Avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitus?
Onko kukaan tehnyt koskaan oman puolisonsa /avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitusta oman puolison toiminnan vuoksi ?
Siis lyhyesti kyseessä avopuolisoni lapset. Lapsilla psyykkisiä ongelmia joita tutkittu monta vuotta myös lastensuojelun kanssa. Haastatteluissa ei vaan koskaan tule ilmi, että puolisoni raivoaa lapsille säännöllisesti ja esimerkiksi retuuttaa, kantaa väkisin alusvaatteilla ulos , uhkaa sulkea kellariin, uhkaa että poliisi hakee pois. Toinen lapsista on jo niin iso että nyt kun oli tilanne jossa puoliso väkisin raahasi lapsen ulos ja autoon lapsen ollessa pelkissä alusvaatteissa, koska lapsi ei halunnut lähteä kouluun, niin en tiedä mitä tehdä.
Lapsia ja vanhempia jututettu lasten suojelun toimesta muutamia kertoja kun koulu esim tehnyt ilmoituksia kun toinen lapsi uhkaa mm tappaa itsensä. Näissä keskusteluissa ei tule mitenkään ilmi agressiivinen ilmapiiri . Ei ole ollut kotikäyntiä enkä uskaltaisi millään kotikäynnillä mitään sanoakaan. Jos teen ilmoituksen puoliso saa tietenkin selville että se olin minä. Ja minä olen ainoa joka voi todistaa nämä asiat tapahtuneeksi . Lapset sanoo että vanhemmat ei huuda yms. Oman puolisoni osalta tiedän ettei se ole totta.
Pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus vai ottaa yhteyttä lasten toiseen vanhempaan ensin?
Kommentit (65)
Miksi olet tuossa suhteessa? Eroa ja tee lasu.
Miksi olet tuollaisen ihmisen kanssa? Lastensuojeluilmoitus ja ero.
Puoliso on sanonut että lasten asiat ja lasten kasvatus on hänen asiansa eikä minun pidä puuttua siihen. Jos otan yhteyttä toiseen vanhempaan , pelkään että puoliso saa tietää. Tai jos teen lastensuojeluilmoituksen. Voinko tehdä ilmoituksen kertomatta yksityiskohtia ja toivoa että useat ilmoitukset johtaisi asioiden tarkempaan tutkimiseen ?
Edelleen olet tuollaisen ihmisen kanssa? Ja mitä lapsiin tulee niin oikeastiko tuollaista asiaa pitää edes miettiä??
Puoliso raivoaa vain lapsille suurimmaksi osaksi. Hyvin harvoin minulle. En tiedä mitä tehdä. Puolison perhe ja kaikki, mitä he sanoisivat. En ole kertonut kellekään miehen tästä puolesta en omille läheisillenikään.
Ap
Eihän se psykiatria lapsia pysty auttamaan, jos kotona on tuollaista. Sinun täytyy miettiä mitä haluat, lapset hyötyisivät selvästi lastensuojelusta. Äiti tarvitsee mm. perhetyötä oppiakseen käsittelemään lapsia fiksummin.
Tee kiireesti lastensuojeluilmoitus. Voisit myös puolisosi huomaamatta ottaa videota tuollaisista retuuttamis- ja muista tilanteista ja lähettää todisteeksi. Lapset aivan selvästi tarvitsevat nyt nopeasti apua. Puoliso kuulostaa ihan hirviöltä.
Ota yhteys lastensuojeluun. Ainakin jotain sun pitää kertoa siitä väkivaltaisesta ja aggressiivisesta käytöksestä.
Kauheaa, että pystyt vieressä katsomaan tuollaista. Soitto poliisille seuraavasta retuutuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Edelleen olet tuollaisen ihmisen kanssa? Ja mitä lapsiin tulee niin oikeastiko tuollaista asiaa pitää edes miettiä??
Niin.. ero on pyörinyt mielessä mutta eroaminen vaatisi järjestelyjä. Tunnen jotenkin että olen lamaantunut enkä pääse pois täältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on sanonut että lasten asiat ja lasten kasvatus on hänen asiansa eikä minun pidä puuttua siihen. Jos otan yhteyttä toiseen vanhempaan , pelkään että puoliso saa tietää. Tai jos teen lastensuojeluilmoituksen. Voinko tehdä ilmoituksen kertomatta yksityiskohtia ja toivoa että useat ilmoitukset johtaisi asioiden tarkempaan tutkimiseen ?
Lapset ovat lojaaleja vanhemmalle ja eivät välttämättä kerro. Miten ne tutkimukset voisivat edetä, jos sinäkään et asiasta kerro.
Ja lamaantunut olen siksi koska ehkä tämä yhteiselämä ei nyt vastannutkaan sitä, mitä luulin tulevan kun yhteinen elämä perustetaan. Jos täältä lähden niin siinä on sitten omat perhehaaveet ja kaikki siinä, loppu. Sen vuoksi kai vitkuttelen ja uskon puolison selityksiä ja yritän keskittyä omaan elämääni. Se on hämärtynyt mikä on normaalia ja oikein, sen huomaan. Ap
Älä nyt ainakaan lisäänny tuon äijän kanssa. Omakin lapsesi kokisi samaa kohtelua kuin miehen lapset ja traumatisoituisi.
Viime kerran jälkeen en itse halunnut tulla enää työstä kotiin. Tuntui etten halunnut siihen todellisuuteen. Kun se olisikin niin helppoa että lähden vaan pois. Yhteinen asuntolaina on, yhteenmuuton jälkeen tämä piirre puolisossa tuli esille. Raivoaminen liittyy juuri arjen tilanteisiin lasten kanssa .
Vierailija kirjoitti:
Ja lamaantunut olen siksi koska ehkä tämä yhteiselämä ei nyt vastannutkaan sitä, mitä luulin tulevan kun yhteinen elämä perustetaan. Jos täältä lähden niin siinä on sitten omat perhehaaveet ja kaikki siinä, loppu. Sen vuoksi kai vitkuttelen ja uskon puolison selityksiä ja yritän keskittyä omaan elämääni. Se on hämärtynyt mikä on normaalia ja oikein, sen huomaan. Ap
Niin että haluat vielä miettiä tekisitkö lapsen tuollaisen ihmisen kanssa. Ei helv.... Lapsia pahoinpidellään ja aikuinen ihminen yrittää vaan keskittyä omaan elämään. Kai tämä provo on.
Vierailija kirjoitti:
Viime kerran jälkeen en itse halunnut tulla enää työstä kotiin. Tuntui etten halunnut siihen todellisuuteen. Kun se olisikin niin helppoa että lähden vaan pois. Yhteinen asuntolaina on, yhteenmuuton jälkeen tämä piirre puolisossa tuli esille. Raivoaminen liittyy juuri arjen tilanteisiin lasten kanssa .
Älä ainakaan tee omia lapsia kun asuntolaina menee lapsiparkojen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan lisäänny tuon äijän kanssa. Omakin lapsesi kokisi samaa kohtelua kuin miehen lapset ja traumatisoituisi.
Tuntuu että tätä asiaa olen alitajuisesti käsitellyt siitä lähtien kun todistin puolison ensimmäistä raivokohtausta. Että ei se olekaan mahdollista että yhteisiä lapsia tulisi. Olen pitänyt toivoa yllä ja yrittänyt uskoa muutokseen. Nyt kun puolison edellinen lupaus olla raivoamatta kesti 3 päivää, tuntuu etten kestä enää..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan tee omia lapsia kun asuntolaina menee lapsiparkojen edelle.
Taloudelliset kysymykset vaatii järjestelyä. Lainaa joudun silti maksamaan jos muutan pois? Lisäksi vuokraa . En ole suurituloinen mutta työssäkäyvä.
Eroa ja pelasta lapset tekemällä se ilmo ja kertomalla totuus.