Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaisi meille koiran, miten kertoa ettei se ole nyt mahdollista?

Vierailija
18.03.2022 |

Pidämme eläimistä ja asumme ok talossa mutta ajattelen noita koiranpidon kuluja. Toinen meistä on töissä ja toinen ei. Vastuullisena ihmisenä en tietenkään hanki tähän tilanteeseen mutta miten saada lapsi se ymmärtämään että siihen kuluu rahaa jota meillä ei ole . Ei siis pelkkä hankkiminen vaan kaikki muu esim.eläinlääkäri ja ruoat yms.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut ettemme ota koska vastuuta eläimestä on, ei se ole pelkkä halittava lemmikki vaan hoidettava ja oltava varaa siihen. Silti puhuu joka päivä koirista. Ap

Mikset voi sanoa lapsellesi että teillä ei ole varaa koiraan? 

Vierailija
22/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että voi hankkia koiran joskus itselleen kun on aikuinen ja on varaa siihen jos meille ei pystytä sitä ennen hankkimaan. Kyllä varmaan jossain vaiheessa unohtuu asia. Aion kyllä joskus hankkia luultavasti koiran koska pidän niistä ja omassa lapsuudenperheessä oli koira. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kaverin loman takia lainakoira pariksi viikoksi.

Olihan se ihastuttava olento ja vähän sitä jäi ikävä, kun se lähti. Koirakuume nosti päätään.

Pari kk myöhemmin koira tuli meille uudestaan viikonlopuksi. Koira oli jo selvästi vieraantunut meistä ja oli paljon huonommat kelit. Koiran hoitaminen olikin pelkästään rasittavaa.

Ei tule meille omaa koiraa koskaan.

Vierailija
24/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna puhua. En ymmärrä miksi pitää perustella joka kerta uudelleen. Vastaat, että tämä asia on jo käsitelty tai sitten annat vain höpöttää. Lapset nyt jankkaa, jos vaikka sillä saisi tahtonsa läpi.

Vierailija
25/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä ettei meillä juuri nyt ole varaa mutta joskus saattaa tilanne muuttua. Ap

Vierailija
26/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Meillä ratkesi tilanne näin:  herättelin lasta kouluun (yleensä heräsi itsellisesti) ja sanoin,otappa koira ja vie se ulos. Satoi. Hän katsoi minua ja sanoi, ei meillä ole koiraa ja sitäpaitsi siellä sataa. Niinpä, sanoin ja totesin että koirakeskustelu on nyt loppuun käyty. Koira pitää viedä ulos, satoi tai paistoi. pari kertaa koetti vielä, mutta nostin vain etusormen pystyyn :D. On jo omillaan, eikä ole hankkinut koiraa.

Kokeile.

Meillä lapset olivat keränneet rahan hevoseen ja maatilallahan siihen olisi ollut tilaa. Ostohalut loppuivat siihen, kun kerroin, että hevoset ja lehmät eivät voi olla samassa tilassa ja minulle ei ole aikaa hoitaa hevosta lypsyn ja töihin lähdön välissä, vaan joutuisivat vuorottelemaan. Ratsastavat kyllä aikuisenakin, mutta ei omaa hevosta.

Vierailija
27/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetulle nimppari onnittelut ♥️

Vierailija
28/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐶🐶 HAU,HAU 🤣

Vierailija
29/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä typeriä ja kiukkuisia ihmisiä. Hyi.

Vierailija
30/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin jankutin lapsena itselleni koiraa, vaikka oli sanottu, ettei ole varaa ja selitetty perin pohjin että on raskasta hoitaa, suuri vastuu jne. Silti ajattelin, että jos nyt kuitenkin saisin koiran, kun se olis niin kiva ja onhan muillakin. Kyllä mä sen aikaa myöten sitten lopetin.

Vierailija
31/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapselle voi sanoa rehellisesti miten asiat ovat, toki lapsen ikä huomioiden. Meilläkin on haluttu koiraa ja kissaa ja tuntuu pahalta sanoa että nyt se ei toteudu. Joku taisi mainita kulujen lisäksi myös vastuun minkä lemmikki tuo tullessaan. Lemmikistä joutuu väistämättä luopumaan ja ainakin minulle se suru on vieläkin olemassa vaikka koiran poismenosta on kymmenen vuotta aikaa. Tuntuu että nyt korona-aikaan niitä koiria tosiaan on hankittu perheeseen kuin perheeseen. Kavereille on ostettu marsuja ja kissoja jopa lahjaksi. Ja vaikka lapsi tai nuori miten kinuaisi, jos lemmikin otat niin aikuinen siitä on aina vastuussa. 

Vierailija
32/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä sanoisin mun 8v.lle joka haluaa koiran että meillä just nyt ei ole varaa hankkia koiraa niin varmistaisin pitkä aikaisen kärttämisen. onko nyt, entäs nyt?

Vierailija
33/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut että meillä ei ole varaa koiraan ja emme hanki sitä ennenkuin tilanne muuttuu. Kaverinsa perheeseen hankittiin koira äskettäin niin siksi varmaan jankkaa tuosta. Ap

No, ehdota, että käy lenkittämässä kaverin kanssa koiran viikonloppuna aamuisin. Se aamun ensimmäinen lenkki. Jos molemmat lapset jaksavat sitä esim. kolme kuukautta, niin lupaa harkita uudelleen.

Huoli pois. Eivät jaksa.

