Suomi on maailman onnellisin maa viidettä kertaa peräkkäin. Mistä olet onnellinen tänään?
Vihdoin on pilvinen sää niin ulkona voi liikkua ilman pelkoa auringosta johtuvasta päänsärystä.
Kommentit (66)
Olen onnellinen maamme itsenäisyydestä ja sananvapaudesta, jota tosin tällä palstalla ei kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen siitä että Suomessa kaikki lapset saavat käydä maksutonta koulua.
Olen onnellinen jokseenkin toimivasta terveydenhuollosta ja sairaanhoidosta.
Olen onnellinen että Suomessa huolehditaan köyhistä ja työttömistä.
Olen onnellinen RAUHASTA, tosin se on pahasti uhattuna.
Ai huolehditaan köyhistä ja työttömistä 😂😂😂 et taida olla itse kokenut?
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen että olen työtön. olen onnellinen että jouduin maksamaan yksityisellä hammaslääkäristä kun pari vuotta sitten en päässyt kunnalliseen. Ehkä puolen vuoden kuluttua..en voi antaa sinulle aikaa hammaslääkäriin sanottiin puhelimessa. ESPOOSSA.olen onnellinen siitä että vaikka eu.ssa ollaan suomessa rikotaan eu..n sääntöä sosiaaliturvasta (määrästä joka on alhainen) eikä MUUTOSTA NÄYTÄ TULEVAN.Ei köyhille tartte mitään avustuksia lisätä.oon niin onnellinen että suomessa on kaivoslaki niin paska että ne kaivospaskat joudutaan ME korjaamaan ja maksamaan. Ynnä muuta ynnä muuta.Olen onnellinen että suomessa laki on rikollisen puolella tuomioineen ja hyssyttelyineen ja olot vankilassa paremmat kuin vanhuksella hoitolaitoksessa.
Saisit HÄVETÄ!!!
Olen onnellinen siitä,etä tajusin lähteä muille maille jo liki 15 vuotta sitten!
En usko näihin tutkimuksiin, kuten en pisa tutkimuksiinkaan jne. Suurin osa suomalaisista ei ole niin välkkyjä kuin pisa tutkimukset antavat ymmärtää ja suurin osa suomalaisista ei liene niin onnellisiakaan kuin tutkimukset antavat ymmärtää. Luule että pelkkää propagandaa ja ihmiset kohteliaisuudesta sanoo olevansa tyytyväisiä tai sitten tutkittavat asuneet kruunuhaassa jossa kysely teetetty.
Oon onnellinen siitä että saan jo elokuulle hammaslääkäriajan.
Vierailija kirjoitti:
En usko näihin tutkimuksiin, kuten en pisa tutkimuksiinkaan jne. Suurin osa suomalaisista ei ole niin välkkyjä kuin pisa tutkimukset antavat ymmärtää ja suurin osa suomalaisista ei liene niin onnellisiakaan kuin tutkimukset antavat ymmärtää. Luule että pelkkää propagandaa ja ihmiset kohteliaisuudesta sanoo olevansa tyytyväisiä tai sitten tutkittavat asuneet kruunuhaassa jossa kysely teetetty.
Tämä ja sekin että suomalaiset on tottunut olemaan pieneen tyytyväisiä ja pieneen onnellisia. Sehän ei välttämättä todellisesta elintasosta kerro.
Olen henkisesti vapaampi ja itsenäisempi kuin koskaan. Lopetin muutaman huonon ihmissuhteen ja se naksautti mielen/käsityksen itsestäni ihan uuteen asentoon. Olen itseni paras ystävä nykyään, ennen en ollut vaan sabotoin luovuuttani ja onnistumistani.
Eli vaikka maailmassa on tuulista, sisälläni on tyyni olo. Jos tämä on ikääntymisen hedelmä, niin hyvältä se maistuu.
Juuri nyt en oikein mistään.
Sain sairauskohtauksen aamuyöllä ja yritän toipua siitä. Äsken jaksoin jo mennä suihkuun.
Jaa joo, kuopuksen korona taitaa olla ohi. Tekee jo koulutöitään reippaasti ja lähettelee tik tok linkkejä
Vierailija kirjoitti:
Että omistan asunnon ulkomailla
Sama, parin viikon kuluttua pitäisi palata sinne
Kyllä kaikki on Suomessa paaaaaaaaaljon huonommin kuin missään muuvalla.
Minä olen onnellinen lukiessani kaikesta valittavien pikku possujen vinkumista vauva-palstalla. Heidän paha olonsa tuo minulle iloa ja henkistä tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kysely on ihan vitsi
Ei vaan vastaukset.
En ole ihan varma, mihin tutkimukseen tai kyselyyn otsikko viittaa, mutta kyllä minusta on ihan mahdollista, että Suomi jollain mittareilla voisi olla maailman onnellisin maa, etenkin jos mikrovaltioita ei oteta huomioon. Pohjoismaat vaikuttavat minusta todennäköisimmiltä kandidaateilta onnellisimmiksi maiksi, ja vaikka en ihan osaakaan sanoa, miksi Suomi olisi parempi tai huonompi kuin vaikka Islanti tai Norja, niin kyllä joku argumentti Suomen paremmuuden puolesta vaikuttaa ainakin mahdolliselta.
Kävin juuri mökiltä käsin aurinkoisen lenkin metsässä lumikengillä, nyt alan pikkuhiljaa lämmitellä puusaunaa samalla kun katselen kaunista talvista järvimaisemaa. Otan ehkä lasin punaviiniä sitä odotellessa ja luen muutaman sivun kirjaa. Kyllä, olen onnellinen.
Että löysin vihdoin keinon jolla pääsee suht rauhallisesti ja varmasti pois tästä narsu-sosiopaattien paskamaasta:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen että olen työtön. olen onnellinen että jouduin maksamaan yksityisellä hammaslääkäristä kun pari vuotta sitten en päässyt kunnalliseen. Ehkä puolen vuoden kuluttua..en voi antaa sinulle aikaa hammaslääkäriin sanottiin puhelimessa. ESPOOSSA.olen onnellinen siitä että vaikka eu.ssa ollaan suomessa rikotaan eu..n sääntöä sosiaaliturvasta (määrästä joka on alhainen) eikä MUUTOSTA NÄYTÄ TULEVAN.Ei köyhille tartte mitään avustuksia lisätä.oon niin onnellinen että suomessa on kaivoslaki niin paska että ne kaivospaskat joudutaan ME korjaamaan ja maksamaan. Ynnä muuta ynnä muuta.Olen onnellinen että suomessa laki on rikollisen puolella tuomioineen ja hyssyttelyineen ja olot vankilassa paremmat kuin vanhuksella hoitolaitoksessa.
Welcome to finland. Onnellisten ihmisten maa. Maa naurattaa, jos en itkisi.
Joka maasta löytyy katkeria kitisijöitä, joilla ei ole koskaan hyvä olla.
Mitä sosiaaluokkia käytetään haastatteluissa. Köyhä ei kyllä onnea tunne kun saa kokoajan pelätä millon tulee karenssia ja muita ongelmia kelan ja työkkärin kanssa. Kyykyttämistä ja vainoamista joka sentistä. Ei täällä terveydenhuoltokaan pelaa jossei itse osaa vaatia ja valittaa. Jopa lääkitykseen pitää itse puuttua.
Se että Suomi olisi maailman onnellisin maa, on pelkkä surkea vitsi. No, jos jotain on pakko sanoa niin kaapissa on sentään kananmunia, ruisleipää ja hanasta saa puhdasta vettä.