ampuja samassa kohtaa, mutta se on niin tumma (näytön kirkkaus täysillä), etten itse näe kasvoja/naamaria. [/quote] Mietin samaa. Itse näin uutisen kolme minuuttia sen julkaisun jälkeen, ja niissä videoissa oli tummaa. [/quote] jos tarkotat mun postaustani (hyvälaatunen+kuva ampujasta) niin se on aito. [/quote] https://pbs.twimg.com/media/CNV08e9VAAAC_ah.jpg [/quote] Onko poliisi/uutistoimitus varmistanut, että tuo on aito?

[/quote]

toi on poliisin julkisuuteen antama kuva. toihan näkyy sillä videon pätkälläkin.
[/quote]

Ok. Uskon nyt. Näinä photoshopin kulta-aikoina sitä vaan epäilee kaikkea niin herkästi. Kiitos.

Vierailija
116/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]Monesti isommilla tv-yhtiöillä on käytössä n. 10s aikaviive ennenkuin "suora" ajetaan ulos, jotta lähetysstudiossa ehditään reagoida jos siinä lähetyksessä tapahtuu just jotain suoraan lähetykseen sopimatonta...
[/quote] Tämä on aina harmittanut. Jossain hotellin katolla IrakAfgaanistanissa aina tunne, että nyt osuu... Nyt... Nyt...
Jos itsellä tälläisiä mietteitä, niin joillakin varmasti on fantasioita asiasta tai jopa tahtoa ja tilaisuus toteuttaa jotain niin sairasta.
Mutta ainakin cnn mukaan joku "disgruntled" työntekijä.

Vierailija
117/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:33"]

Yleensä poliisilta tulee se tieto, millaista etsitään, ja ne eivät julkaise videoita ilman mitään lisätietoa. Tuohan voi olla myös jonkin isomman järjestön tekosia ja ollaan vain laitettu photoshopattu video youtubeen huijaamaan ihmisiä, että saataisiin lisäaikaa.

[/quote]

kamera oli käynnissä ampumis aikana ja toi kuva on otettu siitä. se ampuja näkyy siinä uutispätkässäkin. 

Vierailija
118/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:29"]

Jos vertaat tapaa, jolla jenkeissä saa aseen ja lakeja, miten niitä saa käyttää ja missä kuljettaa, niin ne ovat huomattavasti lepsummat kuin suomessa. Jos ihminen pelästyy tai häntä ärsyttää joku tai on muuten vain asekiihkoilija, esimerkiksi jonkun päihteen aktiivinen käyttäjä ja käy samalla töissä (eikä ole rikollinen), niin se asee tulee helposti mukaan ihan vaan vaikka kahden ihmisen yhteenotossa. Ja silloin joudutaan kutsumaan paikalle poliisi, joka joutuu uhkailemaan aseella ja pahimmassa tapauksessa ampuu. Jos et näe mitään yhteyttä jenkkien aselakien ja poliisien aseenkäyttötilastojen välillä, niin et vain tajua silloin pointtiani. Suomessa aselait tiukemmat->poliisin ei tarvitse käyttää asetta. jenkeissä aselait lepsummat->poliisin tarvitsee käyttää asetta.

[/quote]

USAssa saa todellakin helpommin hankkia aseen, ja vähemmän rajoituksia missä sitä saa kuljettaa mukanaan. Tässä on tosin osavaltioittain suuria vaihteluja.

Jos väärinkäyttää tätä oikeutta mistä tahansa syystä muuntuu rikolliseksi ja silloin on ymmärrettävää että joutuu vaaraan tulla ammutuksi poliisin toimesta.

USAn perustuslaki takaa oikeuden omistaa aseen. Osavaltiosta riippuen katsomaan myös hieman vaihtelevissa määrin oikeudeksi yksityishenkilön käyttää asetta itsensä, perheensä ja kotinsa turvaamiseen. Onko tämä sitä aseiden "ihannointia" mitä aikaisemmin mainittiin? Jos on niin se on voi voi. USAssa ei perustuslakia mennä kovin heppoisin perustein peukaloimaan ja enemmistö ei näe tarvetta tässä kohtaa peukaloida. Se on sitä demokratiaa.

Vierailija
119/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:00"]Monesti isommilla tv-yhtiöillä on käytössä n. 10s aikaviive ennenkuin "suora" ajetaan ulos, jotta lähetysstudiossa ehditään reagoida jos siinä lähetyksessä tapahtuu just jotain suoraan lähetykseen sopimatonta...
[/quote] Tämä on aina harmittanut. Jossain hotellin katolla IrakAfgaanistanissa aina tunne, että nyt osuu... Nyt... Nyt...
Jos itsellä tälläisiä mietteitä, niin joillakin varmasti on fantasioita asiasta tai jopa tahtoa ja tilaisuus toteuttaa jotain niin sairasta.
Mutta ainakin cnn mukaan joku "disgruntled" työntekijä.
[/quote] Tyytymätön, kun ei saa ja muut saa.
Uutiskanavilla lisääntyy kauniit naiset ja studioon pääsee vasta tiettyjen hommien jälkeen. Nopeammin pääsee jos antaa vähän enemmän ja useammalle.
Olen pahoillani, mutta kun tämä on totta.

Vierailija
120/153 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutelkaa edellistä vaikka kuinka mutta noin se menee. Jos USAhan alettaisiin ajamaan suomalaistyyppistä "jos sinua tai perhettäsi vastaan hyökätään sinulla on oikeus ainoastaan soittaa 112 ja juosta karkuun" tyyppistä agendaa ja aseiden poiskeruuta niin siitä seuraisi uusi sisällissota.

Ketju on lukittu.