Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
18.03.2022 |

Onko kukaan tehnyt koskaan oman puolisonsa /avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitusta oman puolison toiminnan vuoksi ?

Siis lyhyesti kyseessä avopuolisoni lapset. Lapsilla psyykkisiä ongelmia joita tutkittu monta vuotta myös lastensuojelun kanssa. Haastatteluissa ei vaan koskaan tule ilmi, että puolisoni raivoaa lapsille säännöllisesti ja esimerkiksi retuuttaa, kantaa väkisin alusvaatteilla ulos , uhkaa sulkea kellariin, uhkaa että poliisi hakee pois. Toinen lapsista on jo niin iso että nyt kun oli tilanne jossa puoliso väkisin raahasi lapsen ulos ja autoon lapsen ollessa pelkissä alusvaatteissa, koska lapsi ei halunnut lähteä kouluun, niin en tiedä mitä tehdä.

Lapsia ja vanhempia jututettu lasten suojelun toimesta muutamia kertoja kun koulu esim tehnyt ilmoituksia kun toinen lapsi uhkaa mm tappaa itsensä. Näissä keskusteluissa ei tule mitenkään ilmi agressiivinen ilmapiiri . Ei ole ollut kotikäyntiä enkä uskaltaisi millään kotikäynnillä mitään sanoakaan. Jos teen ilmoituksen puoliso saa tietenkin selville että se olin minä. Ja minä olen ainoa joka voi todistaa nämä asiat tapahtuneeksi . Lapset sanoo että vanhemmat ei huuda yms. Oman puolisoni osalta tiedän ettei se ole totta.

Pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus vai ottaa yhteyttä lasten toiseen vanhempaan ensin?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava oli lievästi sanottuna välinpitämätön ja pelottava äiti, eron jälkeen alkoi uuden miehen kanssa ja uusi mies yritti aikansa kantaa vastuun lapsista, kunnes otti eron ja teki samalla lasun.

Nykyään tuttava on saanut apua ja jotain käyttäytymisterapiaa, on parempi äiti ja kokonaisuus kaikin puolin terveempi. 

Ei sillä lasulla välttämättä ole positiivisia seurauksia tai mitään seurauksia jos lasten vanhemmat on tarpeeksi hyviä selittämään mussstan valkoiseksssi, mutta parhaimmillaan voi ollakin. 

Vierailija
62/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olet tuollaisen ihmisen kanssa? Ja mitä lapsiin tulee niin oikeastiko tuollaista asiaa pitää edes miettiä??

Niin.. ero on pyörinyt mielessä mutta eroaminen vaatisi järjestelyjä. Tunnen jotenkin että olen lamaantunut enkä pääse pois täältä.

Ap

Jos sinusta tuntuu tuolta, niin ajattele miltä niistä lapsista tuntuu? Sinä aikuisena voit kuitenkin itse vaikuttaa tilanteeseesi, lapset taas ovat täysin aikuisten armoilla. Mitä jos se lapsi joka uhkasi tappaa itsensä todella toteuttaa uhkauksensa? Miten pystyt elämään asian kanssa, jos nyt jättäydyt vaan passiiviseksi sivusta katsojaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää ap. Minä en tuollaista lasten epätavallista sadistista kasvattamista pystyisi katselemaan sivusta vain puuttumatta mitenkään. Tässä sen näkee ettei kaikkien kannattaisi lisääntyä ollenkaan jos mitään hermoja, järkeä ja älykkyyttä ei ole korvien välystöissä ollenkaan. 

Todennäköisesti miestäsi on kasvatettu samoilla keinoilla ja hän jatkaa sitä samaa mallia omille lapsilleen. 

Olen periaatteessa samaa mieltä! Ja joka kerta kun lastensuojeluilmoitus on tehty toivon, että tilanne selviäisi!

Saatte sanoa minua miten itsekkääksi tahansa mutta en anna ihmisen tappaa koiriani tämän asian takia. Minulla ei ole muuta kuin koirani. Ja puoliso on uhannut ne tappaa useamman kerran. Siitä syystä tämä ilmoituksen tekeminen ei ole mikään ihan pikkujuttu! Teillä muilla on ehkä lapsia mutta minulla on vain koirani.

Ap

Sinä tietenkin järjestät koirat ensin pois miehen ulottuvilta tavalla tai toisella. Kerro viranomaisille, että lasten kaltoinkohtelun lisäksi mies on uhannut tappaa koirat.

Vierailija
64/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä elät tuossa suhteessa, sä opastat puolisoasi miten lasta hoidetaan, väkivalta on laitonta.

Vierailija
65/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on edes peikko, hänelle tuli hätä kun tämä ilmoitettiin eteenpäin ja hänelle tehtiin selväksi että on osallinen rikoksiin. Trollipeittelyllä yrittää saada keskustelun hiljenemään ja kaikki unohtamaan tämän, kotona oikeasti sama meno jatkuu.