Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
18.03.2022 |

Onko kukaan tehnyt koskaan oman puolisonsa /avopuolison lapsista lastensuojeluilmoitusta oman puolison toiminnan vuoksi ?

Siis lyhyesti kyseessä avopuolisoni lapset. Lapsilla psyykkisiä ongelmia joita tutkittu monta vuotta myös lastensuojelun kanssa. Haastatteluissa ei vaan koskaan tule ilmi, että puolisoni raivoaa lapsille säännöllisesti ja esimerkiksi retuuttaa, kantaa väkisin alusvaatteilla ulos , uhkaa sulkea kellariin, uhkaa että poliisi hakee pois. Toinen lapsista on jo niin iso että nyt kun oli tilanne jossa puoliso väkisin raahasi lapsen ulos ja autoon lapsen ollessa pelkissä alusvaatteissa, koska lapsi ei halunnut lähteä kouluun, niin en tiedä mitä tehdä.

Lapsia ja vanhempia jututettu lasten suojelun toimesta muutamia kertoja kun koulu esim tehnyt ilmoituksia kun toinen lapsi uhkaa mm tappaa itsensä. Näissä keskusteluissa ei tule mitenkään ilmi agressiivinen ilmapiiri . Ei ole ollut kotikäyntiä enkä uskaltaisi millään kotikäynnillä mitään sanoakaan. Jos teen ilmoituksen puoliso saa tietenkin selville että se olin minä. Ja minä olen ainoa joka voi todistaa nämä asiat tapahtuneeksi . Lapset sanoo että vanhemmat ei huuda yms. Oman puolisoni osalta tiedän ettei se ole totta.

Pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus vai ottaa yhteyttä lasten toiseen vanhempaan ensin?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömänä eli siten, että ilmoituksen jättäjän henkilöllisyys tulee lastensuojelun tietoon, mutta ei puolisosi. Sen tekeminen on tuossa tilanteessa sinun velvollisuutesi.

Vierailija
22/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi äijä alkaa retuuttaa sinua. Lähde vaikka turvakodin kautta. Saat samalla neuvoja muidenkin asioiden hoitamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan yhtä syyllinen lasten kaltoinkohteluun kuin lapsiaan retuuttava mies, jos et tee mitään ja annat kaiken tuon tapahtua.

Lastensuojelun yhteydenotolla voit ehkäpä pelastaa lapset, muttet välttämättä avoliittoasi. Ainakaan jos teet ilmoituksen puolisoltasi salaa. Miksi et ota havaintojasi lasten kphtelusta itse esille puolisosi kanssa?

Vierailija
24/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osasyyllinen tilanteeseen, kun annat tuollaista tapahtua. Normaaliälyinen aikuinen ei koskaan mahdollistaisi lasten kaltoinkohtelua tuolla tavoin. 

Vierailija
25/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi äijä alkaa retuuttaa sinua. Lähde vaikka turvakodin kautta. Saat samalla neuvoja muidenkin asioiden hoitamiseen.

No ei tarvi niitä turvakodin vähäisiä resursseja hukata tällaiseen! Ärsyttää, kun palstalla ehdotetaan aina tuota turvakotia ihan normaaleissa erotapauksissa.

Vierailija
26/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin tämän nettipoliisille, kyseessä on lasten pahoinpitely, ottivat tutkintaan.

Vierailija
27/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jo ensin puhutte kotona kaikkien kanssa? Tai otat sen videon ja näytät puolisolle. Ulkopuolelta katsoen se näyttää erilaiselta kuin itsestä tilanteessa tuntuu. Puolison pitää nähdä ja tajuta oma käytös. Ja itse voisit auttaa asiaa ja saada yhteys lapsiin, niin että saat ne lähtemään kouluun. Ei tarvitse kenenkään rahat ulos. Puolisosi on väsynut.

Vierailija
28/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin tämän nettipoliisille, kyseessä on lasten pahoinpitely, ottivat tutkintaan.

Minä ilmoitin myös ja otin osoitteen talteen.

Vierailija
29/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus miehestä ja itsestäsi. Mies syyllistynyt pahoinpitelyyn ja sinä avunantoon rikoksessa. 

Vierailija
30/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin myös ja otin osoitteen talteen.

Minäkin tein juuri ilmoituksen.

Vierailija
31/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan heti poliisille, kyse on lapsen pahoinpitelystä.

Vierailija
32/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ilmoituksen nettipoliisit, lasten kurittaminen on rikos.

Vierailija
33/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jo ensin puhutte kotona kaikkien kanssa? Tai otat sen videon ja näytät puolisolle. Ulkopuolelta katsoen se näyttää erilaiselta kuin itsestä tilanteessa tuntuu. Puolison pitää nähdä ja tajuta oma käytös. Ja itse voisit auttaa asiaa ja saada yhteys lapsiin, niin että saat ne lähtemään kouluun. Ei tarvitse kenenkään rahat ulos. Puolisosi on väsynut.

Pahoinpitely on rikos. Vakava rikos. Ei siinä puhuminen auta eikä sitä todellakaan voi perustella väsymisellä. 

Vierailija
34/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lamaantunut olen siksi koska ehkä tämä yhteiselämä ei nyt vastannutkaan sitä, mitä luulin tulevan kun yhteinen elämä perustetaan. Jos täältä lähden niin siinä on sitten omat perhehaaveet ja kaikki siinä, loppu. Sen vuoksi kai vitkuttelen ja uskon puolison selityksiä ja yritän keskittyä omaan elämääni. Se on hämärtynyt mikä on normaalia ja oikein, sen huomaan. Ap

Omat perhe haaveet tuollaisen kanssa?

Vierailija
35/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on sanonut että lasten asiat ja lasten kasvatus on hänen asiansa eikä minun pidä puuttua siihen. Jos otan yhteyttä toiseen vanhempaan , pelkään että puoliso saa tietää. Tai jos teen lastensuojeluilmoituksen. Voinko tehdä ilmoituksen kertomatta yksityiskohtia ja toivoa että useat ilmoitukset johtaisi asioiden tarkempaan tutkimiseen ?

Häh?

Ei ole sinun asiasi!?

Tietenkin lasten turvallisuus on sinun asiasi. Se on sitä jo kanssakansalaisena. Lapsia suojellaan.

Tietenkin menet ketomaan. Ei noita lapsia voi jättää väkivaltaisen aikuisen armoille.

Kamalaa.

Miksi edes mietit? Toimi. Sinä

Olet niiden lasten turva tai pelastus.

Veikkaan, että isänsä on kiero sossuille.

Teet ilmoituksen. Ole vastuullinen. Suojele.

Kerrot lasten äidille myös.

Vierailija
36/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoinpitely on rikos. Vakava rikos. Ei siinä puhuminen auta eikä sitä todellakaan voi perustella väsymisellä. 

Ei, mutta väsyminen lisää sitä ja hyvät voimavarat vähentää. Puhuminen auttaa, jos ihminen ei itse näe toimintaansa. Hän saattaa olla paljon helläkätisempi kuin omat vanhemmat ja ajatella ettei pahoinpitele. Kantaa vain ja uhkaa. Jos hän näkisi naapurin tekevän saman, hän voisi pitää sitä pahoinpitelynä.

Vierailija
37/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta väsyminen lisää sitä ja hyvät voimavarat vähentää. Puhuminen auttaa, jos ihminen ei itse näe toimintaansa. Hän saattaa olla paljon helläkätisempi kuin omat vanhemmat ja ajatella ettei pahoinpitele. Kantaa vain ja uhkaa. Jos hän näkisi naapurin tekevän saman, hän voisi pitää sitä pahoinpitelynä.

Voi nyt jumalauta! Kyseessä on RIKOS. Ei mikään vahinko, vaan tarkoituksellinen lainvastainen toiminta. Vieläpä usein toistuva sellainen. Sillä ei ole v¨tunkaan väliä, mitä tekijä ajattelee. Lapset on saatava turvaan ja siinä ei lässytys auta. 

Vierailija
38/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis on ok hakata toinen, jos vain perustelee sen sillä, ettei itse näe toimintaansa? Tajuatko yhtään, miten sairas ajatusmaali tuo on?

Vierailija
39/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!! Ap

Vierailija
40/65 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on tehnyt ihan mun pyynnöstä lapsestani lasuilmoja.

Mutta miksi sinä olet yhdessä tuollaisen kanssa? Ymmärrätkö että syyllistyt itse rikokseen jos et tee mitään?