Lapsi haluaisi meille koiran, miten kertoa ettei se ole nyt mahdollista?
Pidämme eläimistä ja asumme ok talossa mutta ajattelen noita koiranpidon kuluja. Toinen meistä on töissä ja toinen ei. Vastuullisena ihmisenä en tietenkään hanki tähän tilanteeseen mutta miten saada lapsi se ymmärtämään että siihen kuluu rahaa jota meillä ei ole . Ei siis pelkkä hankkiminen vaan kaikki muu esim.eläinlääkäri ja ruoat yms.
Kommentit (43)
Olen sanonut ettemme ota koska vastuuta eläimestä on, ei se ole pelkkä halittava lemmikki vaan hoidettava ja oltava varaa siihen. Silti puhuu joka päivä koirista. Ap
No, mitäpä sanoisit jos se toivoisi elefanttia?
Kuule. Meillä ratkesi tilanne näin: herättelin lasta kouluun (yleensä heräsi itsellisesti) ja sanoin,otappa koira ja vie se ulos. Satoi. Hän katsoi minua ja sanoi, ei meillä ole koiraa ja sitäpaitsi siellä sataa. Niinpä, sanoin ja totesin että koirakeskustelu on nyt loppuun käyty. Koira pitää viedä ulos, satoi tai paistoi. pari kertaa koetti vielä, mutta nostin vain etusormen pystyyn :D. On jo omillaan, eikä ole hankkinut koiraa.
Kokeile.
"Se ei valitettavasti ole nyt mahdollista, koska meillä ei ole siihen juuri nyt varaa".
Noin, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut ettemme ota koska vastuuta eläimestä on, ei se ole pelkkä halittava lemmikki vaan hoidettava ja oltava varaa siihen. Silti puhuu joka päivä koirista. Ap
Älä sotke rahaa siihen, ei lapsi sitä osaa ajatella niin.
Jos ei nyt pääse yli koirasta, hanki hamsteri tms, harjoitelkoon sillä.
Ei niitä jankutuksia kannata kuunnella.
Jestas kun vanhemmuus on kateissa niin monelta.
"Niin, sinä siis haluaist koiran? Se ei nyt ole mahdollista. Koiriin menee rahaa, eikä meillä nyt ole ylimääräistä."
Tai
" Ei, valitettavasti me ei voida ottaa koiraa. Tiedän että sinua varmasti harmittaa, mutta nyt ei vaan ole oikea aika siihen."
Tai
" Ei, me emme ota koiraa."
Tai
"Toki sinä voit haluta koiraa, mutta me emme nyt ota koiraa. Voit ottaa koiran sitten vaikka aikuisena itse."
Olen sanonut että meillä ei ole varaa koiraan ja emme hanki sitä ennenkuin tilanne muuttuu. Kaverinsa perheeseen hankittiin koira äskettäin niin siksi varmaan jankkaa tuosta. Ap
ei me emme ole hankkimassa koiraa voit hankkia kun muutat omillesi. kaveriperhe hankki koiran koska lapsi halusi. no nyt 1v myöhemmin lapsi kärttää uutta koiraa koska edellinen ei enää ole niin söpö kuin pentuna
Sanoita, sanoita, sanoita.
Nykyään penskoille sanoitetaan kaikki ja v*tuiks menee.
Tässä, voit kirjoittaa ylös: "Vain aikuiselle voi hankkia koiran ja koiran omistaa ja siitä vastaa aikuinen. Minä olen meidän perheen aikuinen enkä halua omistaa, hoitaa ja olla vastuussa koirasta. Onneksi kun olet aikuinen, voit itse päättää asiasta."
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että meillä ei ole varaa koiraan ja emme hanki sitä ennenkuin tilanne muuttuu. Kaverinsa perheeseen hankittiin koira äskettäin niin siksi varmaan jankkaa tuosta. Ap
No, ehdota, että käy lenkittämässä kaverin kanssa koiran viikonloppuna aamuisin. Se aamun ensimmäinen lenkki. Jos molemmat lapset jaksavat sitä esim. kolme kuukautta, niin lupaa harkita uudelleen.
Huoli pois. Eivät jaksa.
Pelkäätkö jotenkin ap lastasi, kun et kykene kertomaan hänelle totuutta?
"ei, me emme ota nyt koiraa"