Meille otettiin koira muutama vuosi sitten, kun lapset sitä kovasti toivoivat, mutta myös me vanhemmat halusimme sen ottaa. En todellakaan vaatinut lapsilta mitään näitä kolmen kuukauden tai minkään ajan heräämistä "muka lenkille", mitä monet tuntuvat aina ehdottavan, koska koiraa ei voi kuitenkaan ottaa lapsen vastuulle, eikä silloin myöskään koiran ulkoilutus mielestäni ole lapsen vastuulla. Meillä lapset saavat halutessaan ulkoiluttaa koiraa, mutta sitä ei edellytetä heiltä, vaan vastuu on vanhemmilla.

Vierailija
34/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että ette ole koiraa.

Meillä oli toisinpäin, lapset sanoi mulle, että älä ota koiraa ja he ei ainakaan vie sitä ulos eikä siivoa pissoja 😂

Otin koiran ja kyllä lapsetkin on joutuneet viemään sitä ulos ja siivoamaan pissoja (kun oli pentu) mutta tykkäävät koirasta hirmuisesti ja ovat onnellisia, että en kuunnellut heitä.

Vierailija
35/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan adoptoida sun lapsesi, jos et osaa edes tälläistä asiaa hoitaa.

Vierailija
36/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut että meillä ei ole varaa koiraan ja emme hanki sitä ennenkuin tilanne muuttuu. Kaverinsa perheeseen hankittiin koira äskettäin niin siksi varmaan jankkaa tuosta. Ap

No, ehdota, että käy lenkittämässä kaverin kanssa koiran viikonloppuna aamuisin. Se aamun ensimmäinen lenkki. Jos molemmat lapset jaksavat sitä esim. kolme kuukautta, niin lupaa harkita uudelleen.

Huoli pois. Eivät jaksa.

Jankutusikäisiä lapsia ei laiteta lenkittämään koiraa itsenäisesti, eikä varsinkaan kaveriporukalla.

Siis jos välittää siitä koirasta yhtään. Ne kakarat nimittäin keksii milloin mitäkin älyvapaata hommaa sen koiran kanssa. Alle 10v varsinkin aivojen kehitys on niin kesken, että vaikka se lapsi olisi kuinka fiksu tahansa siellä kotioloissa, tilanne muuttuu kun kotiovi sulkeutuu. Teini-ikäisen kanssa on vaarana hormonikuohahdukset.

Se lapsi esim. aamulla väsyneenä ja tympääntyneenä tilanteeseen kiskoo lenkillä koiraa pannasta, ei anna haistella laisinkaan, vaan joka kerta kun koira pysähtyisi, lapsi rempaisee hihnasta, koiraa saatetaan potkia jalalla eteenpäin, ottaa polkupyörä tai potkulauta ja juoksuttaa pientä koiraa aivan liian lujaa, jotta lenkki menisi lapselle itselleen helpommin... Kaikki nämä, ja paljon muutakin, on nähty, monesti. Ja aina asialla ne muuten ihan fiksut, suht hyväkäytöksiset lapset, ei mitkään erikoiset tai häiriköt.

Aikuinen on vastuussa koirasta ja lenkityksestä, sitä ei pitäisi antaa lasten tehtäväksi. Ei kenellekään tulisi mieleenkään antaa jotain vauvaa esim. parin 7 vuotiaan vastuulle ulos, mutta jopa koiranpentuja, aikuisista koirista puhumattakaan, näkee tuonikäisillä lapsiporukoilla. Antakaa arvo sille eläimellekin, älkää jättäkö sitä lapsen armoille.

Vierailija
37/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen puhua koirasta. Se on asia joka lasta nyt kiinnostaa.

Meillä oli vastaava tilanne. Sitten naapurilla katkesi jalka ja pyysi meidän lasta ulkoiluttamaan hänen koiraa. Lapsi oli tosi tyytyväinen kun sai hoitaa koiraa. Mutta vielä tyytyväisempi kun ei enää tarvi ulkoiluttaa jokapäivä kolmesti koiraa. Ei halua enää omaa koiraa. Käy kuitenkin taluttamassa naapurin koiraa monta kertaa viikossa. Siinä ihan riittävästi tekemistä vaikka ei enää pakkoa vaan käy vain silloin kun itseä huvittaa.

Eli kannusta lasta kyselemään onko naapurustossa koiraa joka kaipaisi hoitoa. Tämä tietysti vain niin että sinä aikuisena olet alkuun mukana ja vain jos lapsi jo riittävän iso ja fiksu taluttamaan vierasta koiraa. Itse kuljin alkuun yli viikon lapsen kanssa kun aloitti taluttamaan naapurin koiraa. Lapsella kun ei ollut kokemusta koirista ja tuo oli kuitenkin keskikokoinen koira ja hieman hankala luonne. Kun oli tavattu monia naapuruston koiria lenkillä ja nähty pyöräilijät ym ja lapsi selvisi kaikista tilanteista hyvin koiran kanssa niin sen jälkeen annoin kulkea yksin naapurin koiran kanssa.

Vierailija
38/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois. Eivät jaksa.

Minulla on sinulle huonoja uutisia :D Minulle luvattiin koira, jos jaksaisin lenkkeillä pelkän hihnan kanssa 3 krt päivässä 3 kk ajan JA peruskoulun päättötodistukseen piti saada hyvä keskiarvo.

Aloitin kinuamisen ala-asteella ja monen vuoden projektihan se oli, mutta lopulta sain pennun :D Rip Mimmi, siitä koirasta jäi paljon hyviä muistoja.

Vierailija
39/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas käymässä porvoossa.

huh huh näitä aloituksia. että saataisiin ihmisiä lukemaan ja kommenttia antamaan.

Vierailija
40/43 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että koiran ostaminen maksaa 2000 €, koska koiran pitää olla terveystutkituista vanhemmista ja koiran ostohinnan lisäksi tulee muitakin kuluja.

Jos lapsi motivoituu säästämään, niin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi